Nytårsfortsæt for 2018

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Nytårsfortsæt for 2018

Post by BlueSwan »

Er kommet i mål med #4, men resten ser det skidt ud med. Er nu længere fra #1 end da året startede. :lol:
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nytårsfortsæt for 2018

Post by Stony »

Jeg laver lige en justering mere i min 10x10. Jeg bliver nødt til lige at smide Star Trek : Frontiers ind, for at give mig selv en lille gulerod til at komme i gang med det. Det er en re-implementering af Mage Knight, som skulle fungere bedst med 1-2 spillere, så jeg tænker det som en oplagt kandidat til at prøve et par gange bare for mig selv.
Sidst spillet:
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Nytårsfortsæt for 2018

Post by BlueSwan »

Stony wrote:Jeg laver lige en justering mere i min 10x10. Jeg bliver nødt til lige at smide Star Trek : Frontiers ind, for at give mig selv en lille gulerod til at komme i gang med det. Det er en re-implementering af Mage Knight, som skulle fungere bedst med 1-2 spillere, så jeg tænker det som en oplagt kandidat til at prøve et par gange bare for mig selv.
Spørger du mig er det og Mage Knight udprægede solospil - endda de bedste på markedet.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Nytårsfortsæt for 2018

Post by Frouvne »

April bød kun på to spil Mythic Battles: Pantheon fra min udfordring, så det begynder så småt at stramme til. På papiret har jeg spillet en tredjedel af de spil, der skal spilles, men der venter nok også nogle af dem, der er sværest at få gennemført. Jeg tror, at jeg vil tillade mig at udskifte Conan, da der endnu ikke er kommet gang i at få spillet det i år og det kræver at vi er nogle stykker, der er beredt på at mødes en fire-fem gange. Det er desværre nok ikke realistisk. Endnu ved jeg ikke, hvad der skal sættes i stedet, så jeg afventer lidt endnu...

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - The 7th Continent
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - After the Virus
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Codenames Duet
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Conan
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Gaia Project
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Innovation
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Mmm!
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Mythic Battles: Pantheon
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - The Ravens of Thri Sahashri
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Snowdonia
frouvne, administrator

Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Nytårsfortsæt for 2018

Post by BlueSwan »

Frouvne wrote:April bød kun på to spil Mythic Battles: Pantheon fra min udfordring, så det begynder så småt at stramme til. På papiret har jeg spillet en tredjedel af de spil, der skal spilles, men der venter nok også nogle af dem, der er sværest at få gennemført. Jeg tror, at jeg vil tillade mig at udskifte Conan, da der endnu ikke er kommet gang i at få spillet det i år og det kræver at vi er nogle stykker, der er beredt på at mødes en fire-fem gange. Det er desværre nok ikke realistisk. Endnu ved jeg ikke, hvad der skal sættes i stedet, så jeg afventer lidt endnu...

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - The 7th Continent
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - After the Virus
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Codenames Duet
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Conan
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Gaia Project
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Innovation
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Mmm!
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Mythic Battles: Pantheon
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - The Ravens of Thri Sahashri
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Snowdonia
Hvis du vælger at spille 7th continent solo så klarer du nemt de 10 sessioner!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Nytårsfortsæt for 2018

Post by BlueSwan »

Jeg har nu klaret #1 - at jeg kun må mangle at have spillet 15 spil fra BGG's top 100. Men nu har jeg fået blod på tanden. Satser nu på at komme ned på kun at mangle 10 inden året er omme.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nytårsfortsæt for 2018

Post by Stony »

Så kom jeg i mål med det tredje spil i min 10x10, og det fjerde er der næsten også. 54% færdig. Og for en gang skyld ser mit andet nytårsforsæt også ud til at have en chance.
Sidst spillet:
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Nytårsfortsæt for 2018

Post by BlueSwan »

Halvvejs gennem året, så tid til et checkup!
BlueSwan wrote:1) Lige siden jeg startede i hobbyen for 5 år siden har jeg haft en idé om at jeg gerne ville prøve alle spillene på BGG’s top 100. Lige pt mangler jeg 19. De fleste af dem jeg mangler er ikke sådan lige at få prøvet så jeg sætter det mål at jeg kun må mangle 15 når året slutter. Det burde vel være opnåeligt, også selvom der hele tiden kommer nye titler til top 100.
Den er klaret! Med pæn afstand endda. Nede på kun at mangle 11 titler. Så selvom der givetvis vil komme nye spil ind i top 100 inden året er omme føler jeg mig sikker på at denne vil nås! Håber iøvrigt på at Steen får sat Twilight Imperium 4 op, hvor jeg kan være med! :wink:
2) Jeg skal have prøvet Star Wars: Rebellion. Det duer ikke at der er et spil i top 10 på BGG som jeg ikke har prøvet.
Ikke klaret, men satser på at få det spillet med Rune indenfor de næste 2 måneder!
3) Jeg skal have malet figurerne fra grundspillet i Star Wars: Imperial Assault. Den er straks værre. Jeg er gået helt i stå med maling siden jeg færdiggjorde War Of The Ring for et lille års tid siden. Med en målrettet indsats burde det dog nok kunne lade sig gøre.
Nåede lidt i foråret. Tænker at der er en god chance for at nå det til efteråret. Får nok ikke malet her i sommerperioden med mindre vejret pludselig bliver elendigt.
4) Jeg vil gerne have færdigspillet en fuld kampagne i Star Wars: Imperial Assault. Vi er egentlig godt på vej i en lokal Helsinge gruppe, meeeen vi spiller sjældent og det kan godt være lidt svært at få på bordet. Jeg har nok været lidt for hård ved dem (jeg spiller Imperiet).
Jeps, den er klaret, vi blev færdige med kampagnen tidligere på året!
5) Jeg skal have samlet mindst de fire indledende survivors og løven fra Kingdom Death: Monster. Har aldrig samlet figurer før og er lidt nervøs ved projektet.
Er klaret!
6) Jeg skal have spillet følgende uspillede spil fra min samling:
- Mythic Battles: Pantheon
- Kingdom Death: Monster
- Millennium Blades
- Bohnanza
- Jaipur
Av. Mangler stadig Millennium Blades, Bohnanza og Jaipur. Burde kunne lade sig gøre, hvis jeg tager mig lidt sammen.
7) Skal have malet en af de store figurer fra Blood Rage. Også et projekt jeg er lidt nervøs ved.
Den er straks værre. Tvivler meget på at jeg når dette.
8) Skal have introduceret mine børn (eller i hvert fald min ældste datter) for mindst 3 ud af følgende 5 spil:
- Kingdom Builder
- Jaipur
- Castles Of Mad King Ludwig
- Splendor
- Africana
Den er heller ikke god, da jeg indtil videre ikke har introduceret dem for et eneste af disse spil! Men mon ikke det går alligevel. Der er god tid!

Så 3 klaret, 5 tilbageværende.
Last edited by BlueSwan on Mon Jul 02, 2018 7:41 pm, edited 1 time in total.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nytårsfortsæt for 2018

Post by Stony »

Midvejsstatus for årets nytårsforsæt er for mit vedkommende opløftende. Jeg tror faktisk jeg når helt i mål i år.

Ambitionen om at nedbringe mængden af uspillede spil er faktisk på præcis 50%. Det er ikke ensbetydende med at det er helt i mål, for jeg medregner jo også nye erhvervelser, og lur mig om ikke jeg kommer til at købe lidt mere i løbet af året. Især lige efter Essen plejer der at komme lidt pap ind ad døren. Men ambitionen er godt på vej til at komme i mål.

Min 10x10 kører også hæderligt. 61% fuldført. Mine to største bekymringer går på Concordia og Brass, og hvorvidt jeg når at få dem på bordet så mange gange. Men det virker absolut stadig opnåeligt.

#GameOn
Sidst spillet:
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Nytårsfortsæt for 2018

Post by Goblen »

Stony wrote:Midvejsstatus for årets nytårsforsæt er for mit vedkommende opløftende. Jeg tror faktisk jeg når helt i mål i år.

Ambitionen om at nedbringe mængden af uspillede spil er faktisk på præcis 50%. Det er ikke ensbetydende med at det er helt i mål, for jeg medregner jo også nye erhvervelser, og lur mig om ikke jeg kommer til at købe lidt mere i løbet af året. Især lige efter Essen plejer der at komme lidt pap ind ad døren. Men ambitionen er godt på vej til at komme i mål.

Min 10x10 kører også hæderligt. 61% fuldført. Mine to største bekymringer går på Concordia og Brass, og hvorvidt jeg når at få dem på bordet så mange gange. Men det virker absolut stadig opnåeligt.

#GameOn
Når vi mødes d. 25 august spiller jeg meget gerne Brass med dig Stony?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nytårsfortsæt for 2018

Post by Stony »

Så fik jeg lige opdateret.

Det ser ud til at jeg kommer komfortabelt i mål med mit ene mål i år, og det er vist tvivlsomt med det andet. I min 10x10 har jeg stadig et spil der ikke er taget hul på. :oops:

Mit første forsæt kan så helt klart forbedres. Jeg kan klart være bedre til at tage lidt mindre ind ad døren. Eller mere selektiv, om man vil. Det må være en læring til det kommende år.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nytårsfortsæt for 2018

Post by Stony »

Tid til at se tilbage... Jeg kan konstatere at det ene nytårsforsæt kom så rigeligt i mål. Det gjorde det andet ikke. Der var endda et af spillene i min 10x10 jeg end ikke fik taget hul på. :oops:

Jeg har allerede et nyt nytårsforsæt for mig selv, og så bliver der nok også et kollektivt nytårsforsæt for gruppen i år.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Nytårsfortsæt for 2018

Post by Frouvne »

Stony wrote: Tue Jan 01, 2019 11:32 pm Tid til at se tilbage... Jeg kan konstatere at det ene nytårsforsæt kom så rigeligt i mål. Det gjorde det andet ikke. Der var endda et af spillene i min 10x10 jeg end ikke fik taget hul på. :oops: [...]
Så må man jo glæde sig over, at det er gået endnu dårligere for andre... :oops: :(
Frouvne wrote: Fri Jan 05, 2018 10:10 am I år vil jeg forsøge mig med en 10X10 Challenge. Jeg vil løbende forsøge at opdatere min succes med projektet i dette indlæg! Det kan kun gå galt! :lol:


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - The 7th Continent
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - After the Virus
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Codenames Duet
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Conan
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Gaia Project
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Innovation
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Mmm!
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Mythic Battles: Pantheon
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - The Ravens of Thri Sahashri
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Snowdonia

[...]

- endelig indeholder listen et enkelt børnespil, Mmm!, mest af alt for at erindre mig om, at jeg også skal få spillet med den yngste. Og så forventer jeg, at det sikrer mig, at jeg i hvert tilfælde gennemfører en 1X10 Challenge... :D
Jeg havde taget et par forbehold - og det kom da også til at holde stik, at jeg ikke ville komme i nærheden af at gennemføre. Jeg opgav ret tidligt på året at få gennemført. Til gengæld var vi i min spilgruppe meget bedre til at få genspillet nogle spil og det var jo i bund og grund det at dyrke nogle spil lidt mere, jeg havde håbet at opnå.
frouvne, administrator

Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Nytårsfortsæt for 2018

Post by BlueSwan »

BlueSwan wrote: Mon Jan 01, 2018 2:12 pm 1) Lige siden jeg startede i hobbyen for 5 år siden har jeg haft en idé om at jeg gerne ville prøve alle spillene på BGG’s top 100. Lige pt mangler jeg 19. De fleste af dem jeg mangler er ikke sådan lige at få prøvet så jeg sætter det mål at jeg kun må mangle 15 når året slutter. Det burde vel være opnåeligt, også selvom der hele tiden kommer nye titler til top 100.
Klaret med margin. Mangler pt kun 8. Skal nok få spillet mindst et par af dem i 2019.
2) Jeg skal have prøvet Star Wars: Rebellion. Det duer ikke at der er et spil i top 10 på BGG som jeg ikke har prøvet.
Klaret. Højst rangerede spil jeg ikke har prøvet nu er Twilight Imperium (fourth edition) der ligger #14. Så hvis nogen arrangerer et spil er jeg frisk.
3) Jeg skal have malet figurerne fra grundspillet i Star Wars: Imperial Assault. Den er straks værre. Jeg er gået helt i stå med maling siden jeg færdiggjorde War Of The Ring for et lille års tid siden. Med en målrettet indsats burde det dog nok kunne lade sig gøre.
Nope. Fik malet lidt i starten af året, men gik i stå igen.
4) Jeg vil gerne have færdigspillet en fuld kampagne i Star Wars: Imperial Assault. Vi er egentlig godt på vej i en lokal Helsinge gruppe, meeeen vi spiller sjældent og det kan godt være lidt svært at få på bordet. Jeg har nok været lidt for hård ved dem (jeg spiller Imperiet).
Klaret.
5) Jeg skal have samlet mindst de fire indledende survivors og løven fra Kingdom Death: Monster. Har aldrig samlet figurer før og er lidt nervøs ved projektet.
Klaret!
6) Jeg skal have spillet følgende uspillede spil fra min samling:
- Mythic Battles: Pantheon
- Kingdom Death: Monster
- Millennium Blades
- Bohnanza
- Jaipur
Missede de sidste to, som egentlig burde være de mest overkommelige.
7) Skal have malet en af de store figurer fra Blood Rage. Også et projekt jeg er lidt nervøs ved.
Nix. Den gik ikke.
8) Skal have introduceret mine børn (eller i hvert fald min ældste datter) for mindst 3 ud af følgende 5 spil:
- Kingdom Builder
- Jaipur
- Castles Of Mad King Ludwig
- Splendor
- Africana
Fik kun prøvet Castles Of Mad King Ludwig med dem, som de mærkeligt nok ikke var særligt begejstrede for.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Post Reply