Indtryk Underwater Cities?

Her har man som bruger mulighed for at anmelde, beskrive eller give sit førstehåndsindtryk af et spil
Post Reply
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Indtryk Underwater Cities?

Post by Goblen »

Hejsa,

Er der en eller flere af jer der har spillet Underwater Cities og har et indtryk I vil dele?
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Indtryk Underwater Cities?

Post by Jens_Hoppe »

Jeg har kun prøvet det en enkelt gang, men fandt det ret kedeligt.

Der er noget tableau/infrastructure building ligesom i Terraforming Mars, men med væsentligt mindre interaktion spillerne imellem. Oven på det er lagt noget klassisk worker placement for at få lov til at lave actions.

Og så tog vores spil laaang tid: Der er et fast antal runder uanset antal spillere, så spilletiden er stort set proportional med antallet af spillere.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 64 times
Been thanked: 3 times

Re: Indtryk Underwater Cities?

Post by AndersC »

Jeg har også kun prøvet det en enkelt gang. Med 2 spillere.

Jeg synes det var virkelig godt. Umiddelbart på niveau eller bedre end Terraforming Mars for mig (som jeg godt kan li´ og har spillet 3-4 gange).

I UC kunne jeg godt lide det taktiske aspekt i hele tiden at få det optimale ud af de få kort man har på hånden og de worker placement spots der er tilgængelige på brættet med matchende farve. Mange ting at overveje, så hvis man har tendens til AP, så kan det godt blive langt.

Ift. interaktion synes jeg det var på et fint niveau for en euro. Primært blokering af brættet og 'race' ift. at nå forskellige mål først. Modsat Jens synes jeg der var lidt mere interaktion end TM (som jeg dog har spillet uden drafting).

Det var rimelig langt, så jeg kommer ikke til at spille med mere end 3 spillere. Er spændt på hvor meget spilletiden falder efter et par spil.

Jeg glæder mig til at få det på bordet igen.
Sidst spillet:
Image
Post Reply