Aalborg-CON 24. februar

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
smold
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:36 am
Location: Aalborg
Contact:

Aalborg-CON 24. februar

Post by smold »

Jeg ved at det er et long shot, men hvorfor ikke, når man kan på Sjælland, hvorfor skulle man så ikke kunne i Jylland.

Vi er nogle stykker som vil forsøge at afholde et mindre brætspils-con, eftersom troa-con er blevet aflyst.

LØRDAG D. 24. FEBRUAR

Den nærmere adresse tilgår, men det bliver i Aalborg-området. Det præcise sted afhænger jo af, hvor mange der tilmelder sig.

Vi regnede med at spillene skulle starte kl. 10 og dørene åbnes kl. 9.30 og så fortsætter det til så langt ud på aftenen, som man nu kan holde til.

Alt efter deltagerantal regnede vi med at sætte følgende spil op:

- Conquest of the Empire
- Britannia
- Shogun
- Caylus
- Descent

Der er ikke noget krav til at man kender reglerne på forhånd. Da der vil være folk til at forklare disse spil.

Skulle der være andre spil af interesse, kan man efterspørge et spil fra worldofboardgamers.blogspot.comeller selv medbringe nogen, gode foreslag er meget vilkomne! :D

Der er ikke noget min/max deltagerantal.

Tilmelding her i dette forum eller på stones_2000@yahoo.com

Håber, at så mange som muligt har lyst til og mulighed for at deltage!
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej Smold

Det lyder, som et rigtigt godt initiativ!

Desværre er det jo på fastlandet og derfor ikke rigtigt muligt for mig, men jeg håber, at det bliver rigtigt godt.

Held og lykke med det - og det vil være dejligt med en beretning og billeder ville da være skønt!

Helle
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Post by Andrea »

Hvis man nu kender nogle jyder, der måske er interesseret i at deltage - er det så ok at pushe nyheden om miniconnen videre?
User avatar
smold
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:36 am
Location: Aalborg
Contact:

Post by smold »

Det ville jo bare være super. Jo flere der kan samles desto bedre. Jeg har dog postet det andre steder. Men "pushe" du bare... :shock:
Alsted
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 10
Joined: Sun Jan 14, 2007 12:27 pm

Post by Alsted »

hulk hulk.. netop der render jeg rundt og fjere at en i den nærmeste familie skal giftes :(

Jens
User avatar
smold
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:36 am
Location: Aalborg
Contact:

Post by smold »

Arh..Jens... Det var da lidt træls, men vi må se om vi kan stable noget på benene en anden gang. :cry:
Flugt
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 33
Joined: Mon Jun 19, 2006 3:04 am
Location: Aalborg

Post by Flugt »

Det var da en super idé. Jeg vil da gerne deltage, og der endnu et spilleklubsmedlem, der gerne vel være med, dog kun fra 10 til 14 el. 15.

Jeg vil gerne bidrage med spil, hvis der er noget fra min sparsomme samling der kan friste.
User avatar
smold
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:36 am
Location: Aalborg
Contact:

Post by smold »

Sneen har presset situationen en smule - er pt. i Blikhus i sommerhus, og tror derfor ikke at jeg kommer hjem i dag, og tidligst i morgen middag, hvis situationen ændrer sig mærkbart.

Jeg har skrevet til dem som har tilmeldt sig, hvordan situationen er, og ligenu er det i hvert fald også helt umuligt for mig, at komme hjem, men ellers er der en ad hoc aftale i morgen fra middag, hvor vi lige kan snakkes ved/melde fra. :x

At komme til Aalborg er nok ok, når man er kommet ud af sommerhus-kvarteret :cry: , men jeg kan forstå at hvis jeg skal komme fra Aalborg og forbi Gistrup, så skulle situationen være total håbløs.

Jeg er mildest talt presset.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hvad skete der med arrangementet? Endte det med en aflysning eller lykkedes det trods alle kvaler med vejret at gennemføre?

I fald det lykkedes; hvordan gik det, og hvad blev der spillet?
User avatar
smold
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:36 am
Location: Aalborg
Contact:

Post by smold »

Tak for interessen, Helle.

Desværre lagde det meget "dårlige" vejr lidt en dæmper på folks interesse, hvorfor en del meldte afbud (faktisk 7 stykker).
Men de 6 som var tilbage mødte op og vi havde en super hyggelig dag.

Vi startede dog først kl. 11 og sluttede omkring kl. 19.

Eftersom der ikke var nogen som havde prøvet nogen af spillene tog det jo en del tid at få forklaret reglerne.

Ellers blev der spillet:Die Säulen der Erde, Thurn und Taxis, og Conquest of the Empire.

De første spil er noget bedre til sådanne arrangementer, eftersom de kun tager 1-1½ time, hvorimod det sidste tager nogle timer.

Det er ikke sidste gang vi holder sådan et arrangement, og jeg regner med at vi stabler noget på benene lige inden/omkring påske. Her vil vi dog gerne have mange flere med.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej

Godt at høre, at I fik spillet og at du ikke sneede helt inde i sommerhuset... men det lyder til at have fint med interessen, hvis 7 har kunnet melde afbud og I var 6 tilbage :D

Men det lyder som en god ide at arrangere noget igen, især når der er interesse!

Jeg håber, at du også næste gang skriver en note her :D Det er lidt sjovt at kunne følge med i, hvad der foregår :wink:

Helle
Post Reply