Øbro Con den 10. februar 2007

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

Folk må også meget gerne give udtryk for, hvis de påtænker at medbringe spil. Vi vil i givet fald gerne vide hvilke spil og om man er i stand til at forklare reglerne... :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Kramme B wrote:Hej Alle

Hvis der stadig er fri pladser tilbage vil jeg da gerne melde mig under fanen evt. sammen med Black Sea.
Hej - jo, der er plads - kommer du "kun" eventuelt med Boris - eller .... :wink:

Velkommen til i hvert fald :D

Helle
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Post by Gunness »

Frouvne wrote:Folk må også meget gerne give udtryk for, hvis de påtænker at medbringe spil. Vi vil i givet fald gerne vide hvilke spil og om man er i stand til at forklare reglerne... :wink:
Hvor mange spil er der monstro brug for? Som vist nok skrevet tidligere i tråden medbringer jeg gerne La Citta, som jeg plejer at kunne forklare reglerne til ;) Men det ligger altså ikke i BGG's top 10.

Anyway... det er jo ikke værre end at slæbe spillet med og hjem igen, uanset om det bliver spillet eller ej :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

Gunness wrote:
Frouvne wrote:Folk må også meget gerne give udtryk for, hvis de påtænker at medbringe spil. Vi vil i givet fald gerne vide hvilke spil og om man er i stand til at forklare reglerne... :wink:
Hvor mange spil er der monstro brug for? Som vist nok skrevet tidligere i tråden medbringer jeg gerne La Citta, som jeg plejer at kunne forklare reglerne til ;) Men det ligger altså ikke i BGG's top 10.

Anyway... det er jo ikke værre end at slæbe spillet med og hjem igen, uanset om det bliver spillet eller ej :D
Tja, der syntes jo at være en tradition for, at man slæber for meget med... meeen på den anden side er det jo også ærgerligt at stå og mangle noget man pludselig får lyst til at spille. Jeg kommer givetvis selv til at begrænse mig, da jeg kommer med offentlig transport eller på cykel. Tager man et spil eller to med, kan vi jo hurtigt få dagen til at gå. Det vigtigste er nok, at vi får lavet en rimelig balance, så vi ikke udelukkende kommer til at spille 3-timers spil. Der bliver nok også behov for lige at slappe lidt af med nogle fillers, noget PitchCar, Ave Caesar eller lignende... Og netop for at sikre lidt variation og at man ikke kommer til at slæbe alt for meget med forgæves kunne det være meget rart med et par tilbagemeldinger.
frouvne, administrator

Image
User avatar
frostholm
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 83
Joined: Thu May 04, 2006 12:37 pm
Location: Birkerød, nordsjælland

Post by frostholm »

jeg tager en masse med ...

space dealer
Sct petersborg
Ave caesar
imperial
tempus
chaous morauders
bluemoon city

var nogle af mine spil
Michael Frostholm
Admin på TOPGAMES.DK
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:Folk må også meget gerne give udtryk for, hvis de påtænker at medbringe spil. Vi vil i givet fald gerne vide hvilke spil og om man er i stand til at forklare reglerne... :wink:
Som nævnt tidligere, vil jeg tage (i hvert fald) Die Säulen der Erde og Twilight Struggle med - det første til at spille og det andet til almen beundring. :)

Jeg kan også sagtens tage andet med - sig til hvis der er nogen idéer, ellers finder jeg bare på noget.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

frostholm wrote:jeg tager en masse med ...

space dealer
Sct petersborg
Ave caesar
imperial
tempus
chaous morauders
bluemoon city

var nogle af mine spil
Har du spillet Tempus og/eller vil du i givet fald være i stand til at forklare regler, for det er et af de spil, jeg ville syntes, det kunne være interessant at få prøvet? :)
frouvne, administrator

Image
Jespen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 175
Joined: Mon Dec 18, 2006 8:18 am
Location: Trørød, Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Post by Jespen »

Som før nævnt, tager jeg Euphrat & Tigris og Maharaja med. Jeg har ikke selv spillet dem før, så jeg er ikke i stand til at forklare regler (men mon ikke der er andre af de tilstede værende, der kan det).
User avatar
Kramme B
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 23
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:04 pm
Location: København NV

Post by Kramme B »

Helle wrote:
Kramme B wrote:Hej Alle

Hvis der stadig er fri pladser tilbage vil jeg da gerne melde mig under fanen evt. sammen med Black Sea.
Hej - jo, der er plads - kommer du "kun" eventuelt med Boris - eller .... :wink:

Velkommen til i hvert fald :D

Helle
jahhh, jeg tænkte jo på at slæbe ham den store med :wink:

MEN det burde nok ikke være så stort et problem :lol:
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej

Jeg tror ikke, at du behøver tænke mere over, om du eventuelt skal tage ham med, han har selv tænkt på at komme :wink:

Vi ses

Helle
User avatar
frostholm
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 83
Joined: Thu May 04, 2006 12:37 pm
Location: Birkerød, nordsjælland

Post by frostholm »

hvis jeg ikke kan forkalre regler til tempus så kan black-sea altid forklare dem. Sjovt spil :-)
Michael Frostholm
Admin på TOPGAMES.DK
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Post by Black Sea »

frostholm wrote:hvis jeg ikke kan forkalre regler til tempus så kan black-sea altid forklare dem. Sjovt spil :-)
Det var store ord, specielt når man tænker på, at jeg kun har spillet det én gang... lad os nu se om jeg kan huske noget på lørdag 8)
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Jeg er desværre ikke helt sikker på, at jeg kan komme i morgen. Jeg har nogle forpligtelser ifbm. arbejde der er kommet på tværs her i sidste øjeblik.

Jeg håber dog at jeg kan finde tid, men jeg er ikke afklaret p.t.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

SÅ GÅR DET LØS!

Så er det i morgen, lørdag, vi spiller på Østerbro. Arrangementet starter kl. 10.

Vi er til at træffe på mobil-nummeret: 61 28 77 18

Glæder mig til at se jer! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Jeg dukker op omkring kl. 12 - og kan forhåbentlig nå et par fillers inden der skal gøres klar til mad, der påtænkes til kl. 13
Så jeg deltager ikke om formiddagen... beklager
Post Reply