Spilfestival 13. November 2016

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Spilfestival 13. November 2016

Post by Stony »

Fantask har valgt ikke at bruge krudt på Spilfestival.

Det er der en gruppe der har fulgt op på, og arrangeret det. Fantask vil stadig have en butik på Spilfestival, men det er bare ikke længere dem der er arrangør.

Det betyder nogle ændringer i år. Det væsentligste er at det nu hedder Hareskov Spil Festival, og geografisk flytter til Hareskovens Lilleskole.

Det er på søndag fra 10-18. Der er arrangeret nogle mennesker til at komme og introducere spil. Jeg er blandt dem. Der er et spilbibliotek, hvor fokus ser ud til at ligge på spil i den lidt lettere ende. Der er dog også andre spil man kan prøve, og dem der introducerer har fået frie hænder til selv at tage noget med.

Jeg stikker nogle ekstra spil under armen, som jeg kan introducere til. I skrivende stund bliver det for mit vedkommende nok til spil som
- Terraforming Mars
- Terra Mystica
- Concordia
- Steam
- Brass
- Hansa Teutonica

...og måske et par stykker mere. Spil jeg selv synes er værd at spille, og som jeg mener jeg kan forklare af fri hukommelse. :)

Facebook link
Sidst spillet:
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Spilfestival 13. November 2016

Post by Bugge »

Jeg er interesseret i at deltage, og hvis jeg ikke bliver nødsaget til at bruge min søndag til noget andet, så dukker jeg op, sikkert også med et par spil under armen :)

Søren
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Spilfestival 13. November 2016

Post by Stony »

Jeg kunne ikke se nogetsteds på FB siden, hvad man forventer at have i spilbiblioteket, så jeg lister lige nogle af spillene her i stedet.

Det ser ud til at der vil være følgende i spilbiblioteket, samt mindst en person der kan introducere regler til dem:

Zombiecie
Quantum
Agricola
Scythe
Pandemic + Pandemic Cthulhu
1775
Settlers
Codenames
King of Tokyo
Ticket to Ride
Machi Koro
Hanabi
Edge - Clans of Ikasoro
Dominion

...og et par figurspil:
Ghostbusters
Star Wars X-Wing
Guild Ball

...og utvivlsomt andre, som folk som mig "bare har taget med".
Sidst spillet:
Image
Post Reply