Børnespil - spil med børn: Ordet er frit!

Kommentarer, spørgsmål, strategier og husregler.
Post Reply
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Børnespil - spil med børn: Ordet er frit!

Post by Helle »

Inspireret af en anden tråd, hvor det kom til at handle om vores søns spillevaner mere end noget andet, så hermed en tråd, hvor alle opfordres til at skrive små hyggelige eller uhyggelige historier om spil med børn - det kan være uheld ved spillebordet, raserianfald ovenpå ikke at have vundet, deres fantastiske kreative ideer når det gælder om ikke at tabe, deres ønskede eller uønskede leg med komponenterne, valg af spil, gode ideer til udvikling af et spil, som de synes er for kedeligt (manipulation af reglerne ???) ... kort sagt Small Talk om børn og spil...
Justaangel
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 34
Joined: Sat Aug 04, 2007 9:14 am

Post by Justaangel »

Da min lillebror var lille kunne han ikke lide, at tabe og da vi engang sad og spillede Afrikas stjerne fik han en bankrøver, så brød han ud i den helt store tude scene og væltede hele spillet ned på gulvet... idag er han meget bedre til, at tabe og han er jo også blevet både voksen og klogere

Min kærestes fætter er simpelthen bare ikke til, at spille med. Han håner en, når han har vundet og laver reglerne om, som det passer ham. Hvordan lærer man ham, at de er forkert? Han er 9 år.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Justaangel wrote:Da min lillebror var lille kunne han ikke lide, at tabe og da vi engang sad og spillede Afrikas stjerne fik han en bankrøver, så brød han ud i den helt store tude scene og væltede hele spillet ned på gulvet... idag er han meget bedre til, at tabe og han er jo også blevet både voksen og klogere

Min kærestes fætter er simpelthen bare ikke til, at spille med. Han håner en, når han har vundet og laver reglerne om, som det passer ham. Hvordan lærer man ham, at de er forkert? Han er 9 år.
En god idé kunne være at spille samarbejdsspil.

Jeg tænker, at det måske for nogle børn kan være svært at tabe, fordi de tror/tænker, at de ikke er gode nok, at der er noget som de ikke kan leve op til .... hvis man spiller samarbejdsspil, så taber eller vinder man kollektivt ... dels er der ingen at håne, men er man flere om at bære nederlaget.
Post Reply