Hvem er du?

Velkomst til nye brugere.
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Post by Jesper Amstrup »

Rune Petersen wrote:På lidt over et år er samlingen vokset til ca. 40 spil inkl. forskellige udvidelser
Don't say I didn't warn you! ;)
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Post by Jesper Amstrup »

Jeg må hellere selv på banen inden hele min blakkede fortid bliver rullet op her ;)

Jeg er også fra '73. Gift på ottende år, og har en datter på snart syv år. Jeg blev færdig med min uddannelse som serigraf i 1994, men det er nu for kedeligt i længden. Jeg har kvittet serigrafien og er nu tryllekunstner for børn (http://www.megaman.nu) og voksne (http://www.k5.dk) og i december er jeg.... nåh, nej...... noget hemmeligt.

Jeg kan egentlig ikke huske en hel masse spilleri i min barndom. Første minde er et naivt telefonopkald til Rune. Jeg havde lige fået D&D med posten, og jeg ringede og spurgte om vi ikke skulle spille. Rune kom med det samme, men...... To er for lidt, og man læser ikke reglerne på 10 min. - udover det have vi vist ikke haft engelsk i så forfærdelig lang tid. Vi fik ikke spille den dag - til gengæld kan jeg stadig huske hvor på mit værelsesgulv vi sad og indsnusede atmosfæren, og malede fordybningerne i terningerne med den medfølgende voksstift.

Efter (eller var det samtidig) rollespillene faldt jeg over Games Workshop, og egentlig kan jeg ikke huske nogen detaljer.... indtil...

Der dukker billeder op af Warhammer 40.000 på Alsteds forældres spisebord. Han var også blandet ind i en Bloodbowl turnering.

Et enkelt hurtigt billede dukker op af Axis & Allies.

Den sidste ting jeg kan huske af mit "tidlige" liv, er Alsted også blandet ind i. Efter jeg havde mødt min kone i byen for første gang (og havde lokket hende med hjem), kom spillene på tværs. På mit værelse fyldte mine plader til at spille WH40K på, næsten hele værelset, og resten flød med figurer. På én gang elegant og nonchalant, fik jeg skubbet tingene til side, så der var fri passage til hemsen. Kort tid efter solgte jeg skidtet til Alsted.

Jeg har siden spillet (og købt) lidt nu og da, og gik for alvor i krig igen for ca. 3 år siden. Siden har jeg være på adskillige solide omgange power shopping.

Jeg er til det hele - bortset fra dårlige spil. Dem fik jeg heldigvis solgt nogle af i december - tak German Games :)

For god ordens skyld skal jeg nævne at jeg ikke har en andel i skylden af Runes følelser mod Settlers.



Jesper

p.s. det er puttetid, så jeg gider ikke check for stavefejl og kommaer - det må i have til gode ;)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Alsted, Jesper Amstrup og Rune Petersen - fornemmer jeg en del af en tidligere fasttømret spillegruppe? Eller ....
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Jeg mindes ikke at have mødt Alsted, men jeg tager muligvis fejl. Måske er jeg bare ved at blive senil...
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Post by Jesper Amstrup »

Nej.....

Du må træne lidt mere på dine synske evner Helle ;)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Det var bare oplagt, fordi Rune talte om Jesper og Jesper om Alsted...
User avatar
Tina
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 192
Joined: Sat Jan 27, 2007 1:52 am
Location: Valby

Post by Tina »

Mit første indlæg på forumet, det må da næste være en lille intro...

Jeg er en 26 år, studerende fra København der bliver færdig som cand.merc. til sommer - så dagligdagen bliver brugt på at skrive mit speciale færdigt.

Stor brætspils fan allerede fra barn hvor, ligesom mange af jer andre, hev de klassiske spil frem. Matador, Stratego, Afrikas Stjerne, Sænke slagskib etc. Desuden havde jeg en speciel fascination af spillet "Lad Millionerne Rulle" som jeg aldrig rigtig er kommet mig over....

Det med brætspil røg lidt i baggrund i teenageårene da jeg blev introduceret til rollespil. Men trangen til brætspil kom dog hurtigt tilbage dog med en noget anden vinkel end før. Lange, store, strategisk tunge spil med masser af counters blev den nye passion.

Jeg har spillet mange krigsspil såsom Axis & Allies, Memoir 44, Attack og TI3, men efterhånden er også co-operative spil såsom Descent: Journeys in the Dark, Arkham Horror og Battlestations blevet spillet meget. Og jeg må også sige at jeg selvom det er to meget forskellige måder at spille brætspil på, så er jeg tilhænger af begge to.

Er lige begyndt på en ny genre af spil, som jeg ikke har gjort mig så meget i før, nemlig handels spil og har tænkt at starte ud med Goa.

Nå, det var lidt om mig... og mit næste indlæg bliver nok ikke ligeså langt :)

P.S. Jeg bør nok nævne (eller nærmere tilstå) at jeg er en af Andreas gamebuddies.....
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Tina wrote: P.S. Jeg bør nok nævne (eller nærmere tilstå) at jeg er en af Andreas gamebuddies.....
Hvor godtfolk er kommer godtfolk til... ;)
User avatar
frostholm
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 83
Joined: Thu May 04, 2006 12:37 pm
Location: Birkerød, nordsjælland

Post by frostholm »

Bør man skrive lidt om sig selv nu flere af os jo skal mødes til Øbro con I her i den kommende weekend.

Jeg hedder Michael Frostholm, er 34 år (22-01-73). Bor i Birkerød, hvor jeg har bpet det meste af mit liv.

Til dagligt er jeg Freelance systemudvikler med mainframe og oldnordiske teknologier som mine specialer. Det stopper dog pr idag, da jeg har fået nyt job, som fast ansat. Her skal jeg lave webløsninger i C# .NET.

I min fritd er jeg leder i FDF Ølstykke. Jeg har være FDFer i snart 27 år, og det er min helt store interesse sammen med brætspil.

Jeg har spillet spil i mange år, og tror jeg ligesom de fleste startede med matador, ludo, Kalaha, krig og bilkort.

Den egentige omskoling til det jeg kalder "rigtige" spil skete omkring de 15år. Her købte jeg og 2 venner spille exis og allies, som gik rent ind, og det blev spillet mere end mange gange.

Det næste spil var diplomacy, et spil med mange fasætter, mulighder, og grænseroverskridende handlinger. Et spil hvor man skal kunne se sine venner i øjnene, smile, velvidende at man lige har sørget for at han blive udryddet i sin næste tur.

Så tog det for alvorg fat. Jeg blev introduceret til Black-sea (boris landbo), gennem min FDF ven Helvard (thomas helvard), begge brugere her på forum. Spillet hed Magic the gathering. Ja hvad kan jeg sige, nok det fedeste kort spil der findes. Jeg er stor fan af rollespil som dungeon & dragons, så MTG var bare for fedt ... og vildt dyrt hehe.

Siden hen begyndte min spilsamling at vokse stødt. De fleste nye spil kom efter at enten helvard eller black-sea kom hjem fra en Viking con, med nye spil.

Spillene i tiden frem til for nogle få år siden hed Settlers, Junta og carcassonne. Super gode spil. Faktisk vil jeg mener at settlers og carcasoone har været de spil jeg bedst har kunne introducere til mine ikke spilvenner.

Men ja nu er jeg endt op med at være vild med at spille. Dette skyldes ikke så meget det udbytte jeg får at spilne, men det udbytte jeg får at kammeratskabet, og den hygge det er tilbringe tiden sammen med sine gode venner. Det betyder alt for mig.

Idag er mine farvoritspil, spil som kan spilles på under 2 timer. For er man kommet skidt afsted, tager man jo bare et nyt spil.

Så er du til Bluemoon City, Carcassonne, Sct Petersborg, Imperial, Ave caesar, Caylus og Puerto Rico så giv mig et prej.

Jeg ligger dog inde med heldagsspil som Descent (med uvidelser), Arkham Horror (med uvidelser), World of warcraft of republic of Rome. Spil jeg gerne vil spille, men som folk næsten aldrig har tid til.

Det skal siges jeg aldrig har spillet Republiv of Rome, og jeg mangler at blive introduceret til udvidelserne til descent og arkham horror.

Ja til sidst vil jeg siger jeg har en datter på snart 15, hun bor hos sin mor i køge. Hun er selvfølgelig blevet opdraget til at spille og har spille med i mange år, og hun kan som sin far godt lide at spille.

Ser frem til evt at få nye spillevenner herinde. ...
Michael Frostholm
Admin på TOPGAMES.DK
User avatar
starkelion
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 22
Joined: Thu Feb 08, 2007 12:01 am

Post by starkelion »

Jamen så må jeg da også lige introducere mig selv.

Jeg hedder Michael Damgaard og bor i Odense. 30 år og netop oprettet her på forumet.

Jeg har siden barndommen godt kunne lide at spille, men min store lidenskab dengang var nu engang skak. Blev da også klubmester i min fødeby Fredericia og tog Amts mesterskabet året efter.

Så uddannede jeg mig til salgsassistent i Radio/Tv branchen og min lidenskab faldt på mtg, der introducerede mig til rollespilsverdenen og mine nuværeden bedste venner og spillebuddys.

Idag arbejder jeg som Teknisk kunderådgiver.

Jeg til næsten alle brætspil og har da også efterhånden en masse på lager. Elsker at kaste mig over Axis and Allies, memoir 44, carcasonne samt A&A minis og D&D minis.

Min kone har netop i denne uge foræret mig Khet: The laser game hvilket har været en god oplevelse.

Spiller så snart det er muligt, men min nu 9 mdr. gamle søn kan godt forstyrre freden af og til :D , men glæder mig nu til at han selv kan være med.
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 334
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Post by APK »

Nyt medlem!
APK kort:
36 år, gift, 2 børn, cand merc af uddannelse, passer pengekassen i et reklamebureau, bor i kbh ø.

Har altid spillet spil. Matador osv, Junta, Hitlers War, Eufrat & Tigris, El Grande, Union Pacific, Settlers, Puerto Rico, Princes of Florence, Age of steam, Funkenschlag, Imperial er nogen af højdepunkterne i nogenlunde kronologisk orden.

Har været "trofast" kunde hos Frouvne gennem de sidste par år og har købt mang et spil der ser rigtig godt ud hjemme i skabet... :?

Får spillet alt for lidt pga familie og job-forpligtelser, men håber at kunne deltage en gang i mellem til de mange ad-hoc arrangementer herinde.

APK
Alsted
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 10
Joined: Sun Jan 14, 2007 12:27 pm

Post by Alsted »

Jesper Amstrup wrote:
Der dukker billeder op af Warhammer 40.000 på Alsteds forældres spisebord. Han var også blandet ind i en Bloodbowl turnering.

Et enkelt hurtigt billede dukker op af Axis & Allies.

Den sidste ting jeg kan huske af mit "tidlige" liv, er Alsted også blandet ind i. Efter jeg havde mødt min kone i byen for første gang (og havde lokket hende med hjem), kom spillene på tværs. På mit værelse fyldte mine plader til at spille WH40K på, næsten hele værelset, og resten flød med figurer. På én gang elegant og nonchalant, fik jeg skubbet tingene til side, så der var fri passage til hemsen. Kort tid efter solgte jeg skidtet til Alsted.
Haha, sjovt at jeg falder over dette, netop som jeg sidder og støver mine gamle Blood Bowl figure af som jeg er blevet overtalt til at spille med igen. Men det var fisme meget morsomt der i midt '90erne, jeg fatter den dag idag ikke hvordan jeg fik tid til at læse regler, spille, og købe figure i et væk den gang. Men det har nok med at gøre jeg den gang ikke skulle tænke over hvordan jeg fik aftensmad en given dag i ugen.

Men for at runde det af, så tror jeg ikke jeg har set Jesper siden 2003 før end jeg rendte på ham her.

Måske når jeg endda at spille med Jesper igen, når jeg er i Fr.Havn engang i en ikke alt for fjern fremtid.

Ses
Jens
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Nyt medlem på forum melder sig,

Jeg er fra 1980 og bor i p.t. i København, men kommer langvejsfra (helt fra jylland).

Jeg startede allerede som ganske bette med at spille mange brætspil, blandt de bedste kan jeg huske hero quest (woah), fulderigger, subbetuo, finans og Warhammer epic 40k (ja, jeg beklager at bringe tabletop på banen). Da tiden kom til 9. klasse og senere forsvandt interessen dog langsomt ud af et sidespor og blev erstattet af de mere elektroniske medier, ala. computere (og evt. en regnemaskine i ny og næ). Interessen kom dog tilbage da jeg flyttede til København.

Til daglig spiller jeg brætspil mindst én gang om ugen - hvilket desværre ikke er helt nok til at tilfredsstille behovet, så jeg kigger med længsel frem til de conner jeg regelmæssigt besøger - Vikingcon og den mindre brætspilsorienteret (men stadig lige spændende) fastaval.

Mine favoritspil er hovedsageligt spil der baserer sig på kort eller tiles, eller bare alle spil der ikke baserer sig på en fast spilleplade (de får +1).

Jeg er dog lige så langsomt begyndt at bevæge mig fra de mere "faste" spil jeg kender, til at prøve nogle af de "ældre" knap så (for mig) kendte spil - for at få noget af den baggrund med som jeg mistede i min personlige brætspils-middelalder.

Udover brætspil bruger jeg stadig en del tid på noget afstressende figur-maling, som trods min manglende interesse for tabletop idag, er ganske afslappende og ikke mindst morsomt (på en stille stoisk måde).

Min samling idag runder de 50 spil og jeg håber jeg i løbet af 2007 kan udvide den med yderligere 10 spil, hvis budgettet tillader det (og den begrænsede plads i skabet). Favoritspillene idag er klart Carcassonne, Axis & Allies og Ursuppe -lignende spil.

Jeg går med en lille spil-designer i maven, men kommer som regel ikke videre end de første par skridt før jeg går i stå i små teknikaliteter eller designmæssige problemer. Det håber jeg at jeg en dag får bugt med :)
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

og så er der ham den nye

Post by netsapiens »

Hej med alle jer!

Jeg er en mand(l)ig 1970'er med hang til alle slags spil.. og når jeg siger alle, så tror jeg nok jeg mener alle.

Jeg har ikke mødt et spil jeg ikke ville prøve, det være sig kort-, bræt-, have-, online-, offline-, computer-, konsol-.. you name it.
Sågar en pokerkarriere har jeg haft, heldigvis uden tab :)
Hjemmet rummer ikke de samme imponerende samlinger af brætspil som mange andre forumfolk (kan jeg se på visse tråde), men jeg nyder så til gengæld mine computerspil på en af mine konsoller eller mine pc'ere (flertal til dem alle). Min vennekreds er desværre en kende begrænset udi brætspil, hvorfor det sjældent bliver til så meget af det.. men det prøver jeg at rette op på nu.

Jeg har fået konen lidt på vej, men hun foretrækker klart abstrakte spil, hvilket er lidt for begrænsende for en mand som blandt andet spiller Magic, Heroscape, Pirates, Kremlin, Junta, Illuminati, Warhammer 40K... og hvad jeg nu ellers kan lægge mine klamme hænder på.

Jeg har spillet altid.. startende med skak og stratego.. jeg husker mine første spiloplevelser som skak med min mor i en meget ung alder...
Min ønskeliste over spil jeg gerne vil prøve / eje er længere end listen over spil jeg ejer, men med begrænsede "spilleglade" venner, så kniber det lidt med at få prøvet en masse sjov.
Desuden er jeg på det seneste begyndt at avle mine egne modspillere, idet jeg har to unger på hhv. 4 og 7 år.. begge spiller online med farmand når det passer alle, og den ældste spiller Carcassonne. Jeg satser på et par år mere inden hun skal spille Magic og Heroscape med farmand :)

Jeg håber på at 2007 bliver et godt (læs: udvidelse af spilletimer og -samling) år, hvor jeg skal have investeret i Battlelore og pitchcar som minimum.. så er der vist både til far, mor og børn lige der :)

Vi ses!
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hejsa

Jeg kan se, at der er flere, der har skrevet, at de ikke får spillet nok - det er vist et generelt problem!

Der slås for tiden jævnligt ad hoc arrangementer op, som man kan deltage i - og man skal være velkommen til selv at lave indlæg for at søge medspillere :D

Helle
Post Reply