Øbro Con den 10. februar 2007

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Yay, så kan jeg lige nå at være der til maden. :lol:

Jeg medbringer naturligvis Shogun.

Og skulle der blive spillet Tempus efter kl. 13, hvor jeg dukker op, er jeg gerne med. Hvis der eller bliver tid til det ud over Shogun. :)
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Post by Gunness »

Jamen på gensyn i morgen da - det skal nok blive godt 8)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Gunness wrote:Jamen på gensyn i morgen da - det skal nok blive godt 8)
Ja. Jeg er en smule træt af min ven i Jylland holder fødselsdag i morgen :lol:

Hav en god dag i morgen og jeg kommer jo nok til at læse en del om den det næste stykke tid :D
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Stony wrote:Yay, så kan jeg lige nå at være der til maden. :lol:
Du tror vel ikke, at det er tilfældigt.... :?:
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Tak, for i går - det var hyggeligt at få spillet med både nye og tidligere mod- og medspillere :wink:

Der var mange gode spil, der ramte de 2-3 borde, der blev spillet på ..... til de nysgerrige, så var følgende spil fremme:

Khronos
Tempus
Blue Moon City
Die Säulen der Erde
Shogun
Mykerinos
Gescheckt
Ave Caesar
RailRoad Tycoon
RA
Heck Meck am .....
Fabrik der Traume


:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Last edited by Helle on Sun Feb 11, 2007 1:45 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Post by Gunness »

Selv tak - det var et glimrende arrangement og helt klart en gentagelse værd. :) Jeg har vist i den forbindelse en stående aftale med Black Sea om at spille La Citta ved lejlighed!

Personligt var jeg glad for at finde ud af, at Khronos ikke er helt min kop te, men resten af deltagerne var vist en del mere begejstrede? Til gengæld var Blue Moon City både hurtigt og underholdende.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Helle wrote:Der var mange gode spil, der ramte de 2-3 borde, der blev spillet på ..... til de nysgerrige, så var følgende spil fremme:
...og Traumfabrik / Hollywood Blockbuster.

Ja, det var et hyggeligt arrangement. Jeg snakkede også efterfølgende med Helle og Allan, og pladsmæssigt var det lige til øllet, så hvis der er ligeså god tilslutning (eller bedre) en anden gang, vil det måske være værd at overveje muligheden for lokaler med lidt bedre plads.

Traditionen tro, stødte jeg på nogle spil, hvor der enten blev tvivl om regler, eller opstod situationer man ikke lige kunne finde dækket i reglerne.

I Ave Caesar mente jeg at hvis to ryttere lå ved siden af hinanden, ville rytteren i inderbanen være den man betragtede som den førende. Jeg fandt et par tråde på BGG, og jeg er ikke den eneste der har den "vildfarelse", men dette forekommer kun i en bestemt udgave af de engelske regler. De nyere engelske regler, de tyske og de franske regler nævner intet om det, og derfor blev BGG brugerne enige om at to ryttere der ligger foran ved siden af hinanden, begge anses for at være foran, og derfor ikke kan spille seksere.

I Shogun opstod også en spøjs situation. Jeg har smidt et spørgsmål på BGG. Eventuelle interesserede kan jo selv følge med. :)
http://www.boardgamegeek.com/article/1333475#1333475

Tak for i går. Det håber jeg bliver gentaget.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Tak for i går! Det var rigtig hyggeligt! Jeg håber snarest - hvem ved, måske allerede i dag - at få lagt nogle af de billeder jeg tog i aftenes løb op, så andre kan se, hvad de gik glip af! :wink:
Gunness wrote:[...] Personligt var jeg glad for at finde ud af, at Khronos ikke er helt min kop te, men resten af deltagerne var vist en del mere begejstrede? Til gengæld var Blue Moon City både hurtigt og underholdende.
Khronos var også denne gang en smule rodet for mig... men jeg er meget begejstret for ideen i spillet og har nu et mindre problem med ideen om betydningen af tildeling af kort end jeg havde umiddelbart efter Essen. Blue Moon City bliver jeg til gengæld langsomt mindre og mindre overbevist om, er noget for mig... :)

Aftenen bragte mange gode spiloplevelser for mig og blandt de meget positive overraskelser var Mykerinos! Til gengæld efterlod Traumfabrik en lidt tom følelse... den oplevelse falmer heldigvis i forhold til alle de andre gennemspilninger, jeg tidligere har haft af Traumfabrik! Så det kan ikke pille ved min begejstring for spillet...
frouvne, administrator

Image
Brian
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 29
Joined: Thu Jan 04, 2007 3:34 pm

Post by Brian »

Tak for sidst.... Det var et rigtigt hyggeligt arrangement i havde fået stablet på benene... :)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg har langt en billedkavalkade fra arrangementet op. Se den via dette link. :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 182
Joined: Mon May 01, 2006 9:32 pm
Location: Århus N
Contact:

Post by Erik Mejer Hansen »

Helle wrote:Tak, for i går - det var hyggeligt at få spillet med både nye og tidligere mod- og medspillere :wink:

Der var mange gode spil, der ramte de 2-3 borde, der blev spillet på ..... til de nysgerrige, så var følgende spil fremme:

Khronos
Tempus
Blue Moon City
Die Säulen der Erde
Shogun
Mykerinos
Gescheckt
Ave Caesar
RailRoad Tycoon
RA
Heck Meck am .....
Fabrik der Traume


:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Det var noget af en liste! Jeg er ikke så lidt misundelig! Nu bliver i ganske enkelt nød til at arrangere det næste år! Så ud til at i havde en rigtig god dag.
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej Erik

Ja, der var mange gode - selvfølgelig prøvede alle spillere ikke alt.... men alligevel.

Jeg tror såmænd ikke, at vi venter til næste år. Da Andrea og jeg talte om at gøre noget til september blev det nedstemt, fordi det ganske enkelt ikke var hurtigt nok. Det var også ganske rigtigt meget hyggeligt - og fordi man er flere borde, så er der plads til lidt af hvert både genremæssigt og tidsmæssigt.

Men da organisationsgraden er meget lille, så er det ikke så kompliceret endda. Så da der vist mest var stemning for at gøre noget snart igen - så vil der sikkert være mulighed engang om 3-4 måneder - og du skal være hjertelig velkommen!
:D
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Stony wrote: Ja, det var et hyggeligt arrangement. Jeg snakkede også efterfølgende med Helle og Allan, og pladsmæssigt var det lige til øllet, så hvis der er ligeså god tilslutning (eller bedre) en anden gang, vil det måske være værd at overveje muligheden for lokaler med lidt bedre plads.
Tak for i går. Det håber jeg bliver gentaget.
Jeg er enig - det lyder, som om, at der er flere, der godt ville være med om muligt - for at mødes på kryds af deres sædvanlige spilsammenhænge, så måske kunne der blive flere en anden gang (men det kan selvfølgelig være, at allan selv melder fra, siden han ikke regner med, at der bliver brug for andre lokaler :wink: ...)

Men derfor tror jeg, at der en anden gang skal være lidt bedre tid i forhold til at finde en dato, og så må man finde lokaler efter behov. Festlokalet var fantastisk hyggeligt :wink: men der skulle nok god vilje til, hvis vi skulle være ret mange flere!
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Ja, lad os gentage, hvis folk har lyst igen... Bliver der behov for det, finder vi nogle andre lokaler. Det er da meget muligt, at det kan blive nødvendigt. Flere har her på forum meldt tilbage, at de gerne ville have haft deltaget. Endvidere har en lille håndfuld også meldt tilbage til mig direkte med lignende tilkendegivelser. Så med en lidt tidligere varsling kan det da godt være, at vi allerede er vokset fra lokalerne på Østerbro... :D Umiddelbart tolkede jeg arrangementet som en stor succes. Vi startede kl. 10 om formiddagen og arrangementet sluttede først på den anden side af midnat. Det gav rig mulighed for mange gode oplevelser. Så det skal da gentages under den ene eller den anden form! 8)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 132 times

Post by Andrea »

Det lader til at have været et godt arrangement - super! :)

Personligt ser jeg da gerne et arrangement før september, og som Helle også er inde på, så kræver det ikke de vilde forberedelser - mest af alt en lokation med god plads. Folk lader til at være gode til at tage en lang række forskellige spil med, og så er man jo allerede godt kørende!

Men jeg vil allerede nu love, at hvis jeg kan komme til næste arrangement - så tager jeg bagværk med 8)
Post Reply