Igår udviklede sig til en rigtig hyggelig eftermiddag og aften med spil i den noget lettere ende. Min kollega Jan og jeg startede eftermiddagen med 3 spil
Quarriors med Quarrmageddon udvidelsen, hvor terningeheld viste sig mere afgørende end veltilrettelagte strategier, hvilket 'naturligvis' var årsagen til at Jan vandt to spil og jeg kun et...
En tredje kammerat stødte til og så var det tid til at tage på eventyr i
Temple of Chac og Pyramid of Horus med de to Adventurers spil. Vi startede i Central Amerika og det gamle Maya tempel Temple of Chac. Første spil i templet overlevede ingen, men i andet spil kom alle ud af templet, men min adventurer havde ikke mange skatte med sig ud og måtte sig sig slået. Vi tog et sidste spil i templet og jeg endte med to meget flade adventurers, da begge kom til at stå i vejen for den store rullende sten.
Så tog vi til den Egyptiske ørken og Horus pyramiden. Lars og jeg kvajede os stort, da vi ret tidligt begge nappede idol skatte, som gav os forbandelser, som betød mindre bevægelighed. Vi overlevede dog alle, men Jans store bevægelighed gav ham en fordel, som han drog nytte af. Sidste spil som wannabe Indiana Jones var også i pyramiden, hvor det mest spændende var at se Lars' hårdt såret adventurer i kamp mod tiden prøvende at slippe ud af pyramiden, men bare 3 felter fra udgangen faldt den afgørende stenblok ned og blokkede udgangen og hans adventurer var spærret inde for evigt. Jan havde taget for sig af skattene og vandt en sikker sejr over min stakkels adventurer, som aldrig bliver den samme igen efter mødet med den forbandede faraos mumie....
Hyggeligt og fornøjeligt at lege Indiana Jones, men det er i den grad heldet og ikke de strategiske beslutninger som er af afgørende betydning, hvilket dog passede perfekt til en aften med røverhistorier og masser af iskager...