Det er ikke noget problem at planlægge køb af brætspil. Det kommer helt naturligt

At finde tid og plads til dem er en anden sag.
Det går over når det er sket ofte nok.Larsine wrote:de syntes at det var pinligt at tabe til børn
Så arbejder du jo et stenkast fra hvor vi bor; vi bor nede ved lystbådehavnen. Det kan jo være, at vi ved lejlighed skal finde ud af at spille et eller andet!BlueSwan wrote:Jeg er 38 år, uddannet psykolog og gymnasielærer. Underviser i samfundsfag og psykologi på Gammel Hellerup Gymnasium. Bliver nok ved med det et par år endnu indtil arbejdstidsreglerne bliver så utålelige at man skal finde på noget andet. [...]
Jamen, velkommen til ... har du fundet vej til Consim-arrangementerne, Djengis og hvad der ellers er af løsere muligheder under 'Arrangementer'? Det er mulige steder at komme til at spille mere!Skobbolop wrote:Så er det vist også på tide at jeg lige får skrevet noget om hvem jeg er.
Født i 83 og opvokset i Sønderjylland. Bor nu i Trekroner/Roskilde og skal til at skrive mit speciale på Københavns Universitet.
Spil har på en eller anden måde altid været en del af mit liv og det startede med de klassiske spil som matador og stratego. Takket være min 4 år ældre bror blev jeg dog i en tidlig alder introduceret til Heroquest og netop det spil blev startskuddet til en lang række fantastiske spiloplevelser med forskellige spil fra Games Workshop (mest Blood Bowl), Magic the Gathering, rollespil (ikke mindst pga. 2 fantastiske år med rollespil i ungdomsskolen) osv.
Med tiden blev de ovenstående spil dog erstattet af computerspil med alt hvad der hører til af klaner og LAN. I dag stå den mest på små indie spil og gamle klassikere men i meget begrænset omfang.
For ca. 1,5 år siden blev jeg dog nærmest ved en tilfældighed inviteret til hygge hos en bekendt inde i kbh. Da jeg ankom spillede de Settlers som jeg godt nok havde hørt meget om men aldrig selv havde prøvet. Det fik jeg så muligheden for nu og det var en kæmpe succes. Jeg kan stadig huske hvordan jeg var helt høj af en barnlig glæde over at have prøvet noget der var SÅ fedt! Samme følelser som dengang jeg prøvede Heroquest, Magic eller Starcraft for første gang. Wow! Jeg var solgt!
Det første år derefter fik jeg dog ikke spillet særlig meget. Jeg kunne jo godt mærke at de der tilfældige selskabsaftener hvor man hiver bezzerwizzer frem ikke rigtig var det jeg ledte efter. Jeg fandt heldigvis BGG, Germangames og fik købt et par spil. Det er dog først inden for de sidste 6 måneder, at jeg har fundet nogen at spille med (selvom de fleste i den nye gruppe ikke er helt så entusiastiske som mig og selvom vi ikke helt spiller nok efter min mening) og at jeg har fået købt en del flere spil (Det er dog slet ikke på højde med andre brugere herinde kan jeg ligesom fornemme). Hver gang der er aftalt brætspil har jeg det som en lille dreng der går og venter på sin fødselsdag
Jeg bor sammen med min kone, hendes søn på 9 og vores datter på 1, som jeg forsøger at spille med så meget som muligt ( nok meste de første 2:)). Det præger også mine registrerede plays på BGG, hvor der er mange spil i den lettere ende. Jeg har dog stadig prøvet alt for få brætspil til at kunne sige hvad mine præferencer er, men jeg er ret sikker på spillerinteraktion er vigtig for mig, at coop-spil ikke er særlig langtidsholdbare og at en lille smule kaos og skjult information er gode ting.
Jeg er pt. en smule tilbageholden med at erhverve mig for komplekse og lange spil, da jeg ikke synes at jeg spiller nok til at retfærdiggøre sådanne køb. Derudover har jeg nok også bare en forkærlighed for simple spil med et simpelt design der bare virker (f.eks. Citadels). Jeg vil dog stadig gerne spille meget mere end jeg gør i dag og målet er da også at finde en semi-fast gruppe i roskilde eller omegn (trekroner, hedehusene osv.) - der kommer nok et opslag inden længe.
Tak. Jeg har ikke deltaget i noget af det du nævner, men desværre er Consim, KBK og hvad der ellers måtte være at ugentlige og månedlige brætspilklubber i kbh, ikke særlig relevante for mig. For første er der transporttiden: At bruge 1 time på transport en hverdagsaften for at tage til KBK synes jeg ikke kan betale sig. Consim er en hel søndag, så der er transporten ikke det store problem. Tilgengæld har jeg allerede afsat en "weekend" hver måned med mine venner og jeg synes ikke det fungerer med hjemmefronten, at jeg er "væk" to weekender hver måned. Desuden er weekenderne alligevel ofte fyldt med alle mulige familieting, så jeg tror slet ikke det ville være muligt at være ledig den 1. søndag HVER måned. Så planen er stadig at finde en fast hverdagsaften en gang om ugen, hvor "far spiller brætspil" ligesom hver onsdag er dagen hvor "Noah er til spejder". Jeg tror også det ville fungere bedre i min familie med 2 børn (og en tredje ikke langt ude i fremtiden). Om jeg kan finde ligesindede i lokalområdet der kunne tænke sig det samme, det er så spørgsmåletHelle wrote: Jamen, velkommen til ... har du fundet vej til Consim-arrangementerne, Djengis og hvad der ellers er af løsere muligheder under 'Arrangementer'? Det er mulige steder at komme til at spille mere!
... er det i øvrigt ikke lidt omvendt at BO i Trekroner og læse i København????? Vi er rigtigt mange, der pendler TIL Trekroner hver dag ... fordelen er selvfølgelig, at der må være god plads i toget.... En anden af brugerne her på siden bor også i Trekroner faktisk!