I Aalborg

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
Post Reply
User avatar
smold
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:36 am
Location: Aalborg
Contact:

I Aalborg

Post by smold »

Findes der slet ikke nogen, som synes det er fedt at spille brætspil i Aalborg-området?
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Der er da masser.....det gælder bare om at finde dem.

Hvad har du forestillet dig?

Hvilke spil har du?

Hvilke vil du spille, osv. osv. ? :roll:
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
smold
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:36 am
Location: Aalborg
Contact:

Post by smold »

VI er pt. nogle stykker (5-6) som spiller ca. 1 gang om ugen. Vi er alle omkring de 30 +/ 3. :) For tiden er det hver torsdag aften. Desværre er der ofte en masse afbud, så vi sidder typisk 3 styks. Ellers spiller vi også nogle gange i weekenden.

Jeg har allerede snakket med et par stykker i dette forum, som gerne vil være med en gang i mellem, men det kunne være fedt, hvis man hver gang kunne støve min 6 stykker sammen.

Det kunne da også være fedt at samle 20 stykker hvert kvartal til en mega brætspilsmaraton... Just a thought...

Vil spiller typisk spil som: Conquest of the empire, TI3, Britannia, World of Warcraft, Caylus, mfl.

Vi er på det sidste begyndt at notere score'n hver gang, som samles i en blog, der lige er oprettet (halvfærdig)

Ellers kunne det være sjovt at spille mere descent, runebound, A game of thrones, battlelore (dog kun 2 spillere)...eller helt nye spil...

Jeg tror egentlig en del af mine spil er registreret på boardgamegeek - stones_2000.

Hvis du har lyst - eller kender du flere som gerne vil være med - så skriv.

Jeg regner med at vi mødes igen onsdag - antal???
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Det lyder nogenlunde som, når 'vi' samles for at spille. Selv spillene er de samme, selv om vores 'lager' er større (flere titler).

Men jeg kan da ikke se, hvad problemet er ?

Vil du/I afholde en CON, så slå da noget op på Nettet, i forretningerne, osv. Så skal der nok stimle nogen sammen.

Der er flere 'lokalsamfund' i Aalborg, end du lige går og tror. :D
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
smold
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:36 am
Location: Aalborg
Contact:

Post by smold »

Hvad er det for en masse "lokalsamfund". Det er ikke nogen, som åbenlyst er kendte - er det?

Jeg snakker egentlig ikke om at lave en con - jeg nævnte det blot som en mulighed.

Det jeg/vi mest søger er blot flere spillere, som gider mødes i tide og i utide, så der altid ville være 5-6 spillere pr. gang.
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Tjah.... jeg kan da nævne, at de spilbutikker, der findes i Aalborg hver har nogle tilknyttede klubber. Derudover kan du Google dig frem til nogle foreninger med rolle/brætspil her i omegnen. Og så er der garanteret flere end din og min gruppe, så det gælder bare om at finde dem....og det er nu det, du er i gang med.

Det kan da godt være, at min gruppe vil være med til noget CON, men derudover kører det fint, som det kører.....

...men lad os nu se, om andre blander sig i denne tråd........eller kendskabet til denne side er for lille :wink:
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Post by Gunness »

Drix wrote:........eller kendskabet til denne side er for lille :wink:
Kendskabet synes at være støt stigende, og brugerne er i alt fald meget aktive 8)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Der er i hvert fald Troa og Aalborg Rollespils Laug, der begge har brætspilsarrangementer nu og da.
Alsted
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 10
Joined: Sun Jan 14, 2007 12:27 pm

Post by Alsted »

Som tidligere TRoA medlem kan jeg sige:

Brædtspils cafe i TRoA plejer at være god underholdning, dog er det vist et stykke tid siden fraktionbrædtspil sidst har haft noget på tapetet. Men holdøje med troa.dk. Alternativt kan man kigge ud på TRoA-con (troa-con.dk) der vil der være en god mulighed for at møde nye folk at spille med.

Jeg ved ikke rigtigt noget om ARL, men de par gange jeg har været i
deres forening har det været meget flinke menesker der har været der.

Endeligt er der jo Tinsoldaten(tinsoldaten.dk), hvis man vil spille krigsspil og gerne af den historiske type. Tinsoldaten har som regl altid et World in Flames kørende, og de fleste medlemmer spiller, såvidt jeg er orienteret, gerne krigspil i pap form hvis det passer ind. Dog skal det siges at figurkrigsspil er kernefunktionen i tinsoldaten.

Ses
Jens
User avatar
smold
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:36 am
Location: Aalborg
Contact:

Post by smold »

Ja jeg er støt på TROA og ARL, men de er ikke de mest aktive når det kommer til brætspil - som Jens også er inde på, men mere rollespil. Har gjort et par tiltag til at stable nogle brætspilscafeer på benene, men uden held. Dem jeg har snakket med har været utrolig flinke og hjælpsomme.

Men i skal i hvert fald have tak for de mange ideer.
Post Reply