Femern-spillet

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Femern-spillet

Post by Gunness »

Faldt over denne på Facebook:
"Scandlines sagsøger Femern A/S i sag om brætspil" [link]

"Det ene stridspunkt er et brætspil udviklet af Femern A/S som en humoristisk markedsføringsgimmick, der skal lære børn om tunnelprojektet. Spilleren slår med en terning og bevæger sig fremad på en række felter.

Den hurtigste vej til sejr går selvsagt via den faste forbindelse.

Til gengæld er det nitten at lande på feltet med enten Rødby eller Puttgarden.

Færgerne udløser nemlig en straf: Lander du på Rødby skal du "stå over tre omgange på grund af omstigning fra færgen" og det samme med Puttgarden.

Med andre ord: Færgen er langsom og den faste forbindelse er hurtig og effektiv - en transportform for vindere.
...
- Jeg synes ikke, at det er i orden at behandle sin konkurrent på en så nedladende og perfid måde. En ting er, at Femern og Scandlines er benhårde konkurrenter, men ved at gå så vidt som at gøre grin med os og bringe usande påstande i markedsføringsmaterialet går man altså over grænsen, forklarer Søren Poulsgaard."

Jeg tænker, at Femern skulle prøve at udsætte børnene for noget sjovere end roll-and-move ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Femern-spillet

Post by Andrea »

Gunness wrote: Jeg tænker, at Femern skulle prøve at udsætte børnene for noget sjovere end roll-and-move ;)
Den har jeg hørt fra flere brætspillere - og jeg er helt enig :lol:
Post Reply