Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
chrismalene
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 90
Joined: Tue Mar 01, 2011 12:12 pm
Favoritspil: Race for the Galaxy, Wiz-war, Bridge, Game of Thrones the Card Game, Lord of the Rings the card game, Arkham Horror the card game, Mage Knight, Time Stories
Location: Hillerød

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by chrismalene »

Goblen wrote:Terraforming Mars
Modul 3
Deltager: Max. 5
Forventet spilletid: 120 mins
Regelforklarer: Goblen, [Asbpo], [Jokm], [ledig]
Jeg vil gerne spille Terraforming Mars, hvis der er plads.

Hvis der er en, der har lyst til at tage Mansions of Madness, 2nd ed, med til Modul 4, så vil jeg gerne skrives på det.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Stony »

kendovich wrote:Jeg vil meget gerne skrives på:

Railroad revolution
Terraforming Mars
Clank!
Food Chain Magnate
The Colonist
Great Western Trail
Terra mystica

Hvis der nogen som har spillet og lyst til at spille (har ikke selv prøvet for):

New Angeles (har ikke selv prøvet for)
Above and Below
Scythe (prøvet en gang, men længe siden)
Blood Rage!
Cry Havoc
Det er lidt spredhagl det der... :) Railroad Revolution og Clank! ligger i samme modul. En del af de øvrige er ikke på skemaet. Endnu i hvert fald. Lige så med Great Western Trail og Terraforming Mars. Food Chain Magnate og The Colonist er ikke på skemaet. Endnu.

Du bliver nødt til at lave nogle lidt mere konkrete valg. :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Stony »

PeterLageri wrote:Jeg har prøvet at spille Scythe 3 gange før, så jeg kan sikkert godt forklare regler, men jeg ejer ikke spillet.

MVh
Peter
Jeg kan godt medbringe mit, hvis det skulle være...?
Last edited by Stony on Tue Apr 04, 2017 2:01 pm, edited 1 time in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Stony »

zfire wrote:Er der en der kunne være klar på at medbringe og introducere Indonesia i Modul 5? Det ser ud til at der er interesse nok.
Som jeg husker Indonesia, så vil jeg mene der er en overhængende fare for - i hvert fald med mange spillere - at man ikke når at blive færdig på den tid der er i modul 5.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Stony »

Der er mange der gerne vil prøve Terraforming Mars.

Er der en mere - ud over Goblen og jeg - der kan medbringe et Terraforming Mars? (Så forklarer jeg bare for to borde.)
Sidst spillet:
Image
Carlei
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 463
Joined: Mon Mar 04, 2013 3:27 pm
Location: Taastrup
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Carlei »

Modul 3
Great Western Trail : PeterLageri, Cosworth?, Carlei?, zfire?, Strato? (Overført fra ønsketråden. Spillere med "?" bedes bekræfte deres ønske. Max 4 spillere.)


Den må jeg melde fra til da jeg skal spille det i modul 1
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by zutcorp »

Jeg vil gerne bekræfte min plads til

Modul 1: Conan
Modul 5: Fest for Odin

Herudover vil gerne tilbyde:
Modul 3: Flamme Rouge med designerens egen træbane og Gran Tour regler (dvs tour og rollekort): [ZutCorp], [Ledig],[Ledig],[Ledig]

Desuden vil jeg prioritere Scythe HØJT, så hvis det rammer en af de andre spil, vil jeg gerne rykke til det :-)
User avatar
zfire
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Wed Jul 17, 2013 11:39 am
Location: Vejle
Has thanked: 43 times
Been thanked: 71 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by zfire »

Stony wrote:
zfire wrote:Er der en der kunne være klar på at medbringe og introducere Indonesia i Modul 5? Det ser ud til at der er interesse nok.
Som jeg husker Indonesia, så vil jeg mene der er en overhængende fare for - i hvert fald med mange spillere - at man ikke når at blive færdig på den tid der er i modul 5.
Ja der må jeg nok melde mig lidt på bar bund da jeg ikke har spillet det endnu, modul 3 kunne måske være mere passende? Det giver en time mere. Jeg vil lade den ligge hos personen der byder ind med spillet.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Jonezy »

Der er vist efterspørgsel på Terraforming Mars og Mechs vs. Minions, så jeg vil da gerne tilbyde at stå for det på nogle andre tidspunkter. Derfor:

Modul 1: Fredag aften:
Terraforming Mars: Jonezy, [ledig], [ledig], [ledig] - 5 spillere er ikke anbefalet, så vi nøjes med 4 pladser. Jeg står for regler og låner nok Steens udgave af spillet. Spilletid: Ca. 3 timer vil jeg tro med regelforklaring.

Modul 3: Lørdag eftermiddag:
Mechs vs. Minions: Jonezy, [ledig], [ledig], [ledig] - Jeg står for regler og håber på at låne Goblens udgave (ellers hiver jeg mit eget med). Spilletid: Hvis vi har det sjovt bliver det sgu nok hele eftermiddagen. :)
Image
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 334
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by APK »

zutcorp wrote: Herudover vil gerne tilbyde:
Modul 3: Flamme Rouge med designerens egen træbane og Gran Tour regler (dvs tour og rollekort): [ZutCorp], [Ledig],[Ledig],[Ledig]
Jeg vil gerne med til ovenstående!
/APK
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Stony »

Så blev Feast For Odin fyldt op, og der er stadig flere der har udtrykt interesse. Hvordan ser det ud med eventuelt at introducere for to borde samtidig, hvis der er en eller anden der medbringer et ekstra eksemplar...?
Sidst spillet:
Image
User avatar
kendovich
Posts: 9
Joined: Thu May 08, 2014 9:47 am
Favoritspil: Twilight Struggle
War of the Ring (collectors edition)
Brass: Lancashire
Ra!
Location: Søborg

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by kendovich »

Tja, jeg skrev den liste fordi det er dem som jeg havde lyst til at prøve - måske var der nogen blandt deltagerne som vil også have spillet og vil være interesseret :)

Hvad med vi åbner en ekstra Clank!, måske i modul 4 ? Der ser ud til at være nok interesse?
Så kan jeg komme på både Railroad Rev og Clank :)

Så kan jeg skrives på:
Module 1 - Terraforming Mars
Module 2 - Railroad Rev
Module 3 - Flamme Rouge
Module 4 - Clank! (?)
Stony wrote:
Det er lidt spredhagl det der... :) Railroad Revolution og Clank! ligger i samme modul. En del af de øvrige er ikke på skemaet. Endnu i hvert fald. Lige så med Great Western Trail og Terraforming Mars. Food Chain Magnate og The Colonist er ikke på skemaet. Endnu.

Du bliver nødt til at lave nogle lidt mere konkrete valg. :)
Board games are not about winning but more about enjoying your time at the table - it's just more fun when you win :twisted:

https://boardgamegeek.com/user/kendovich
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Sir William »

Bekræfter
Modul 1 + 2 + 3.

Da jeg ikke er der søndag, kan jeg ikke spille Feast for Odin, desværre
User avatar
Jeppe
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 128
Joined: Tue Jun 06, 2006 1:03 pm
Location: Roskilde
Been thanked: 19 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Jeppe »

Jeg vil gerne bekræfte disse:

Clank! (to borde) : LuluChia, Stony, Goblen, Joakim, Asbpo, Sir William?, Jeppe? (Overført fra ønsketråden. Spillere med "?" bedes bekræfte deres ønske.)

Conan : Cosworth, Gunness, Maibritt, Frouvne, zutcorp, MartinK?, Jeppe? (Overført fra ønsketråden. Spillere med "?" bedes bekræfte deres ønske.) (max 5 spillere - så der er muligvis fyldt op nu...)

Og skrives på denne:

Flamme Rouge med designerens egen træbane og Gran Tour regler (dvs tour og rollekort) : ZutCorp, [Ledig],[Ledig],[Ledig]
User avatar
LuluChia
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 83
Joined: Tue Apr 19, 2016 12:37 pm
Favoritspil: Gloomhaven, Eldritch Horror, Pandemic Legacy
Location: Gentofte

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by LuluChia »

Er der interesse for enten Betrayal at House on the Hill (med eller uden Widow's Walk ) eller Fury of Dracula i enten modul 1 eller 4? (Har også brug for en til at forklare reglerne.)
Spil jeg ejer, ønsker og generelt vil prøve: https://boardgamegeek.com/collection/user/LuluChia

Sidst spillet:
Image
Post Reply