Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

I dag ankom Flashpoint: South China Sea og Sea Salt & Paper.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

I dag modtog jeg Plains Inian Wars, der er en videreudvikling af de grundmekanismer vi har mødt i spil som 1775: Rebellion og 1812: The Invasion of Canada. Her er det dog sket hos GMT Games og jeg er spændt på at se, hvordan de har klaret balancen mellem at det skal være meget genkendeligt og forhåbentlig en smule mere tematisk.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

I dag landede Aeon Trespass: Odyssey endelig, efter flere års forsinkelse (men altid med klar kommunikation fra udviklerne).

Holy smokes.

En gigantisk æske på 12 kg, anslået 200 timers spilletid for at komme gennem det hele, BGG-vægt på 4,5 OG BGG-rating på pt. 9,3, og med virkelig mange flotte ord rundt omkring. Jeg ved ikke lige hvad jeg havde forventet, men jeg er forsigtigt nysgerrig. Nu må vi se, hvor langt det kommer, eller om det bare skal videre :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

De seneste dage er der landet lidt flere pakker end vanligt: Freeman's Farm, Too Many Bones: Riffle, Dune: Imperium – Immortality og The Shivers.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Andrea »

I anledning af juleaften er der kommet et par brætspil mere til samling. Gemalen og jeg fik Escape Room af et vennepar, og jeg fik Paleo af et familiemedlem. Så er der også lidt sjov og spas til juledagene - herligt!
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

De sidste par dage er der landet et par ting: Judge Dredd: The Cursed Earth, Flashback: Zombie Kidz og Railways.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Efter flere års ventetid dukkede Twilight Struggle: Red Sea – Conflict in the Horn of Africa endelig op. Håber primært at det kan være med til igen at puste liv i det oprindelige spil, da jeg efterhånden syntes at spilletiderne var bragt ned på en meget rimeligt niveau.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

... og så kom en ganske lille pakke med: 300: Earth & Water.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Frouvne wrote: Mon Jan 16, 2023 4:00 pm Efter flere års ventetid dukkede Twilight Struggle: Red Sea – Conflict in the Horn of Africa endelig op. Håber primært at det kan være med til igen at puste liv i det oprindelige spil, da jeg efterhånden syntes at spilletiderne var bragt ned på en meget rimeligt niveau.
Det er jeg spændt på at høre om. Jeg er kæmpe fan er originalen, men det tager jo en del tid - hvis essensen af det, og intensiteten, kan koges ned til en mere kompakt oplevelse, er jeg klart tilhænger.
Men det, der giver TS noget ekstra pondus, er klart den historiske dimension. Man føler virkelig, at man er med til at kontrollere verdens skæbne. Den fornemmelse får man slet ikke med eksempelvis 1960, 13 Days eller andre spil med mekanismer, der minder lidt om.
Jeg kan næsten høre, at TS: RS har været længe undervejs?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Tue Jan 17, 2023 1:35 pm
Frouvne wrote: Mon Jan 16, 2023 4:00 pm Efter flere års ventetid dukkede Twilight Struggle: Red Sea – Conflict in the Horn of Africa endelig op. Håber primært at det kan være med til igen at puste liv i det oprindelige spil, da jeg efterhånden syntes at spilletiderne var bragt ned på en meget rimeligt niveau.
Det er jeg spændt på at høre om. Jeg er kæmpe fan er originalen, men det tager jo en del tid - hvis essensen af det, og intensiteten, kan koges ned til en mere kompakt oplevelse, er jeg klart tilhænger.
Men det, der giver TS noget ekstra pondus, er klart den historiske dimension. Man føler virkelig, at man er med til at kontrollere verdens skæbne. Den fornemmelse får man slet ikke med eksempelvis 1960, 13 Days eller andre spil med mekanismer, der minder lidt om.
Jeg kan næsten høre, at TS: RS har været længe undervejs?
Ja, det har været længe undervejs. Men jeg har ikke oplevet andet med GMT's P500-spil. Jeg er blot taknemmelig over, at det lykkedes. I hvilket omfang det så er lykkedes, må vi se. Der er allerede små-kritiske røster i.f.t. at en uheldig tur kan være svær at indhente i så kort et spil. Jeg tror heldigvis ikke mine forventninger er skruet helt urealistisk op; jeg har ikke været imponeret over et spil som 13 Days: The Cuban Missile Crisis, 1962. Men det har været med til at sætte mine forventninger på et (håber jeg) realistisk niveau.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Forleden kom min kone hjem med tre back-up-eksemplarer af Sea Salt & Paper. Det tager jeg som et skulderklap for (for en gangs skyld?) at have ramt rigtigt. I går modtog jeg selv deduktionsspillet Tiwanaku. Det har jeg kæmpe forventninger til, at vi kan få på bordet herhjemme. Så må vi se om mine fornemmelser holder stik. Tænker at det vil være realistisk at få på bordet i den kommende weekend. I dag modtog jeg Verdun 1916: Steel Inferno som jeg grundet Tardis illustrationer havde et godt øje til, da det var på Kickstarter. Da jeg ikke blev overbevist om spillets kvalitet valgte jeg dog at krybe udenom. Siden har det fået oparbejdet en fin score, så nu skal det prøves, da både tema og kompleksitet (relativt lav) er noget, der tiltaler mig.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Posten havde barrikaderet min dør med en pakke med påskriften ">20 kg". Det var min første pakke fra Chip Theory Games efter at jeg fik fingrene i et Strategist-pledge. Pakken indeholdt: Hoplomachus: Victorum og Hoplomachus: Remastered samt Chip Bag, Health Chips, Hero Tracker Mat og Alloy Dice Set til dem. Og så indeholdt den endvidere: Too Many Bones, 40 Days in Daelore, The Age of Tyranny, Adventure Map 2.0, Gasket Add-on, Dart Add-on, Lab Rats Add-on, Ghillie Add-on, Nugget Add-on, Tink Add-on, Ally Pack og Control 'Ur Roll Dice Tray. Heldigvis har jeg på forhånd den store opbevaringskasse til Too Many Bones stående tom på hylden, så på et eller andet tidspunkt forsvinder alle æskerne til det spil forhåbentlig ned i den.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Nogle dage er man bare rar ved sig selv :) Lyder til, at 20 kg med Post Nord er en af den slags dage.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Tue Feb 07, 2023 4:38 pm Nogle dage er man bare rar ved sig selv :) Lyder til, at 20 kg med Post Nord er en af den slags dage.
... og for at det ikke skulle være løgn kom posten også med pakker med 51st State: Ultimate Edition og Lanzerath Ridge samt en ny router og en vegansk kogebog. :lol:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Modtog i dag Oranienburger Kanal med de to udvidelser, som jeg blev lidt forblændet af, da det så så forfærdeligt kedeligt ud. Men det pirrede altså min nysgerrighed. Og så backede jeg det, da det trods alt er et relativt tungt to-spillers spil fra Uwe Rosenberg. Så helt galt kan det forhåbentlig ikke gå...
frouvne, administrator

Image
Post Reply