Hvad har du spillet i dag? Juli 2012

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3962
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 143 times
Been thanked: 137 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2012

Post by Andrea »

Vi havde en række venner på besøg her til aften og lavede pizzaer på grillen - inkl. dessertpizza med chokolade og skumfiduser ;)

Da børnefamilien var taget tidligt hjem, spillede de resterende af os 2 omgange King of Tokyo, hvor jeg begge gange røg ud tidligt i spillet. Lidt overraskende (især da jeg havde 5 HP i det ene af spillene) og lidt irriterende. Bagefter tog vi 2 omgange Keltis the Cardgame.
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2012

Post by pytman »

Her de sidste par uger er der blevet lidt spil på ferien til fyns land og familien :P

5 x PowerGrid
8 x TtR:EU
7 x Kittens in a blender
5 x Partners
3 x Backgammon
3 x Cluedo
3 x Cluedo DVD

Ikke så komplexe spil, da mine yngre søstre var med i de fleste.. MEN herligt med en masse spilhygge og tossetheder omkring bordet :P
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2012

Post by Larsine »

Onsdag kom Eik forbi til den ugentlige spilleaften, og han blev introduceret til Kingdom Builder. Første spil vandt jeg stort. Andet spil vandt Eik knebent, selvom han hele tiden forsøgte at bygge noget som havde givet point i det første spil, men som ikke gjorde det i dette spil. Tredie spil vandt jeg igen stort.

Fredag eftermiddag spillede Lilli og Jeg to spil Kingdom Builder. Lilli vandt det første, og det andet blev uafgjort.

Fredag aften mødtes Rune, Henrik og jeg til en omgang spil. Det blev til 8 spil Kingdom Builder. Henrik vandt 7 af de 8 spil, og Rune formåede at tabe samtlige spil. Henrik spurgte hvor man dog kunne købe så godt et spil :x
Mikkel Basse
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 19
Joined: Sun May 29, 2011 11:15 am
Location: Hellerup

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2012

Post by Mikkel Basse »

Her i går fik vi endelig taget hul på Avalons indkøbte Rex (Twilight Imperium).

Var meget fornøjet over dets ret elegante mekaniker og den måde de meget assymetriske faktioner/racer spillede ind med hinanden.

I den første gennemkørsel endte vi i 2 3-mands alliancer, hvor den anden desværre stak af med sejren i tur 8 under ledelse af Eivinds Hacan. Vi lavede et par små fejl, men fik ihvertfald alle blod på tanden til endnu et spil - det blev dog lige "forsinket" af et par 7-mands spil 7 Wonders + Leader udvidelsen, hvor først Christian Halskov stak af med sejren med solide 71 point. Han og jeg fik begge 70 point i anden omgang, men jeg stjal sejren på tie-breaker, da jeg sad inde med en del flere kontanter.

Aftenen blev så rundet af med endnu et spil Rex, som vi denne gang fik skrabet ned til 2 timer. Her endte en to-mands alliance mellem tidligere nævnte Halskov og jeg selv med at snuppe sejren i tur 5 mellem hans Sol og mine Jol-Nar.

7 Wonders er jo et solidt spil, og at det kan spilles med op til 7 mand på så kort tid som det kan, var da også en af de store grunde til, vi køb det ind til foreningen, og jeg syntes det har vist sit værd en del gange efterhånden.

7/10 for den spiloplevelse.

Rex begejstrede mig en del, som tidligere nævnt, og jeg vil meget gerne spille det igen - et relativt kort spil til 6 mand med hvad der lader til at være en del dybde, og så er der en del taktisk og politisk manøvrering i, hvilket jeg generelt er meget begejstret for.

9/10 - må se hvordan det klarer sig efter flere gennemspilninger.

Derudover fik jeg sidste tirsdag også mulighed for at stifte bekendtskab med Lyssan. Jeg var meget imponeret over den måde, spillet aktivt opfordrer en til at være aggressiv på, og bestemt et spil jeg har lyst til at stifte bekendtskab med igen. Vi var dog kun 3 spillere, og jeg er bange for, at det ikke egner sig optimalt til mindre end 4.

7,5/10
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5139
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 513 times
Been thanked: 581 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2012

Post by Gunness »

I lørdags blev det til 3x King of Tokyo, bl.a. med min datter på 7. Det er hermed godkendt som familieunderholdning :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany, 7th Citadel
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2012

Post by chr88 »

Siden sidst er det blevet til mange spil, så juli har været en fin brætspilsmåned! August bliver dog væsentligt ringere, da der sker en hel masse ting, så der regner jeg ikke med at få spillet så meget, desværre. Men den tid, den sorg!

Siden d. 19. er det (med forskellige spillegrupper) blevet til:

3 x Dominion (inkl. diverse udvidelser)
2 x Pandemic
2 x 7 Wonders (inkl. Leaders)
1 x Lancaster
1 x Cuba
1 x Cities
1 x At the Gates of Loyang
1 x Agricola: All Creatures Big and Small
1 x Ghost Stories
1 x Bohnanza
1 x Aton
1 x TtR Legendary Asia
1 x Lords of Waterdeep
1 x Evo

Af disse havde jeg ikke prøvet Aton, Lancaster eller Evo før, og jeg synes faktisk, at alle 3 var ret solide spil, som jeg ser frem til at få spillet igen! De umiddelbare ratings er 8, 8 og 7.5. Det var også sjovt lige at få prøvet 7W med Leaders igen, da jeg som regel spiller uden. Lords of Waterdeep er ofte et hit blandt de fleste, jeg spiller med; jeg har dog efterhånden fået spillet LoW så meget, at jeg gerne vil prøve nogle af de andre spil, jeg ejer, som jeg kun har fået på bordet 1-2 gange... Ghost Stories og Pandemic er, for mig, stadig de to bedste co-ops på markedet! Og hvis nogen leder efter et spil med absolut ingen interaktion overhovedet, så er Cities nok det spil på markedet, der passer allerbedst på den beskrivelse... Det er dog stadig en ok lille "puzzle filler".
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2012

Post by Mik »

Mandag var vi fem mand og valget faldt på Infiltration. Torben Ussing spillede som altid konservativt, hvilket betød at han holdt sig nær indgangen og samlede alt op han kunne komme i nærheden af. Og på trods af at sikkerhedsvagterne var meget længe om at komme, skyndte han sig hurtigt ud af bygningen igen. Men han vandt fordi den eneste anden som nåede ud var Torben Polack, som ikke havde fået fat på særlig mange datafiler.

Da terningerne ville at sikkerhedsvagterne var usædvanlig længe om det gik jeg højt op i bygningen, og var da også den som havde hentet absolut de fleste datafiler, men desværre spillede Pelle mig et puds, og alarmerede vagterne, så jeg ikke kunne nå at komme ud. Det kunne Pelle og Eivind derimod hvis jeg ikke stak en kæp i hjulet - så det gjorde jeg naturligvis! Stadig den bedste Dungeon-variant jeg kender i brætspilsform ( i hvert fald blandt de korte spil) 8/10

Efterfølgende sluttede vi aftenen af med 2x Vegas, som altid er underholdene - og totalt uretfærdigt!
I hvert fald fik jeg ikke et ben til jorden! 8/10
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2012

Post by Mik »

Tirsdag spillede vi Small World Realms, som er den eneste måde jeg vil spille på fremover. De ensartede felter er så meget lettere at overskue!

Vi valgte bjerg-scenariet, hvor der ligge bonuspoint på de højeste tinder. Dem var der rift om, selv om grundomkostningerne ved at indtage feltet er oppe på 4. Og der var stor udskiftning i befolkningerne.
Vi var 3 spillere, og spillede 10 runder. Faktisk tror jeg, at jeg fremover vil spille med 10 runder uanset antallet af spillere - måske lige med undtagelse af 5 eller 6 deltagere. Det gør det lettere at udnytte mere end to racer per spil.
Jesper vandt naturligvis over Eivind og mig. 9/10

Bagefter hev vi klassikeren Burgen von Burgund frem. Jeg havde helt glemt hvor godt spillet er, men jeg klarede mig som sædvanligt dårligt. Vi benyttede de nye ejendomme fra spielbox, og i første del af spillet klagede Jesper højlydt over de mange point Evind scorede for alle de små 1-briksfelter kan kunne score masser af point på i første runde. men sjovt nok vandt han naturligvis spillet fordi hans egne massive områder gav så mange flere point i slutningen af spillet! Ak ja. 9/10
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2012

Post by Helle »

Andrea wrote:Vi havde en række venner på besøg her til aften og lavede pizzaer på grillen - inkl. dessertpizza med chokolade og skumfiduser ;)

Da børnefamilien var taget tidligt hjem, spillede de resterende af os 2 omgange King of Tokyo, hvor jeg begge gange røg ud tidligt i spillet. Lidt overraskende (især da jeg havde 5 HP i det ene af spillene) og lidt irriterende. Bagefter tog vi 2 omgange Keltis the Cardgame.
Se nu taler vi en fantastisk gæstemenu ... det lyder altså super sjovt - især det med skumfiduser ... men også bare pizza ... *helle sukker for hun er meget sulten lige nu*
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1477
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 325 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2012

Post by Jonezy »

Igår udviklede sig til en rigtig hyggelig eftermiddag og aften med spil i den noget lettere ende. Min kollega Jan og jeg startede eftermiddagen med 3 spil Quarriors med Quarrmageddon udvidelsen, hvor terningeheld viste sig mere afgørende end veltilrettelagte strategier, hvilket 'naturligvis' var årsagen til at Jan vandt to spil og jeg kun et...;)

En tredje kammerat stødte til og så var det tid til at tage på eventyr i Temple of Chac og Pyramid of Horus med de to Adventurers spil. Vi startede i Central Amerika og det gamle Maya tempel Temple of Chac. Første spil i templet overlevede ingen, men i andet spil kom alle ud af templet, men min adventurer havde ikke mange skatte med sig ud og måtte sig sig slået. Vi tog et sidste spil i templet og jeg endte med to meget flade adventurers, da begge kom til at stå i vejen for den store rullende sten.

Så tog vi til den Egyptiske ørken og Horus pyramiden. Lars og jeg kvajede os stort, da vi ret tidligt begge nappede idol skatte, som gav os forbandelser, som betød mindre bevægelighed. Vi overlevede dog alle, men Jans store bevægelighed gav ham en fordel, som han drog nytte af. Sidste spil som wannabe Indiana Jones var også i pyramiden, hvor det mest spændende var at se Lars' hårdt såret adventurer i kamp mod tiden prøvende at slippe ud af pyramiden, men bare 3 felter fra udgangen faldt den afgørende stenblok ned og blokkede udgangen og hans adventurer var spærret inde for evigt. Jan havde taget for sig af skattene og vandt en sikker sejr over min stakkels adventurer, som aldrig bliver den samme igen efter mødet med den forbandede faraos mumie....

Hyggeligt og fornøjeligt at lege Indiana Jones, men det er i den grad heldet og ikke de strategiske beslutninger som er af afgørende betydning, hvilket dog passede perfekt til en aften med røverhistorier og masser af iskager...
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9192
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2012

Post by Stony »

DOH! Forkert tråd. Jeg har oprettet det i tråden for september måned.

(Måske denne tråd skal un-sticky-ficeres?)
Sidst spillet:
Image
Post Reply