Nytårsfortsæt for 2017

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nytårsfortsæt for 2017

Post by Stony »

Frouvne wrote:[...] 4) Få spillet nogle af mine bedste spil mindst en gang i løbet af året. Til disse spil henregner jeg i denne sammenhæng:

a) Steam
b) Brass
c) Twilight Struggle
d) Dominant Species
e) Snowdonia [...]
Der er sket præcis ingenting i denne sammenhæng...
Frouvne wrote: De to første hjælper jeg gerne med. Evt. i forbindelse med Steam Expansion #5. Og Brass løser nok sig selv, når den nye version kommer senere på året. Dominant Species er også ved at være længe siden. Twilight Struggle og Snowdonia må du selv ligge og rode med. :P
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Nytårsfortsæt for 2017

Post by Frouvne »

Frouvne wrote:7) For tredje gang i træk løbe CPH Half og denne gang nå under 1:45. Det vil kræve at jeg holder mig skadesfri og samtidig at jeg kommer i lidt bedre form end jeg var ved CPH Half 2015 og 2016.
Nu - da de netop har aflyst CPH 2017 grundet uvejr - kan man jo så glæde sig over, at man har sjoflet sine nytårsforsætter! :wink: Det må i hvert tilfælde være super-ærgerligt for alle dem, der har haft det som sæsonens primære mål. :(
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Nytårsfortsæt for 2017

Post by Frouvne »

Så er vi kommet til den ydmygende del, hvor man kan gøre op, hvor ringe man lykkedes med at opfylde sine nytårsforsætter. :oops:

Frouvne wrote:Min manglende evne til at opfylde fra 2016 skal naturligvis ikke holde mig tilbage fra at have nogle for 2017 også! :D Jeg har forsøgt at gøre målene - om muligt - endnu mere realistiske i år, men et par af dem måske også lidt mere bløde ... lidt i retning af hensigtserklæringer.

De første to mål knytter sig til formidling til de yngre generationer:

1) Få spillet mit første spil med min datter - og grundet hendes nuværende alder bliver det formentlig først opfyldt i den absolut sidste del af året.

2) Få introduceret mine børnehavebørn for nogle spil med lidt højere kvalitet end dem, de tidligere har været udsat for. [...]
... men lad os da lige starte med succes-historierne! :D Min lille datter - der fyldte to i september måned - har henover året været introduceret til en række spil. Og hun har moret sig ... men længe mest af alt leget med og sorteret komponenterne. På det seneste har det dog for alvor taget fart og vi har nu reelt spillet nogle spil sammen. Det har været spil som First Orchard, My Very First Games: Animal upon Animal, Memory og Vildkatten Junior. Når hun spiller, spiller hun helst flere spil i træk. En stor fornøjelse - nu krydser jeg fingre for, at interessen holder.

I forhold til de unge i børnehaven er de også blevet introduceret til en bredere vifte af kvalitetsspil. Der er bestemt stadig udviklingspotentiale, men udviklingen er sat i gang.

Frouvne wrote:[...] 3) Få spillet Conan mindst 10 gange. Jeg har stadig mit første spil til gode, men nu skal der gang i det! [...]
Til min store skuffelse nåede jeg kun 9 spil og det må der rådes bod på i det kommende år. Det var et rigtig underholdende spil og med de mange udvidelser er der hundredevis af spil, jeg endnu har til gode, så det er bare om at komme i gang. Det må komme på som et af næste års nytårsforsætter igen.

Frouvne wrote: [...] 4) Få spillet nogle af mine bedste spil mindst en gang i løbet af året. Til disse spil henregner jeg i denne sammenhæng:

a) Steam
b) Brass
c) Twilight Struggle
d) Dominant Species
e) Snowdonia [...]
... og så begynder den totale ydmygelse. Jeg fik ikke spillet et eneste af disse spil så meget som en eneste gang. Så: Hurtigt videre... :oops:

Frouvne wrote: [...] 5) Få mindsket min brætspilssamling en smule og dermed højne kvaliteten i den del, der bevares.
[...]
Processen er kommet rigtig godt i gang. Der står desværre stadig mange spil i kasser, der skal ud af huset - men det skal de også nok komme på den ene eller den anden måde. Og sjovt nok forholder det sig sådan, at jo dybere, der bliver skåret desto mere motiveret bliver jeg for at skære endnu dybere. Der bliver dog også ved med at komme spil ind ad døren og selvom frekvensen er sat noget ned, så påvirker det selvfølgelig processen i negativ retning. Jeg er sikker på, at dette projekt fortsætter i 2018 og så må vi se, om man for alvor kommer til at se en effekt af det i det kommende år.

Frouvne wrote: [...] 6) Få læst op på noget Græsk mytologi, så jeg er klar til, når Mythic Battles: Pantheon lander ... hvilket realistisk nok først bliver i 2018. [...]
Det var meget begrænset, hvad jeg fik gjort ved dette nytårsforsæt. Men måske motivationen vil blive større, når jeg forhåbentlig kommer i gang med spillet indenfor den næste måneds tid.

Frouvne wrote: [...] 7) For tredje gang i træk løbe CPH Half og denne gang nå under 1:45. Det vil kræve at jeg holder mig skadesfri og samtidig at jeg kommer i lidt bedre form end jeg var ved CPH Half 2015 og 2016.
Skadesfri har jeg holdt mig. Men det hænger desværre sammen med, at jeg har været uendeligt lidt ude at løbe. Det har desværre været meget demotiverende for mig, at der med en lille en i huset, har været alt for meget koordination forbundet med at komme ud af døren. Lysten er der og jeg har også været ude nogle gange for lige at få en fornemmelse af, hvor slemt det stod til. Og heldigvis er der en del rutine, så jeg er ikke bange for at starte op igen. Og det håber jeg meget kommer til at ske snarest. Vi får se...
frouvne, administrator

Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Nytårsfortsæt for 2017

Post by BlueSwan »

BlueSwan wrote:Nå, må hellere lægge ud med mine:

1) Jeg skal være færdig med at male War Of The Ring inden påske.

2) Når året er omme skal jeg højst mangle at spille 20 spil fra BGG's top 100 (pt mangler jeg 24).

3) Jeg skal have spillet de hidtil uspillede spil fra min samling:

- Vinhos
- Indonesia
- Arkwright
- Star Wars: Imperial Assault
- Navajo Wars
- Bohnanza
Jeg fik faktisk klaret næsten alle mine. Blev færdig med at male War Of The Ring. Mangler at spille 19 af spillene fra top 100. Og har spillet alle spillene under punkt 3, bortset fra Bohnanza, hvilket mest er en forglemmelse, så overordnet set er jeg vel rimelig godt tilfreds.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nytårsfortsæt for 2017

Post by Stony »

Stony wrote:Aeon's End
Argent: The Consortium
Chaosmos
City of Iron
Clank!
The Convicted
Dilluvia Project
Forbidden Stars
The Gallerist
Hegemonic
Imperial Stars II
Iron Dragon
Kogge
Kohle & Kolonie
Kraftwagen
Ladies and Gentlemen
Mage Wars Academy
Mare Nostrum : Empires
Master of Economy
Omega Centauri
Outpost
Ruhrschifffahrt
Salem
Ships
Solarius Mission
Starship Merchants
Throneworld
Wealth of Nations
Jeg klarede mig YNKELIGT! Jeg nåede under halvdelen af målsætningen. Året startede fint, men så røg fokus og det døde ud.

Jeg laver en ny tilsvarende liste for i år over mine uspillede spil. Og alle de spil der to år i streg ikke er kommet på bordet, må ud af samlingen. Så der kommer nok en liste med slagtilbud om et års tid.
Sidst spillet:
Image
Post Reply