Hjemmesider for designere

Her kan alle med en lille designer i maven diskutere alt omkring brætspilsdesign.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Hjemmesider for designere

Post by Frouvne »

Ud af ren nysgerrighed syntes jeg, det kunne være interessant at høre, hvilke hjemmesider de personer, der har en lille designer i maven, gør brug af.

Er det f.eks. Board Game Designers Forum (BGDF), der er det primære samlingssted...? Eller benytter man sig slet ikke af sådanne mere autoriserede steder?
frouvne, administrator

Image
Brian
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 29
Joined: Thu Jan 04, 2007 3:34 pm

Post by Brian »

Hmm.... jeg har et helt bibliotek af foretrukne links, som jeg har indsamlet igennem tiden.... Skulle jeg nøjes med at udpege et enkelt er der ingen tvivl:

The Games Journal ( http://www.thegamesjournal.com )

Siden bliver ganske vist ikke opdateret længere men indeholder oceaner af uvurderligt læsestof, ikke kun for folk, der kunne tænke sig at lave deres eget spil, men generelt for alle der interesserer sig for brætspil.... Absolut fantastisk side... En side der bør kigges på... :)

bgdf.com er ikke hvad den har været. Jeg kan ikke huske præcis, hvornår de "opdaterede" deres side. "Opdaterede" fordi de lavede om på det hele og værst af alt aldrig formåede at få overført tusinder af (års) indlæg til deres nye forum.... Virkelig en skam, da den "gamle" udgave af bgdf.com var af høj klasse og bød på masser af nyttig læsestof... næsten uanset hvad man søgte på.... Jeg var så skuffet, at jeg siden da stort set kun sporadisk har været derinde.... Og jeg tror også mange andre har haft det på samme måde, da der tilsyneladende slet ikke er samme dynamik som førhen.... Men måske og forhåbentligt kommer den på fode igen.... De brød en meget vigtig grundregel for forumejere...: "Lad være med at slette indlæg, som folk tydeligvis har brugt lang tid på at få skrevet".

boardgamegeek.com er selvfølgelig også god. Når man har en idé til et spil er noget af det første man bør gøre, at vurdere om andre har lavet noget lignende mht. tema, mekanik etc. Iøvrigt er et trick at læse samtlige folks bedømmelser.... Dermed kan man få et lille hint om styrkerne/svaghederne ved de enkelte mekanismer....
Brian
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 29
Joined: Thu Jan 04, 2007 3:34 pm

Post by Brian »

Okay, jeg var lige inde og kigge, og det passede så (heldigvis) ikke helt, der jeg skrev før:
Despite being officially defunct, we will very occasionally add an article or review—the most recent additions are listed below:
Kilde: The Games Journal
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg kan kun tilslutte mig din varme anbefaling af The Games Journal. Det er en af de bedste sider med artikler om brætspil jeg er stødt på. Det jeg her var på udkig efter var mere nogle mere dynamiske sider, hvor der foregår erfaringsudveksling via f.eks. et forum. Er der i øvrigt ikke også et designer-forum på Boardgamegeek?
frouvne, administrator

Image
Post Reply