Piratspil

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Hr. Hansen
Posts: 4
Joined: Sun Aug 13, 2006 8:00 pm

Piratspil

Post by Hr. Hansen »

Leder man efter tematiserede spil --> Piratspil! Leder man efter stemningsfyldte spil --> Piratspil! Leder man efter noget, der kan sætte lidt kulør på hverdagen --> PIRATSPIL!!!!

Men hvor får man den største oplevelse i et Piratspil? Er det med spil som: Blackbeard, Pirates Cove, Caribbean og SeaRovers eller skal man vente på Winds Of Plunder, Blackbeard (revideret genoptryk) eller måske Sid Meier's Pirates!: The Boardgame????
"...the best military policy is to attack strategies; the next to attack alliances; the next to attack soldiers..."
Fra: The Art of War af Sun Tzu

Hr. Hansen
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Tjjaaa du kan jo læse lidt om det spil, som for tiden testes aktivt rundt omkring - der står mere om spillet under nyheder og bekendtgørelser - ellers er jeg ikke i tvivl om, at Christian hellere end gerne vil give dig linket helt præcist.

Det er ikke en anbefaling i sig selv - men bare et sted at læse om et andet spil end de nævnte. Det er vist dog langvarigt, så du skal have god tålmodighed og spille med spillere, der er til lange spil.
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Post by Jesper Amstrup »

Jeg har Plunder til salg. Der er masser af piratsteming, men det faldt desværre ikke i gruppens smag :(

http://www.boardgamegeek.com/game/13347
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3962
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 143 times
Been thanked: 137 times

Post by Andrea »

Hold dig fra Dread Pirate. Det ser ganske vist rigtig lækkert ud, men spillet er alt for simpelt og ensformigt.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14652
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 467 times
Been thanked: 672 times
Contact:

Post by Frouvne »

Mine erfaringer på dette felt begrænser sig vist til børnespillet Schatzjagd, der i øvrigt er udmærket :) . Jeg vil gerne istemme mig forespørgslen og tilføje den vinkel om det er muligt at finde et piratspil, der ikke drukner i terninger? Og her tænker jeg stærkt tematiserede piratspil Image - så selvom jeg f.eks. holder meget af Cartagena tæller det ikke rigtigt i denne sammenhæng! :D
frouvne, administrator

Image
Post Reply