Øbro-Con den 29.april 2007

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Nu kan jeg efterhånden ikke huske, om jeg har fået givet tilsagn om at jeg også gerne deltager på næste con, men ellers gør jeg det nu.

Hvad siger tællingen efterhånden?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Stony wrote:Nu kan jeg efterhånden ikke huske, om jeg har fået givet tilsagn om at jeg også gerne deltager på næste con, men ellers gør jeg det nu.

Hvad siger tællingen efterhånden?
Dejligt at høre! Jeg tror optællingen siger cirka 16 lige nu... Helle holder løbende regnskab over hvem der deltager i det første indlæg i denne tråd.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Så nærmer vi os langsomt den kommende Con. Deltagerlisten ser i skrivende stund således ud:

Andrea
Jens
Qute
Helle
Kanzler
Frouvne
Black Sea
Gunness (evt +kone)
Tina (+ kæreste)
Erik Mejer Hansen (forudsat specialet er forsvaret )
Jesper
Andreas
Netsapiens
Stony

Det betyder, at der stadig er plads til flere og det gælder såvel veteraner fra den første Con som nytilkommere!

Tilmeld jer nu og lad os komme i gang med at finde nogle spil frem, der passer til det gode selskab! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Frouvne wrote:Så nærmer vi os langsomt den kommende Con. Deltagerlisten ser i skrivende stund således ud:

Andrea
Jens
Qute
Helle
Kanzler
Frouvne
Black Sea
Gunness (evt +kone)
Tina (+ kæreste)
Erik Mejer Hansen (forudsat specialet er forsvaret )
Jesper
Andreas
Netsapiens
Stony

Det betyder, at der stadig er plads til flere og det gælder såvel veteraner fra den første Con som nytilkommere!

Tilmeld jer nu og lad os komme i gang med at finde nogle spil frem, der passer til det gode selskab! :D
Bare lige for en ordens skyld - Jens, som står nævnt er ikke Jens Hoppe, men Jens - Andreas kæreste...

Bare så ikke Jens H blev forvirret over, at vi havde tilmeldt ham i smug :wink:
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Bare lige for en ordens skyld - Jens, som står nævnt er ikke Jens Hoppe, men Jens - Andreas kæreste...

Bare så ikke Jens H blev forvirret over, at vi havde tilmeldt ham i smug ;)
… men det er selvfølgelig en fejl, at Jens Hoppe ikke er tilmeldt endnu, så bare tilføj ham, Helle ;) ;)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Njaaa ... men kan jeg ikke for en god ordens skyld få et bogstav på hans efternavn ....J måske?
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Helle wrote:Njaaa ... men kan jeg ikke for en god ordens skyld få et bogstav på hans efternavn ....J måske?
Nærmere N :)
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Hmm, jeg holder bare mine muligheder åbne, men kan det lade sig gøre at dukke op, gør jeg det naturligvis. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Så er der kommet endnu et par tilmeldinger. Nu kan man også være så heldig at møde brugerne Anders og adam! :)

Dermed ser den opdaterede liste således ud:

Andrea
Jens N.
Qute
Helle
Kanzler
Frouvne
Black Sea
Gunness (evt +kone)
Tina (+ kæreste)
Erik Mejer Hansen (forudsat specialet er forsvaret )
Jesper
Andreas
Netsapiens
Stony
Anders
Adam
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Hvad skal der spilles på Øbro-Con den 29.april 2007?

Post by Frouvne »

Hvad skal der spilles på Øbro-Con den 29.april 2007?

Så er det vist ved at være på tide, at vi begynder at overveje, hvad vi kunne tænke os at spille den 29. april. Sidst fungerede det på den måde, at man tog nogle spil med og vi undervejs bestemte os for, hvilke spil vi ville spille. Dog var der på forhånd aftale om nogle åbningsspil. Denne gang bliver der dog nok lidt flere deltagere end sidst, så det kan være, at der skal være lidt mere organisering?!

Jeg har endnu ikke låst mig fast på nogle spil, jeg absolut kunne tænke mig, men regner med at tage en stak spil med, som jeg gerne introducerer. Der bliver nok fortrinsvis tale om lidt kortere strategispil på omkring en time til halvanden. F.eks. kunne det være spil som Pueblo og Torres. Jeg introducerer dog også gerne noget lidt længere. F.eks. kunne en af Age of Steam varianterne såsom Age of Steam Eastern US / Canada Expansion Set være en mulighed. Liberté kunne også være et spil, jeg gerne hev frem til denne lejlighed.

Er der et spil, du gerne tager med eller har du nogle ønsker om noget, du gerne vil spille, foreslår jeg, at det er nu, vi begynder at give udtryk for det! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Det kan også være at du skal tage det lidt mere med ro...:)

Jeg formoder at vi alle gerne vil benytte chancen til at få prøvet noget nyt. Blive introduceret til et eller flere spil, man måske går og overvejer at købe. Derfor tror jeg bare at du skal melde et enkelt eller to spil på, som du kan introducere for eventuelle interesserede. Andre kan så gøre det samme. Hvis så man selv har introduceret et spil, har man vel gjort sin "værnepligt", og så bør man med god samvittighed kunne melde sig til ved et andet bord, hvor man så læner sig tilbage, og nyder at andre introducerer en selv for spillet.

Hvis så der f.eks. skal introduceres to-tre forskellige spil, med forventet spilletid på to timer, så kan man lægge disse samtidig, og folk kan melde sig til det bord de helst vil deltage ved. Så må folk eventuelt spille et lille fillerspil, hvis de er færdige lidt før de øvrige borde. Derefter kan der være en omgang med spil, med forventet spilletid på tre timer... Lav eventuelt et skema med to-tre timers vinduer. Det er ikke sikkert at det helt holder, men så kommer der lidt struktur i det. Den sidste periode på dagen kan så være "frit spil" :-)

Folk kan også eventuelt smide forespørgsler. "Er der ikke nogen der vil introducere Die Macher" eller lignende... Die Macher er måske ikke det bedste eksempel, for en con der kun varer en dag. Så får man ikke spillet så meget forskelligt.

Jeg melder mig gerne til at være den der introducerer Liberté eller eventuelt Perikles.

Jeg tror lige jeg laver et forslag/udkast til et eventuelt skema, hvor man kan skrive sig på, og andre efterfølgende kan tilmelde sig som deltagere i de enkelte spil.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Et hurtigt udkast til et skema. Bare sådan for at få lidt struktur på det. Jeg håber det kan bruges. :)

http://www.bang-madsen.dk/dl/udkast.htm
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej Stony

Tak, for dit initiativ i forhold til at strukturere Øbro-connen.
Umiddelbart skal jeg ikke blande mig alt for meget, MEN er det tænkt ind i forhold til den plan, der er lavet, at ALT skal være spillet færdigt, ryddet op, ryddet ud og ude på gaden til absolut senest kl. 20?

Det kunne jeg ikke helt gennemskue.... hvis der er taget højde for det, så er det fint, ellers skal det nok liiige tænkes ind, så ikke pludseligt vi står med en halvfærdigt spil...

Helle
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Så må man medbringe en stor klokke, og ringe klokken 19.30, og råbe at alle dem med gule bånd skal op af vandet. Eller noget i den stil.

Og du blander dig overhovedet ikke. Jeg smed et udkast. Så kan folk jo komme med kommentarer eller et modspil.

edit: Jeg læste lige min egen sætning ovenfor, og det kunne tolkes som "Du skal overhovedet ikke blande dig", og DET var i hvert fald ikke meningen. Det er JERES con. Jeg er bare deltager. Og jeg prøver så bare at være behjælpelig. :)
Last edited by Stony on Sun Apr 08, 2007 7:13 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Godt initiativ! Jeg håber, at der er nogen, der har lyst til at introducere Reef Encounter. Det passer dog nok ikke så godt ind i første modul med lige under to timer til introduktion og spilletid?!
frouvne, administrator

Image
Post Reply