Mini arrangement?

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Dune kl. 17. i Hellerup på vores adresse...

Nogle indvendinger?
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2963
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 212 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Den er fin med mig :D
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Fint.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Lyder godt!

Hvem har set filmen?

Læs bogen?
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2963
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 212 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Jeg har i tidernes morgen (læs ca. 10 år siden) spillet det legendariske PC-spil "Dune II". Så det er min eneste, men mindeværdige erfaring med Dune universet :)
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Jeg har set filmen. God film hvis man kan tilgive nogle af b-films-tingene.
Vidste du at Dali skulle have spillet kejser i filmen? (Har jeg læst)

Jeg spillede også Dune 2 og gennemførte med alle tre racer :D
Dune 1 var for underligt til at jeg kunne gennemføre det.
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Jeg har læst bogen et par gange i årenes løb, set David Lynch's film og spillet pc-spillene. Alt det til trods for at jeg faktisk ikke finder romanen så voldsomt interessant, men dog stadig et bekendskab værd.

H. R. Giger (designeren af monstret i Alien) var involveret i et tidligere forsøg på at filmatisere Dune. Det havde jeg gerne set realiseret, men sådan skulle det ikke gå.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Rune Petersen wrote:Jeg har læst bogen et par gange i årenes løb, set David Lynch's film og spillet pc-spillene. Alt det til trods for at jeg faktisk ikke finder romanen så voldsomt interessant, men dog stadig et bekendskab værd. [...]
Romanen finder jeg langt henad vejen tung og tendentielt noget kedsommelig. Når det så er sagt, finder jeg vandets rolle på ørkenplanetet som værende en utrolig original indfaldsvinkel; en ting er, at man kan skrue noget spænding sammen omkring det fiktive spice, der kan folde rummet og hvad ved jeg men at lade en så basal ting som vand indtage en på mange måder lige så central rolle finder jeg meget originalt. Og rystende realtistisk og bekymrende... det er først når de helt basale ting ikke længere fungerer som de plejer, at vi bliver nødt til at stoppe op og tænke os om. Det lyder bekendt fra miljødebatten, ikk'?!
Rune Petersen wrote:[...] H. R. Giger (designeren af monstret i Alien) var involveret i et tidligere forsøg på at filmatisere Dune. Det havde jeg gerne set realiseret, men sådan skulle det ikke gå.
qute wrote:Jeg har set filmen. God film hvis man kan tilgive nogle af b-films-tingene. [...]
Dune kunne helt sikkert være blevet skabt med nogle bedre effekter... men den er fra en anden tid, så sådan er det bare. Og ja, det kan da godt være, at skuespilskunsten nogle steder lader noget at ønske. Til gengæld er det dels en film, der efter min mening er så stemningsmættet, at det er sjældent det lykkes og dels formår Lynch at få beskrevet alle parter i intrigerne, så ingen efterlader indtrykket af at være entydigt gode. Denne evne til at beskrive en konflikt, der indeholder mere end to parter, ser jeg som en af filmens meget store forcer.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Tak, for i går!

Tak, for kampen - helt personligt synes jeg, at Bene Gesserit ordenen (selvom de er blå!) og Harkonnans er onde (bare fordi de er onde) - men at house of Atreides, som burde være helten meldte sig på de ondes side .... :evil:

Men gudskelov blev de overvundet til sidst!

Det er et spil jeg gerne vil spille en anden gang, men jeg tror man skal undersøge et par regelspg og desuden se om der er nogle ekstra regler man vil have med ... derudover, så vil en eftermiddag nok være bedre :D med indlagte spisepauser - ellers bliver man lidt :twisted:
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Man kan jo også sige, at de revolutionære Fremen solgte ud til etablissamentet i form af Spice Guild og kejserhuset... :wink:

Tak for en hyggelig spilleaften. Det blev lidt sent før man var hjemme, men jeg synes det var et spil med en del sjove detaljer. Specielt kampsystemet var underholdende når folk sad og svedte over paphjul og forræderkort. :)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

En spilletid på omkring 7 timer - inklusive regelforklaringer - var nok lige i overkanten af, hvad spillet kan bære. Men når det er sagt, så kedede jeg mig ikke og selvom det ikke var en meget intensiv oplevelse, syntes jeg bestemt, at der er potentiale i spillet.

Jeg er ret vild med spillets variable player powers fordi de via mit forkendskab "giver mening". Nu spillede vi uden optional rules, uden advanced rules og uden hverken de to officielle udvidelser eller andre udvidelser. Min fornemmelse er, at spillet kunne blive endnu bedre, hvis man granskede disse mange muligheder for at få lidt mere variation ind i spillet.

Det var dog rart i første omgang at prøve spillet i sin rene form og efter alle har sovet på det og måske får tænkt lidt over de lidt mere vidtrækkende konsekvenser af de forskellige player powers, håber jeg, at nogle er friske på at prøve spillet endnu en gang, når lejlighed byder sig! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

For dem der ikke var der her er en kort kort beskrivelse af slagets gang:

Vi startede ud alle mod alle. Pga. spillet kunne vi ikke lave alliancer første halvdel af spillet.
Jeg havde (til forundring ved nogle spillere) gemt mine tropper og ikke brugt dem på kampe der ikke rigtig ledte nogle stedet hen.
Allan havde også en del tropper og jeg kunne se vi havde en chance for at vinde spillet. Jeg forslog en alliance og vi fik hurtigt 3/4 baser som man skulle have for at vinde. Det sidste afgørende slag tabte allan dog og det blev ved drømmen.
En anden grund til at gå sammen, var at vi begge havde fordele i kamp og når man er allierede så kunne man bruge begge i kamp.
Desværre gik Helle og Rune sammen og styrede 100% økonomien i spillet, hvilket gjorde at de andre spillere ikke have råd til at købe kort, hvilket i min mening gjorde udfaldet.

Alt i alt sjovt. Jeg synes det var sjovt, men lidt for langsomt. Især fordi man kun kunne flytte en trop eet felt per runde.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

at man kun kunne flytte et felt - det var vist kun allan (og i begyndelsen rune, der kun kunne det), der kun kunne gå et felt - du havde helikoptere ligesom steen, jeppe var fremen og kunne gå to, jeg kunne "folde rummet"... så det er selvfølgelig en kritik, men alligevel kunne man komme noget rundt ved at gå over nordpolen...
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Helle wrote:at man kun kunne flytte et felt - det var vist kun allan (og i begyndelsen rune, der kun kunne det), der kun kunne gå et felt - du havde helikoptere ligesom steen, jeppe var fremen og kunne gå to, jeg kunne "folde rummet"... så det er selvfølgelig en kritik, men alligevel kunne man komme noget rundt ved at gå over nordpolen...
Well, ja det kunne jeg - så længe jeg havde kontrol med mit fort. Men så snart jeg flyttede væk så ville en af pengemændene have anbushed det.
Post Reply