Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Jeg kan varmt anbefale begge Mindclash-spil, især Trickerion. Men basisspillene er rigeligt i begge tilfælde - udvidelserne er efter min bedste overbevisning overkill :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Stony »

Jeg har ikke købt. Endnu. Men jeg har forhørt mig hos den engelske producent af Carrooka, om hvornår de åbner for bestillinger fra folk udenfor UK.

For det her bliver jeg nødt til at skaffe hjem.

https://boardgamegeek.com/boardgame/341489/carrooka
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

I går og i dag har jeg modtaget Now or Never (efterfølgeren til Near and Far), Cows-udvidelsen til Petrichor plus Lorenzo il Magnifico.
Så burde der også lige være til weekenden ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Fri Jan 21, 2022 10:47 pm I går og i dag har jeg modtaget Now or Never (efterfølgeren til Near and Far), Cows-udvidelsen til Petrichor plus Lorenzo il Magnifico.
Så burde der også lige være til weekenden ;)
Godt at høre, at du gør en indsats for at få fyldt dit nye hjem op. :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Stony wrote: Fri Jan 21, 2022 7:42 pm Jeg har ikke købt. Endnu. Men jeg har forhørt mig hos den engelske producent af Carrooka, om hvornår de åbner for bestillinger fra folk udenfor UK.

For det her bliver jeg nødt til at skaffe hjem.

https://boardgamegeek.com/boardgame/341489/carrooka
Det ser da alt for interessant ud! :evil: :D Håber, at jeg ikke fristes over evne og kan starte med at prøve dit eksemplar! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Frouvne wrote: Sat Jan 22, 2022 12:52 am
Gunness wrote: Fri Jan 21, 2022 10:47 pm I går og i dag har jeg modtaget Now or Never (efterfølgeren til Near and Far), Cows-udvidelsen til Petrichor plus Lorenzo il Magnifico.
Så burde der også lige være til weekenden ;)
Godt at høre, at du gør en indsats for at få fyldt dit nye hjem op. :D
Heldigvis ryger der også noget den anden vej - Shogun, spillet én gang på ti år, det er ligegodt for fjollet :oops:
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Stony »

Frouvne wrote: Sat Jan 22, 2022 12:54 am Det ser da alt for interessant ud! :evil: :D Håber, at jeg ikke fristes over evne og kan starte med at prøve dit eksemplar! :D
Jeg har ladet mig skrive op til at blive underrettet, når de får internationale forsendelser på plads.

En lille nagende tvivl går på at det kan være svært at ramme de skide huller. På samme måde som det var tilfældet med Carrom. Men hullerne ser en smule større ud, og jeg tænker der ofte vil være noget man kan skyde efter, som ligger tættere på, end tilfældet er i Carrom, hvor man som udgangspunkt befinder sig tæt på sin egen kant, og skal skyde noget i hul på den modsatte side af brættet.

Og hvis Snooker-reglerne er for komplekse, kan man købe et sæt gule skiver ved siden af, og så "bare" spille Pool.

Jeg kan ikke stå for fristelsen, og bliver nødt til at få det hjem. Jeg vælger dog standardudgaven. De laver også "Tournament Board", men der lyder prisen til at være mindst dobbelt op.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Taibi »

Jeg har fået hentet Messina 1347 og TM: Ares i denne uge.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Taibi »

Tidligere på ugen kom Cerebria hjem. Det var så det Mindclash spil, der var flest af. Jeg missede auktionen på Anachrony på FB. Alternativt må jeg ty til deres webshop, når det nye restock lander snart.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

^Spændt på at høre, hvad du synes om Cerebria. Jeg synes, at det er et fantastisk tema, men også et, hvor terminologien gør det væsentligt sværere end ellers at få hovedet rundt om, hvad du faktisk kan og bør gøre.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 287 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jonezy »

Kan mærke at brætspils ilden er ved være godt tændt igen efter at Corona fik slukket den en smule.

Hentede Meadow for et par dage siden. Jeg er ikke hurtig nok til at nappe det når det ryget til salg på FB, så måtte købe det fra nyt. Håber det er sådan et hyggespil, som jeg spille med non-gamers også. Nuttet artwork og nuttede dyr kan jeg bare ikke stå for.

I dag samlede jeg så en pakke med Summoner Wars 2nd Edition Master Set og Starter Set op. Var hos Carsten i lørdags og havde faktisk pakket nogle SW decks med fra 1st edition og selvom vi ikke nåede at dyste med dem, gjorde gensynet stor glæde, så jeg begyndte at se nogle videoer om 2nd edition og med plus på kontoen fra januar måtte jeg eje. :D
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 287 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jonezy »

Jeg må vist snart få lavet nogle salgsopslag, for min samling er vokset igen.

Jeg fik et gavekort til Faraos Cigarer af fruen i julegave og i går tog vi så turen ind til Københavnstrup, hvor vi efter kaffe og kage hos La Glace (det var faktisk mandelgaven - kan anbefales :) ) gik ind i Faraos store brætspils butik. Det var faktisk en skøn følelse at gå ind i en brætspils butik og vide at jeg skulle finde et spil og tage med hjem. Jeg havde ikke researchet noget på forhånd, så det havde en stor chance for at blive meget impulsivt.

Efter at have drevet fruen til vanvid ved notorisk at gennemse samtlige hylder endte jeg med at tage Lost Ruins of Arnak under armen. Det er et spil, som der bliver snakket varmt om og som har været et af de større hits blandt brætspil her i Corona tiden. Temaet ser fedt ud og det lugter lidt af en af de der medium euros spillemæssigt, som jeg plejer at kunne lide.

Jeg spottede også Remember Our Trip på en hylde og tog det med. Det er sådan et af de der lidt quirky japanske spil og har et genialt tema omkring at huske sin ferie. Af uransaglige årsager er det havnet på min radar, tror det var temaet der gjorde det. Havde ikke en gang set noget gameplay fra det, men det var så her at det impulsive slog til og det røg også med. Det viser sig så at være et ret originalt tile placement spil, som jeg glæder mig til at prøve.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Jonezy wrote: Sun Feb 06, 2022 12:38 pm Efter at have drevet fruen til vanvid ved notorisk at gennemse samtlige hylder endte jeg med at tage Lost Ruins of Arnak under armen. Det er et spil, som der bliver snakket varmt om og som har været et af de større hits blandt brætspil her i Corona tiden. Temaet ser fedt ud og det lugter lidt af en af de der medium euros spillemæssigt, som jeg plejer at kunne lide.
Det har vi i hvert tilfælde haft meget glæde af! Så mon ikke også det samme skulle kunne gælde for jer!

I denne uge har jeg fået samlet to brugte spil op. Det ene er Whitehall Mystery, som jeg længe gerne har villet prøve. Vi havde meget glæde af Letters from Whitechapel, men det var da lidt langt og der var mange positive meldinger på denne light-udgave af spillet. Nu må det prøves og ellers kan det jo være, at det får pustet lidt liv i Letters from Whitechapel. Det andet spil er Dice Realms, som jeg først har hørt om for få dage siden her på siden. Med Thomas Lehmann som designer er det et spil, jeg tænker der skal prøves.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Så ankom Wonderland’s War i deluxe-udgaven. Det ser i hvert fald lækkert ud :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 287 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jonezy »

Gunness wrote: Mon Feb 07, 2022 5:55 pm Så ankom Wonderland’s War i deluxe-udgaven. Det ser i hvert fald lækkert ud :D
Nice. Jeg fik lige en klassisk PostNord med at jeg ikke var hjemme selvom jeg var. :roll: Må se hvor jeg så kan hente den en af de nærmeste dage. Glæder mig til det. :)
Image
Post Reply