Twilight Struggle Liga - sæson 2

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by BlueSwan »

Så er den afgjort.

Sovjet vandt i final scoring med samlet 21 VP. USA styrede Asien benhårdt, men USSR havde overtaget i stort set resten af verden, med undtagelse af Centralamerika, hvor det stod lige. Kampen var spændende helt frem til omkring tur 9, hvor jeg fik udlignet i Centralamerika og fik overtaget i både Europa og Mellemøsten, samtidig med at jeg fastholdt føringen i Sydamerika og Afrika.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by MesterLars »

Bostrup - MesterLars er startet
Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by Kanzler »

Kanzler - Bostrup startede i sidste uge. Vi er i tur 3 og det går bestemt ikke godt for kapitalisterne... :cry:
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by BlueSwan »

BlueSwan - Kanzler er slut og det blev til en knockout sejr til USA i tur 5. Det blev på mange måder en gentagelse af finalen fra sæson 1, bare med omvendt fortegn. Sidst var det Kanzler, der som USA vandt i tur 5. I begge spil gik alt bare som smurt for USA. I dette spil var USSR stadig foran med 2 VP midt i tur 4, men USA stod klart bedst på brættet, så via gode scoringer af Europa (+5) og Asien (+8) i slutningen af tur 4, og Afrika (+10) i starten af tur 5 kom sejren i hus.

Jeg er klar på næste match når Bostrup er klar.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by MesterLars »

Hov, Bostrup jeg har helt glemt vores spil :oops:
Jeg får sat gang i det igen i weekenden :)
Image
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by Bostrup »

Bostrup - MesterLars: USA-sejr ved Wargames (+5) i tur 9
Kanzler - Bostrup: USSR-sejr på point i tur 6
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by BlueSwan »

Bostrup og jeg har startet vores spil og vi er pt i tur 5.

Det har indtil videre været et interessant spil, hvor Bostrup (USA) generelt har haft de bedste hænder, men hvor jeg (USSR) har trukket samtlige scoringskort der indtil videre er spillet (2xAsien, 2xMellemøsten, Europa, Sydamerika, Afrika). I udgangspunktet er jeg ikke begejstret for at sidde med scoringkort på hånden, da de svækker ens muligheder for at forbedre positionsspillet, men fordelen (især som USSR) er selvfølgelig at man har mulighed for at time scoringerne optimalt. Jeg har derfor gået benhårdt efter en knock-out sejr. Den kom næsten i tur 4. Jeg havde South America, Africa, We Will Bury You og U2 Incident på hånden. Rigeligt til at vinde i udgangspunktet. Bostrup fik saboteret det ved at spille Voice Of America efter min We Will Bury You headline, der satte mig noget tilbage. Jeg fik alligevel via en SA scoring og et succesfuldt space race (af Latin American death squads, som der jo ellers ikke er nogen grund til at space race) bragt mig på -19 VP. Så en simpel spilning af U2 Incident ville vinde spillet. Bostrup havde ingen VP kort på hånden, så han gjorde det eneste han kunne, netop at spille på space race. Det lykkedes og han afværgede knock-outen. Runden havde svækket min stilling i Afrika, så ved rundens afslutning så det væsentligt bedre ud for Bostrup. Her i tur 5 er scoren nu nede på -8 og de resterende scoringer (Central Amerika og Sydøstasien) ligger godt til Bostrup. Generelt har min knock-out strategi sat mig i en temmelig problematisk situation på brættet, men alt kan selvfølgelig ske i TS. Hvis jeg taber er det første gang det sker for mig efter at have været så tæt på sejren.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by BlueSwan »

BlueSwan wrote:Bostrup og jeg har startet vores spil og vi er pt i tur 5.

Det har indtil videre været et interessant spil, hvor Bostrup (USA) generelt har haft de bedste hænder, men hvor jeg (USSR) har trukket samtlige scoringskort der indtil videre er spillet (2xAsien, 2xMellemøsten, Europa, Sydamerika, Afrika). I udgangspunktet er jeg ikke begejstret for at sidde med scoringkort på hånden, da de svækker ens muligheder for at forbedre positionsspillet, men fordelen (især som USSR) er selvfølgelig at man har mulighed for at time scoringerne optimalt. Jeg har derfor gået benhårdt efter en knock-out sejr. Den kom næsten i tur 4. Jeg havde South America, Africa, We Will Bury You og U2 Incident på hånden. Rigeligt til at vinde i udgangspunktet. Bostrup fik saboteret det ved at spille Voice Of America efter min We Will Bury You headline, der satte mig noget tilbage. Jeg fik alligevel via en SA scoring og et succesfuldt space race (af Latin American death squads, som der jo ellers ikke er nogen grund til at space race) bragt mig på -19 VP. Så en simpel spilning af U2 Incident ville vinde spillet. Bostrup havde ingen VP kort på hånden, så han gjorde det eneste han kunne, netop at spille på space race. Det lykkedes og han afværgede knock-outen. Runden havde svækket min stilling i Afrika, så ved rundens afslutning så det væsentligt bedre ud for Bostrup. Her i tur 5 er scoren nu nede på -8 og de resterende scoringer (Central Amerika og Sydøstasien) ligger godt til Bostrup. Generelt har min knock-out strategi sat mig i en temmelig problematisk situation på brættet, men alt kan selvfølgelig ske i TS. Hvis jeg taber er det første gang det sker for mig efter at have været så tæt på sejren.
Så er vi færdige. Bostrup (USA) vandt i tur 8 på Wargames.

Som beskrevet ovenfor var min situation efter at have været så tæt på knockout sejr som man kan komme, ret ringe. Jeg fik dog en ny chance, som jeg glippede på det frygteligste. I tur 6 havde jeg både Red Scare og Quagmire på hånden. Jeg var så ivrig efter at stoppe NORAD at jeg spillede Quagmire uden overhovedet at tænke mig om. Red Scare FØRST, derefter Quagmire er altid det rigtige play, da det betyder at modstanderen skal discarde 3-4 ops kort og på det tidspunkt var der stort set ingen 3-4 ops USSR kort i decket - og Bostrup havde da heller ikke nogen på hånden. Istedet sker det der ikke måtte ske - Bostrup headliner Missile Envy, hvilket betyder at Red Scare bliver spillet imod mig istedet for imod Bostrup - et kæmpe sving i sig selv, hvilket blev gjort helt håbløst af at jeg havde hånden fuld af 2 ops US events.

Anyway, derfra havde jeg kun én chance og det var DEFCON suicide, men efter at Bostrup discardede Lone Gunman med Ask Not i Tur 7 headline var også det nærmest utænkeligt.

Men interessant var det at være så tæt på sejren og vide at hvis man ikke får sejren der, så ser det sort ud. De sidste runder var noget kedsommelige fra min side, da jeg udmærket vidste hvad klokken havde slået. Men generelt er jeg ikke god til at spille Sovjet. Jeg mister lidt modet halvvejs hvis sejren ikke er inde for rækkevidde. Jeg er langt bedre til at spille US fordi US lægger op til en mere langsigtet strategi.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by BlueSwan »

Er turneringen gået i stå?

Anyway, jeg er klar til min sidste kamp når Mito er klar!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by MesterLars »

Jeg er også klar.

Min næste kamp er mod Kanzler (runde 4)
MesterLars - Kanzler
Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by Kanzler »

MesterLars wrote:Jeg er også klar.

Min næste kamp er mod Kanzler (runde 4)
MesterLars - Kanzler
Jeg er klar. Opretter et spil senere.
Skal nok opdatere resultaterne. Har haft alt for meget om ørerne på det seneste..
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by MesterLars »

MesterLars - Kanzler
USA vinder i final scoring med +13

Noget af en maratonkamp. Vi fik kun sjældent spillet samtidigt, så det var mest 1 træk af gangen.
USSR var foran det meste af spillet, men fik en dødshånd fuld af USA events i runde 9. Det blev ikke lettere af at USSR også blev "purged" den runde.
USA overtog polen og fik et godt comeback i Afrika og fik holdt føringen til slut.

På vanlig barnlig og usportslig vis sluttede USA med at sætte en OPS i Australien.
Image
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by MesterLars »

Mito hvad siger du til at vi starter vores kamp?
Image
Post Reply