Et spørgsmål til Twilight Struggle nørderne derude

Her finder du officielle regelændringer, varianter, scenarier, FAQ, videoer med regelgennemgange, strategiartikler og meget andet til udvalgte spil
Post Reply
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Et spørgsmål til Twilight Struggle nørderne derude

Post by Bugge »

Hejsa,

Har nu spillet Twilight Struggle hele 4 gange, og i det sidste spil nåede vi oven i købet så langt, at vi kom til en afslutning.

Der var dog en ting at min spilmakker og jeg diskuterede bagefter. Ingen af os kunne drømme om at 'forære' sejren til den anden, ved at starte en atomkrig. På den anden side kan man læse, at en stor del af spillene bliver afgjort netop sådan :shock:

Det fik mig til at tænke på, at jeg som 'blå' på et tidspunkt hvor Defcon var nede på 2, sad med 'We Will Bury You' kortet.

Som i kan læse, hvis jeg spillede det ville jeg have 4 Ops point, hvorefter 'rød' startede 3. verdenskrig. Det var mig altså blå der spillede kortet, som tvang 'rød' til det store Kaboom.

Hvem ville vinde og tabe :?:

Søren
Attachments
we-will-bury-you.jpg
we-will-bury-you.jpg (72.08 KiB) Viewed 5349 times
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Et spørgsmål til Twilight Struggle nørderne derude

Post by Gunness »

Det er dig som blå, der er den aktive, så du taber :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Et spørgsmål til Twilight Struggle nørderne derude

Post by BlueSwan »

Bugge wrote:Der var dog en ting at min spilmakker og jeg diskuterede bagefter. Ingen af os kunne drømme om at 'forære' sejren til den anden, ved at starte en atomkrig. På den anden side kan man læse, at en stor del af spillene bliver afgjort netop sådan :shock:
De spil du har hørt om bliver ikke afgjort på at spiller A frivilligt giver spiller B sejren. De bliver afgjort ved at spiller A ikke har anden mulighed end at starte en atomkrig og dermed "forære" spiller B sejren. Et af de vigtigste aspekter af spillet er at UNDGÅ at sætte sig selv i en sådan situation at man er nødt til at spille et såkaldt "DEFCON suicide card". Det kan man søge at forhindre på en række måder. Man kan sidde med China kortet. Man kan spille DEFCON suicide kort på space race og endelig kan man spille DEFCON suicide kort på tidspunkter hvor de IKKE fører til selvmord.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Et spørgsmål til Twilight Struggle nørderne derude

Post by Bugge »

Gunness wrote:Det er dig som blå, der er den aktive, så du taber :)
Hvor uretfærdigt :cry:
Post Reply