Twilight Struggle Liga - sæson 2

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by Kanzler »

Så tænker jeg at vi så småt kan begynde på næste sæson. Jeg har jo et mesterskab at forsvare :)

Indtil videre har MesterLars, Bostrup, Mito, BlueSwan og undertegnede givet udtryk for at være interesserede i næste sæson.
Jeg ved ikke om Frouvne eller Pejk er klar igen?

Andre er selvfølgelig også velkomne - det kunne jo være sjovt hvis vi var mange.

Skal der ændres på noget? Primært tænker jeg på om man skal tidssætte modulerne. Feks. så Modul 1 spilles over f.eks. 1-2 uger.
Det gør at vi følges nogenlunde ad, men er ikke nødvendigvis at foretrække. Hvad synes I?
Jeg synes egentlig det fungerede fint med +1 til USA i influence. Det lader til at USA vandt mest, men jeg tror nu ikke +1 indflydelsen har gjort en afgørende forskel. Så jeg holder på at vi fortsætter uændret med +1 til USA

Turneringen bliver som nedenstående
Vi spiller med +1 optional cards og +1 influence til USA. Ved ties bruger vi reglerne som beskrevet i sidste sæson.
De to bedste spiller finale, hvor den højest rangerende vælger side.

1
MesterLars - BlueSwan
Mito - Bostrup
Oversidder : Kanzler

2
Bostrup - MesterLars
BlueSwan - Kanzler
Oversidder : Mito

3
Bostrup - BlueSwan
Kanzler - Mito
Oversidder : MesterLars

4
MesterLars - Kanzler
BlueSwan - Mito
Oversidder Bostrup

5
Kanzler - Bostrup
Mito - MesterLars
Oversidder : Blueswan
Last edited by Kanzler on Tue May 02, 2017 3:28 pm, edited 2 times in total.
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by MesterLars »

Jeg er frisk.

*) Synes også vi skal køre videre med USA +1.

*) Synes umiddelbart ikke vi skal tidssætte modulerne. Synes det virkede OK at springe lidt i rækkefølgen efter hvem der havde tid - men jeg er med på det hvis I andre ønsker det.

*) Eneste ændringsforslag fra mig er at jeg synes vi skal forventnings-afstemme hvor hurtig/langsom turneringen bør forløbe.
Det må også være rart for folk der melder sig til at vide om det er en meget intens spillet turnering - eller en der strækker sig over lang tid.

Så et forslag er at man bør sigte efter at færdiggøre en kamp hver 2./3. uge. Det er bare en rettesnor og ikke noget man vil blive slået oven i hovedet med - For det kræver at de 2 parter har tid samtidigt for at få det til at lykkedes.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by Frouvne »

Den rate jeg formåede at få afviklet mine træk i i første sæson var så ringe, at jeg må være realistisk og melde pas i denne omgang. Glæder mig til at følge med fra sidelinjen - hvilket i praksis også stort set var hvad jeg kom til i sæson 1... :oops:
frouvne, administrator

Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by BlueSwan »

Da det nok bliver nogenlunde de samme mennesker som sidst - med et par frafald - skulle vi så ikke bytte rundt, således at man nu spiller den modsatte side af hvad man spillede sidst i samme matchup?
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Skumle
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 183
Joined: Thu Feb 18, 2016 12:27 am
Location: Vordingborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times
Contact:

Re: Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by Skumle »

Hvilken platform bruger I til at spille?
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by MesterLars »

Skumle > Steam

BlueSwan > Jo det giver fint mening at bytte side ift sidst, hvis kabalen kan gå op.
Går udfra 1. prioritet stadig er at hver spiller lige mange kampe som US som USSR.
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by BlueSwan »

Man kan også fint bruge tablet-versionen!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by Kanzler »

BlueSwan wrote:Da det nok bliver nogenlunde de samme mennesker som sidst - med et par frafald - skulle vi så ikke bytte rundt, således at man nu spiller den modsatte side af hvad man spillede sidst i samme matchup?
Det lyder som en god ide.
Et alternativ, hvis vi kun bliver 5 (eller 6 med stunke) er at udvide turneringen så man mødes 2 gange mod hver modstander. Så kan man være begge stormagter. Det gør selvfølgelig at turneringen bliver lidt længere.
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by Kanzler »

Jeg tænker i øvrigt at vi starter turneringen op i næste uge - efter Djengis Con.
User avatar
Pejk
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Fri Jul 18, 2014 11:44 pm
Favoritspil: X-Wing, Hansa Teutonica og Euphoria.
Location: Espergærde

Re: Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by Pejk »

Jeg hopper også over denne gang god fornøjelse til jer alle.
Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by Kanzler »

I øverste indlæg har jeg oprettet en ny turnering. I må gerne lige tjekke at I er anført til 4 kampe.
Jeg har som BlueSwan foreslog gjort så alle har skiftet side i forhold til hvem man var mod en given modstander i sidste sæson.
Dog må Bostrup-BlueSwan kampen være som den var sidste sæson da Bostrup ellers ville være USSR i 3 kampe og BlueSwan USA i 3 kampe.

Sæt i gang!
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by Bostrup »

Mito - Bostrup: USSR-sejr på point i tur 5 (på en Summit-headline!)
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by Kanzler »

Det vil egentlig være rart hvis man skriver når en kamp starter og selvfølgelig når den slutter. Så kan vi også følge med I hvor langt vi er kommet :)
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by MesterLars »

MesterLars - BlueSwan er startet og er pt i runde 3.
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Twilight Struggle Liga - sæson 2

Post by BlueSwan »

Vi er i tur 10 nu, så der er nok ikke så langt igen!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Post Reply