Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

zfire wrote: Sat Jan 20, 2024 2:23 pm
Frouvne wrote: Sat Jan 20, 2024 1:33 pm
zfire wrote: Fri Jan 19, 2024 3:28 pm Lidt nyt lidt ældre kom ind af døren i dag:
Faraway - Der har været lidt hype omkring denne her, så måtte jeg jo prøve at se om der er noget i det
Hit !(aka No Mercy) - Et filler Knizia kort spil lidt i stil med Circus Flohcati
Senators - Et lidt ældre auktions spil som skulle være hurtig men også lidt brutal i dets gameplay
Ved du om Faraway er sproguafhængigt og/eller hvor man får fat i en engelsk version?
Det er sproguafhængigt, jeg købte en fransk version hos Philibert.
Og det er så ankommet til Hellerup! Det vil jeg glæde mig til at prøve.
frouvne, administrator

Image
User avatar
zfire
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Wed Jul 17, 2013 11:39 am
Location: Vejle
Has thanked: 44 times
Been thanked: 71 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by zfire »

Det var egentligt meningen at jeg kun skulle have Fresh Fish i en spansk webshop, men fandt så nogle gode tilbud(hvor alle var sproguafhængige) og en dyr fragt der skulle retfærdiggøres :lol:
Så i går ventede følgende da jeg kom hjem:
Fresh Fish - Gammel Friese auktionsspil(føler lidt er på et auktions kick for tiden) som jeg har hørt godt om(hvor man vist skal holde til 'classic' variant i den nye edition).
Virtú - Havde aldrig hørt om det før, men fik læst en god anmeldelse på BGG. Her handler det om at man bygger sin egen rondel som man bruger til at tage actions. Hvor det så handler om at få point igennem millitær overtagelse af byer, overtagelse af neutrale byer igennem influence, sponsorere patrons, bygge katedraler og give dig selv titler. Noget der også talte til mig var at hver by man overtager giver en tile man kan vende for bonusser(lidt ala TI4).
Babylonia - Knizia tile placement lidt i stil med Samurai
Sumatra - Knizia set collection lidt i stil med Ra, men uden auktioner
Merchants of Dunhuang - Set collection hvor man får kort igennem en fælles rondel, hvor man også skal balancere mellem at spille kort foran sig for åbne majorities eller have dem på hånden for 'skjulte' majorities(da man ikke kan score flere skjulte majorities end man har åbne).
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Jeg "fik" mig lige et nyt spil i dag. Havde kraftigt overvejet at købe Horizons of Spirit Island for at have det med på ferie og under eftersøgning af nogle spil der skal bruges i morgen dukkede det af uransaglige årsager op på mine hylder iført plastfolie... :roll: Jeg har sikkert erhvervet mig det som et tilkøb på et tidspunkt i.f.m. en kampagne for noget Spirit Island-relateret men kunne ikke umiddelbart bliver klogere på hvornår ved at kigge på min gmail-konto. :roll: :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

… forklaringen på at jeg ikke kunne finde noget i min mail var, at Stony havde det med hjem fra Spiel i 2022 til mig, da det ikke umiddelbart så ud til at blive tilgængeligt på det europæiske marked.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jonezy »

Så fik jeg Wonderland's War udvidelsen Shards of Madness. Fik også nogle helt vildt flotte terninger til at holde styr på din leader's styrke, 2 nerfede (eller buffede) boards til Jabberwocky og Mad Hatter, samt farvede baser til figurer (da jeg ikke er maler, så det er nemmere at kende de grå figurer fra hinanden).

Så er udfordringen at få det på bordet igen. :lol:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Jep, glæder mig også til at få prøvet udvidelsen. Men jeg kunne ikke få mig selv til at give næsten 100 kr for fem terninger :lol: Men flotte, det er de!

Mit Faraway kom fra Philibert sammen med Skull.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jonezy »

Gunness wrote: Fri Jan 26, 2024 8:55 pm Jep, glæder mig også til at få prøvet udvidelsen. Men jeg kunne ikke få mig selv til at give næsten 100 kr for fem terninger :lol: Men flotte, det er de!

Mit Faraway kom fra Philibert sammen med Skull.
De kostede da 'kun' 9$ kan jeg se. :D Men når man nu ikke har børn og bor billigt til leje i Taastrup, så må man godt købe åndsvagt dyre brætspils ting nogle gange... :wink:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

$9 + 25% moms, og dollaren var et godt stykke over 7 på det tidspunkt. Så med porto mener jeg den landede på godt 90 kroner. Det er dog en sjat.

Men der skal da også være noget til semi-millionærerne på Vestegnen :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Et par gode venner begavede mig med Match of the Century i går, og det ser jeg meget frem til at prøve!
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Så kom Bloodstones ind ad døren. Forhåbentlig er det det nye store Martin Wallace-spil. :wink: Jeg har i hvert tilfælde savnet noget nyt storslået fra hans side i nogle år nu.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 237 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Taibi »

Jeg fik Raising Robots ind af døren tirsdag. Den er røget ud af døren igen i dag - stadig i folie.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
zfire
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Wed Jul 17, 2013 11:39 am
Location: Vejle
Has thanked: 44 times
Been thanked: 71 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by zfire »

Jeg har et par måneder nu haft udkig efter en rimelig prissat Citrus da jeg husker gode ting om den fra den ene gang jeg spillede det for lang tid siden og jeg blev ved med at støde på navnet i anbefalinger på BGG. For nyligt poppede der så en op på BGG marketplace.

Så den kom ind af døren her i tirsdags :)
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jonezy »

zfire wrote: Fri Feb 02, 2024 10:21 am Jeg har et par måneder nu haft udkig efter en rimelig prissat Citrus da jeg husker gode ting om den fra den ene gang jeg spillede det for lang tid siden og jeg blev ved med at støde på navnet i anbefalinger på BGG. For nyligt poppede der så en op på BGG marketplace.

Så den kom ind af døren her i tirsdags :)
En af mine hidden gem spil. Er det mig, som du har prøvet det med?
Image
User avatar
zfire
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Wed Jul 17, 2013 11:39 am
Location: Vejle
Has thanked: 44 times
Been thanked: 71 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by zfire »

Jonezy wrote: Fri Feb 02, 2024 8:05 pm
zfire wrote: Fri Feb 02, 2024 10:21 am Jeg har et par måneder nu haft udkig efter en rimelig prissat Citrus da jeg husker gode ting om den fra den ene gang jeg spillede det for lang tid siden og jeg blev ved med at støde på navnet i anbefalinger på BGG. For nyligt poppede der så en op på BGG marketplace.

Så den kom ind af døren her i tirsdags :)
En af mine hidden gem spil. Er det mig, som du har prøvet det med?
Yup og husker det som om jeg vandt :lol: , men det er også ved at være lidt tid siden. BGG siger Maj 2021.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jonezy »

zfire wrote: Fri Feb 02, 2024 9:47 pm Yup og husker det som om jeg vandt :lol: , men det er også ved at være lidt tid siden. BGG siger Maj 2021.
Så har jeg jo en revanche til gode. Den må vi prøve at få plads til på et tidspunkt. :)
Image
Post Reply