Problemer med at logge ind...

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14675
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 472 times
Been thanked: 679 times
Contact:

Problemer med at logge ind...

Post by Frouvne »

En enkelt bruger har meldt, at der er vanskeligheder med at logge ind. Selv har jeg ikke haft denne type problemer. Jeg har forsøgt at ændre brugerens brugernavn og adgangskode og har så selv forsøgt at logge mig ind og skærmen låser. Er der nogen, der har hørt om lignende problemer og eventuelt en løsning herpå? Ellers vil jeg selv gå i gang i aften... men hvis nu der var en af vores IT-nørder, der kender til problemet ville det jo nok spare mig for nogle timers fornøjelse i aften. :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

ingen problemer i den retning.
Prøv at høre hvilken browser/OS han bruger.

Hvis det er mac os8 med navigator tror jeg vi har fundet problemet :wink:
Image
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Jeg bestyrer et andet forum baseret på phpbb - de problemer vi har haft der har været, at bruger man login i bunden vil den ikke altid æde det - men trykke rman på "login" i toppen og man kommer til selve login-skærmen, så vil den gerne.

Problemet har været i det tilfælde at man der har været to brugere på samme computere, til samme forum - og så er der nogle cookies der laver ballade.

Ved ikke om det er det samme problem der gør sig gældende her.
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14675
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 472 times
Been thanked: 679 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg har selv forsøgt lykken i tre forskellige browsere og både ved at opstarte proceduren i top og bund... :(
frouvne, administrator

Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Frouvne wrote:Jeg har selv forsøgt lykken i tre forskellige browsere og både ved at opstarte proceduren i top og bund... :(
Trust me: Det er meget nemmere at høre hvad HAN kører end at du skal afprøve samtlige versioner af OS og browsere.
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3962
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 143 times
Been thanked: 137 times

Re: Problemer med at logge ind...

Post by Andrea »

Jeg har kun problemer med at logge ind, hvis jeg tjekker siden i min frokostpause på arbejde (men det skyldes nok småkageproblemet).

Til gengæld var jeg lige ved at opgive at tjekke forummet lige før, fordi siden pt. loader temmelig langsomt hos mig.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Men så kan det jo være, at brugerne kan logge sig ind under dæknavne :wink:
User avatar
Kramme B
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 23
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:04 pm
Location: København NV

Post by Kramme B »

Hej alle - Black Sea her

Det er mig, der ikke længere kan logge ind så har lånt min bedre halvdels konto...

Jeg bruger Firefox 2.0.0.3 i WinXP SP2 og der har aldrig tidligere været antydning af knas (heller ikke med cookies :) ).

- Boris
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14675
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 472 times
Been thanked: 679 times
Contact:

Post by Frouvne »

Beklager, men endnu er der ikke fundet en løsning på problemet. Jeg skal nok søge videre, når jeg får lidt PC-tid til overs til det... :?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14675
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 472 times
Been thanked: 679 times
Contact:

Post by Frouvne »

Velkommen tilbage til Black Sea! Så er fejlen klarlagt og rettet. Jeg har desværre ikke kunnet konstatere, hvordan den kan være opstået, hvilket naturligvis irriterer mig en del. Black Sea var i al sin enkelhed blevet deaktiveret. Og nej, det er ikke en ny trend! :) Det undrer mig meget, hvordan det kan være sket, da jeg ikke har været inde i hans brugerprofil og jeg som administrator er den eneste, der kan foretage denne handling. Nå, men det er vel bare sådan det er med IT, når der er gang i større datamængder... :roll:
frouvne, administrator

Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Frouvne wrote:Black Sea var i al sin enkelhed blevet deaktiveret. Og nej, det er ikke en ny trend! :) Det undrer mig meget, hvordan det kan være sket
Wow, skummelt.
Image
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

*gnæk* *gnæk*

Soo.. the plot thickens..
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14675
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 472 times
Been thanked: 679 times
Contact:

Post by Frouvne »

Meget tyder nu på, at der er tale om et kendt problem. Black Sea havde åbenbart ændret sin e-amil adresse på forumet. Systemet deaktiverede ham, som det skal - og burde så have sendt en e-mail til hans nye e-mailadresse med et aktiveringslink, hvilket ikke skete. Black Sea sendte følgende link, der underbygger ideen om, at det ikke er et lokalt problem:

http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... e#p1693275

Tak til jer alle for forsøgene på at hjælpe!
frouvne, administrator

Image
Post Reply