Spil i weekenden? (17-18)

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Spil i weekenden? (17-18)

Post by qute »

Det kan enten være hos mig eller ej.

Jeg vil gerne spille Doom/Descent, Tempus, Indonesia, King of Chicago eller Memoir44.

Jeg har selv Tempus, King of Chicago og Memoir44.
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Hvor og hvornår skal det foregå?
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Hvis det er hos qute, så gætter jeg på, at det er i Taastrup :)
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Andrea wrote:Hvis det er hos qute, så gætter jeg på, at det er i Taastrup :)
Korrekt.

Drix: Nu er du nok ikke interesseret men omkring 12-14 kunne man begynde.
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Nej, jeg er ikke interesseret af to grunde:

1 - Det er på Øen
2 - Jeg skal til kæmpe fødselsdagsfest.

--
Og så anfægter jeg bare, at det ikke bliver for indspist i dette forum. Så vidt jeg har forstået, vil I gerne udbrede kendskabet til det.

Derfor må I nogen gange skrive, så det ikke virker så indspist :wink:
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Drix wrote:Nej, jeg er ikke interesseret af to grunde:

1 - Det er på Øen

--
Og så anfægter jeg bare, at det ikke bliver for indspist i dette forum. Så vidt jeg har forstået, vil I gerne udbrede kendskabet til det.

Derfor må I nogen gange skrive, så det ikke virker så indspist :wink:
Jeps, jeg ved godt du bor i Ålborg.

Jeg forstår ikke helt den med at virke indspist? Det er jo en åben invitation.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14622
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Drix wrote:[...] Derfor må I nogen gange skrive, så det ikke virker så indspist :wink:
Mange af os har lige været samlet på den andetsteds omtalte Con og da vi endnu er så små, som vi er, og en pæn procentdel af forums deltagere lige har været sammen, ja, så kan man jo godt lade sig rive med af stemningen ... men det er faktisk en rigtig god pointe! :D Det tager vi naturligvis til efterretning! 8)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Kære Drix

Du har skrevet her i præcis 11 dage. Jeg kender ikke flertallet af folk her privat - men jeg har mødt nogle af spillerne her en enkelt gang eller to. At du synes, at vi er indspiste mm er helt i orden. Hvis du ikke har lyst til at være med, så lad endelig være - der er rigeligt plads til alle (tilføjelse): gamle og nye brugere, aktive og mindre aktive.

Men jeg synes oprigtigt talt, at du gerne må stikke en finger i jorden og lure, hvilken tone, der hersker (jeps: hersker) her på forum. En anden tone er faktisk udfra mit synspunkt ikke særlig velkommen. Man kan mene meget forskelligt og være meget uenige, men jeg forventer, at man skriver ordentligt til mig, ligesom jeg forsøger at gøre til andre - man kan være kort for hovedet eller formulere sig kluntet en gang imellem.... men provokation for provokationens skyld er helt ærligt ikke nødvendigt.

Mange hilsner

Helle
Last edited by Helle on Tue Feb 13, 2007 7:37 pm, edited 2 times in total.
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Kære Helle,

Hvis vi skal mudderkaste, bør det ske i private mails.

Jeg har ikke ønsket om at svine jer til. Men alle bør være åbne for kritik (incl. jeg), så længe den er konstruktiv.

Og fair nok, du kender ikke mig, og jeg kender ikke dig. Men jeg provokerer (hvilket jeg ikke har gjort endnu) ikke for provokationens skyld. Ta' en kop the eller andet, og slå kold vand på gåsen. Der er ingen grund til lynchstemning bare fordi man slår sig ned ved et bord i kroen og beder om en uddybende forklaring eller ytrer sig om noget, der undrer en. ... med mindre der er reserveret....

Jeg kunne kommentere meget mere i dit indlæg, men ser ingen grund til at rode rundt i det. :(
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Drix wrote: Jeg kunne kommentere meget mere i dit indlæg, men ser ingen grund til at rode rundt i det. :(
Nej, der er ingen grund til at kommentere mere. Hvad jeg forsøger at formulere er såmænd bare også - selvom det måske ikke blev gjort på den mest hensigtsmæssige måde, at det såmænd ikke handler så meget om indhold, men snarere formen. :D
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Så så Helle. Nu må jeg lige tage Drix i forsvar her.

Hvis vi kigger på det oprindelige indlæg, så var det en anelse indspist. Qute nævner ikke hvor, og ingen andre spørger til det, da størstedelen ved det i forvejen (i.h.t. qute's tidligere indlæg, hvor han beskriver at han flytter til Taastrup).

Jeg vil mene det er i alles interesse, at forummet bliver et samlingspunkt for brætspils-interesserede i Danmark, og så længe vi ikke er flere end vi er, ER der en overhængende fare, for at de eksisterende bliver for indforståede med hinanden, og det kan gøre det svært at komme ind udefra.

Formen vil jeg heller ikke mene der er noget galt med. Det kommer nok også an på hvilke briller man læser det med. Det VAR indspist, og det var så det ord Drix brugte uden så meget indpakning. Der skal vel også være plads til at kalde en spade for en spade? Og nej, jeg hentyder ikke til nogen person. :D

Op med humøret Drix. Dit indlæg omkring aftemningen var måske lidt kejtet, men her vil jeg nu holde med dig. Kom glad. Et eller andet sted mener vi jo selv at vi er nogle flinke mennesker. :)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej Stony

Dejligt med din kommentar. Måske har du ret - måske glemte jeg at skille tingene lidt ad (måske ikke :wink: ) :D men så er det jo rart, når nogen på en pæn måde formår at kommentere det :wink:

Helle
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Hej Stony,

Bare rolig......jeg kan klare mosten.....elsker ævlemost. :wink:

...men nej, kejtet? :shock: Det var ren og skær sandhed du :evil:
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Drix wrote:...men nej, kejtet? :shock: Det var ren og skær sandhed du :evil:
Måske jeg skulle definere hvad jeg mente med "kejtet". For der kunne sikkert også være brugt et andet ord... Jeg bestrider på ingen måde sandheden i det du sagde. Men du bar dig... kejtet ad i din præsentation.

Nej, om igen. Måske jeg skulle beskrive dit indlæg som.... et sammenstød mellem forskellige kulturer?
Du kan tage en teenager, og sætte ham i selskab med en gruppe andre teenagere. (Jeg håber du kan tåle sammenligningen, for jeg tvivler på du er teenager)
Så bliver samtaleformen / jargonen derefter.
Tager du den selv samme teenager, og sætter ham i selskab med hans forældre og deres vennekreds, så er det en helt anden tone der bliver brugt.

Jeg synes det virker som om du tager din vante jargon med dig, og forventer at omgivelserne accepterer den som den er, men måske du burde have stoppet op, og forsøgt at fornemme om det er den korrekte tone i det selskab du netop har sluttet dig til?
Her modsiger jeg så lidt mig selv m.h.t. mit forrige indlæg, hvor jeg sagde at der skulle være plads til at kalde en spade for en spade, men det var så ligeså meget for at gyde lidt olie på de oprørte vande. Du er jo ny, og skal lige have en chance for at finde dine ben.

Skal vi tage et kig på det oprindelige indlæg...
Og så anfægter jeg bare, at det ikke bliver for indspist i dette forum. Så vidt jeg har forstået, vil I gerne udbrede kendskabet til det.
Prøv selv at læse det, som om det bliver sagt til dig af en eller anden du kun lige har mødt. Så kan det nemt tolkes som "Spænd lige hjelmen fast, mand.".
Det kunne også være sagt i stil med
"Okay. Er det ikke muligt at angive den geografiske placering i indlægget eller i din profil, så folk udefra også har en chance for at være med? Det ville være lækkert. ;)"

Den samme besked er blevet sagt, men med en tone jeg tvivler på ville støde nogen på manchetterne.

Så "kejtet" var måske et forkert ord. Men jeg vil så mene at du manglede lidt situationsfornemmelse forud for dine indlæg. Jeg vil nu engang mene at teenagere skal indrette sig efter selskabet og ikke omvendt. Og igen undskyld metaforen, men det var hvad der faldt mig ind.
Varming
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 331
Joined: Mon Oct 16, 2006 3:47 pm
Location: Vejle

Post by Varming »

Nu har alle jo mulighed for at konstatere at qute er fra Taastrup - under hans navn i den oprindelige posting står der:
Geografisk sted: Taastrup

Uden at vide det, kan jeg forestille mig, at det er derfor Andrea har en smiley i enden af hendes posting.
Post Reply