Quiz varsling den 25. februar kl. 21.30

Her er små spilrelaterede opgaver velkomne.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Quiz varsling den 25. februar kl. 21.30

Post by Helle »

Kære Alle

Som skrevet engang før jul (måske længe før jul????) så ville der komme en quiz fra denne side.

Princippet i quizzen er, at der lægges et link op i denne tråd kl. 21.30 den 25. februar 2007.

Spørgsmålene er lavet / bliver lavet, så alle kan være med - kan man ikke svare på spørgsmålene vil det være muligt at slå svarene op. Der vil være nogle nemme spørgsmål og nogle som forsøges gjort lidt sværere ... men stadig indenfor mulighederne af, at flertallet af opgaver skal være mulige at løse som opslag... Hvert spørgsmål vil have nogle afkrydsningsmuligheder, så man ikke selv skal skrive svarene og har nogle valg muligheder - lidt i stil med 13 rigtige... :D

Pointsystemet vil være, at rigtige spørgsmål giver 2 points
Hvert forkert svar giver 1 minuspoints

Hver spiller vil få points efter hvor hurtigt quizzen er besvaret. Den sidst indkomne besvarelse får ingen "tempo-points" men derefter får den næstsidste ½ points, den tredje sidste 1 points, den fjerde sidste 1½ points ovs frem til den hurtigste spiller....

Alle svar indleveret inden midnat er således gyldige ...

Præmien er et eksemplar af Geschenkt - et hurtigt og enkelt kortspil, som jeg fik prøvet på den første Øbro-Con - interessant spil!

Spørgsmål skal være meget velkomne ... også konstruktiv kritik/forslag... :D

Håber, at I har lyst til at lege med ....

Mange hilsner Helle

PS: Varslingen er lavet i god tid, og jeg skal nok sørge for, at minde interesserede om quizzen :wink:
Last edited by Helle on Sun Feb 18, 2007 1:40 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Typisk - der er jeg jo ude og spille brætspil :D

Men super initiativ Helle - glæder mig til at se, hvad du finder på!
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Der er lavet væsentlige ændringer i den kommende quiz - som skulle gøre den endnu mere tilgængelige .... og det skulle være muligt for de fleste at svare inden midnat, når man "blot" skal sætte kryds....
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Så er quizzen stort set lavet - og som lovet er det altovervejende afkrydsningsspørgsmål ... så alle vil kunne give et bud og stadig have chancen for at vinde.

Bare for lige at afklare følgende: Hvis to deltagere har præcis lige mange points efter optællingen af både points for spørgsmål og tempo points, så vinder den af de to spillere, som har indleveret det hurtigste svar.

Quizzen kommer til at ligge med en svarformular, som sender en mail til mig, når der trykkes på afsendelse af formularen. Det vil være det tidspunkt, som står på denne mail, som afgør i hvilken rækkefølge svarene er indkommet.

Man kan kun indsende én besvarelse.

Da der nu lige har været usikkerhed om et andet underholdende indslag, så har man nu muligheden for at stille spørgsmål til denne quiz FØR den går i gang :D

Nogle kommentarer?
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hermed som lovet en QUIZ REMINDER!

Jeps, så er quizzen klar til i morgen - Allan har prøvet den og synes ikke, at den er for svær .... den er i den nogenlunde nemme ende, som han sagde ... men der har også været udfordring i de sidste quizzer ... så det niveau af spørgsmål ville være svært at hamle op med....
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Helle wrote:Hermed som lovet en QUIZ REMINDER!

Jeps, så er quizzen klar til i morgen....
Øh?

Helle, kan du selv finde rundt i tiden? :roll:
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Ja, da - hvad er problemet, Drix?
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

At det indlæg, hvor du har skrevet, at "quizzen er klar til i morgen", er registreret "Søn feb 25, 2007 12:51 am" på siden - og dermed faktisk er skrevet søndag (dvs. i dag! :))
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hmmmm tja, det kan jeg godt se, men jeg lover, at jeg ikke havde sovet før jeg skrev - går det så ikke - jeg havde godt nok været i seng for at læse for Severin, men sovet havde jeg ikke .... såååå ....

Beklager forvirringen - det er senere idag, at jeg lægger linket til quizzen op ....
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hermed linket til dagens quiz.
Alle besvarelser indgivet inden midnat er gyldige og tæller med i optællingen af "tempo-points" :D

http://www.germangames.dk/Data%20Forum/ ... 2/Quiz.htm

Linket virker dog også efterfølgende og man skal være velkommen til at prøve kræfter med quizzen, selvom der så ingen præmie kan vindes :wink:
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Spændende quiz, som for en gangs skyld ikke bare er en variant af "slå det op på BGG" quiz. (Ikke at jeg har noget mod at slå ting op på BGG, skal det lige siges ;)).

Apropos slå ting op på BGG, lider man (eller i hvert fald jeg) lidt af, at geeklist-funktionaliteten i disse dage ligger under for under kraftige implementeringsmæssige ændringer, hvilket bl.a. medfører at man ikke kan søge i geeklists. Bother! :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
smold
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:36 am
Location: Aalborg
Contact:

Post by smold »

Ja det er en super-quiz. Et godt stykke arbejde. Man kan godt se hvilke designere, der ligesom er på fanlisten :lol:

De indgår i hvert fald i en del spørgsmål, men meget underholdende at være med i, nu ved jeg jo ikke om jeg har fejlet miserabelt. :( Det vil tiden jo vise

Godt initiativ Helle
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

He! En god mulighed for at terpe andre aspekter, end det jeg normalt kigger på ved spil. Ganske interessant - og godt initiativ Helle :)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Tak!!!!! Godt, at I har lyst til at være med :wink:

Jeg skal ikke afsløre for meget MEN man kan stadig nå at vinde :D
Ingen har indtil svaret rigtigt på alle spørgsmål ...

Der er en enkelt, der har gjort mig opmærksom på, at der nogle steder kan forekomme tvivlsspørgsmål .... blandt andet pga en lille sjov detajle på BBG og fordi selvfølgelig, at der kan være steder, hvor der kan opstå problemer omkring fortolkning - i de tilfælde så er jeg ganske large .... :D ´

Helle
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Jens_Hoppe wrote:Spændende quiz, som for en gangs skyld ikke bare er en variant af "slå det op på BGG" quiz. (Ikke at jeg har noget mod at slå ting op på BGG, skal det lige siges ;)).

Apropos slå ting op på BGG, lider man (eller i hvert fald jeg) lidt af, at geeklist-funktionaliteten i disse dage ligger under for under kraftige implementeringsmæssige ændringer, hvilket bl.a. medfører at man ikke kan søge i geeklists. Bother! :)
Hmmm min tanke var sådan set, at det skulle være meget nemt at slå op på BGG (eller selvfølgelig google), fordi tanken var at det ville øge chancen for at flere kunne være med ... Men samtidig at man skulle vide, hvilke opslag man skulle lave, så man ikke skulle vide for meget i forvejen, hvis man tilgengæld havde en del viden i forvejen, så ville man selvfølgelig have en fordel ...
Post Reply