Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Frouvne »

Stunke wrote:Har Playdek eller GMT sagt noget om hvordan PBEM kommer til at virke?
Findes der nogen previews af spillet endnu?

Trine og jeg spillede Twilight Struggle for nogen aar siden men har ikke haft tiden til at sidde ned og spillet eet langt sammenhaengde spil siden. Hvis vi kunne still et PBEM op saa kunne vi tage et traek eller to hver dag naar man sidder og holder pause paa arbejdet. DET ville vaere nice!
Jeg tror det bedste jeg kan gøre, Stunke, er at henvise dig til deres side på Kickstarter:

https://www.kickstarter.com/projects/55 ... escription

De har været meget tilbageholdende med oplysninger, men jeg har en klar forventning om, at spillet sagtens vil kunne leve op til de krav, du stiller ovenfor. Er du kun interesseret i at spille med Trine, eller vil du også spille med os andre? :)

Der er kommet endnu et par interessetilkendegivelser og min reference-liste ser nu således ud:

Michael_Olsen: pbem (Vassal, evt. Playdek)
Gunnes: pbem
Bostrup: f2f + pbem
Pejk: f2f + pbem
Logos32: f2f
Sir William: f2f (evt. pbem)
BlueSwan: f2f + pbem (Playdek)
frouvne: f2f + pbem (Playdek)
Haekle: pbem eller Playdek
Kanzler: pbem

Umiddelbart tænker jeg, at det letteste at komme i gang med vil være at spille online ved at anvende Playdeks udgave, når den kommer. Hvis der også kan blive plads til nogle spil f2f vil det naturligvis være skønt - alt andet lige syntes jeg selv, det er den rigtige måde at spille et brætspil på. Jeg tror dog roligt vi kan forvente, at der går lidt tid inden det bliver muligt at anskaffe sig Playdeks udgave. Så snart den kommer i beta, skal jeg nok komme med en kommentar herom. Er der nogen, der har nogle overvejelser i.f.t. organiseringen af en liga? Skal vi lave en decideret turnering eller blot notere, når vi får spillet spillet? For mig er succes-kriteriet om jeg får det spillet ... ikke om jeg vinder eller ej. Men hvis en konkurrence er motiverende for nogen, kan vi jo sagtens udforme en sådan.
frouvne, administrator

Image
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Michael_Olsen »

Stunke wrote:Trine og jeg spillede Twilight Struggle for nogen aar siden men har ikke haft tiden til at sidde ned og spillet eet langt sammenhaengde spil siden. Hvis vi kunne still et PBEM op saa kunne vi tage et traek eller to hver dag naar man sidder og holder pause paa arbejdet. DET ville vaere nice!
Det kan I allerede gøre med Vassal.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Frouvne »

En kort opdatering for at gøre opmærksom på, at projektet ikke er skrinlagt. Den seneste opdatering omkring Playdeks implementering af spillet siger, at man regner med at påbegynde beta i løbet af august. Jeg tænker, at det er den, der kommer til at danne rammen om denne liga, da der var mest interesse for pbem og den vil virke på tværs af mange forskellige platforme. Endvidere vil den formentlig være rimelig let at gå til og håndtere alle regler, hvilket vil gøre det lette at inkludere folk med få erfaringer med spillet. Jeg har ingen erfaringer med, hvor lang tid der går fra beta til spillet udkommer, men jeg tænker, at vi må vente til det sker. Så kan man jo altid træne lidt ftf i løbet af sommeren! :D

Link til den sidste opdatering fra Kickstarter-kampagnen:

https://www.kickstarter.com/projects/55 ... ts/1279854
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Frouvne »

I disse dage spiller jeg lidt Twilight Struggle online med Kanzler. Det er Playdeks version vi spiller og vi spiller på hver sin platform hhv. PC og iOS. Og udover nogle små irritationsmomenter såsom at chatten fjerner den sidste del af beskeder, der er for lange, syntes jeg, at det fungerer rigtig godt. Så jeg tænker, at det er den platform, der vil blive brugt.

Folk der er interesserede må derfor godt melde ind nu og det gælder både dem, der tidligere har vist interesse og nytilkomne. Hvis man melder sit brugernavn ind, kan vi jo også evt. så småt gå i gang og lære interfacet at kende.

Mit brugernavn på Playdek er: Frouvne
frouvne, administrator

Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by BlueSwan »

Mit brugernavn er KasperLauest
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Kanzler »

Jeg hedder Kanzler 8)
Mito
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 15
Joined: Sat Oct 22, 2016 5:54 pm

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Mito »

Hej, jeg er også interesseret i en TS liga. Er der kommet noget op at stå?

Mit playdek brugernavn er Mito
Jeg har også spillet og kan spille f2f
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Frouvne »

Mito wrote:Hej, jeg er også interesseret i en TS liga. Er der kommet noget op at stå?

Mit playdek brugernavn er Mito
Jeg har også spillet og kan spille f2f
Hej Mito,

jeg har tilføjet dig til min liste over spillevenner på playdek.

Nej, vi er endnu ikke kommet i gang, men jeg tænker, at det må være på høje tid. Jeg har spillet et par spil med Kanzler for at teste det af og i det store og hele fungerer det, som det skal. Så folk må meget gerne melde sig under fanerne her i tråden, hvis de stadig er klar.
frouvne, administrator

Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by BlueSwan »

Jamen, jeg er da klar - EFTER det amerikanske præsidentvalg. Har lynende travlt indtil da.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Frouvne »

BlueSwan wrote:Jamen, jeg er da klar - EFTER det amerikanske præsidentvalg. Har lynende travlt indtil da.
Lad os endelig få det valg overstået!

Hvis der er nogen, der har holdninger til hvordan ligaen skal udformes hører jeg meget gerne herom. Ud fra de tilkendegivelser der har været og efter at have prøvet Playdeks produkt af tænker jeg, at det er det, der skal danne rammen om spillene. Om nogle så i stedet vælger at mødes f2f for at afgøre det på den måde, skal naturligvis stå dem frit for, men som udgangspunkt spilles der via Playdeks produkt. Som udgangspunkt tænker jeg, at ambitionen måske bare skal være at spille én gang alle-mod-alle ... og så kan vi jo altid køre flere runder, hvis det bliver en bragende succes.
frouvne, administrator

Image
Mito
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 15
Joined: Sat Oct 22, 2016 5:54 pm

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Mito »

Tak Frouvne!

Fint med alle mod alle. Håber vi kan samle nogle stykker (eller slutte os til nogle andre, der allerede er i gang?)

Et kaotisk amerikansk præsidentvalg lyder som en glimrende lejlighed til at lancere en twilight struggle turnering :mrgreen:
User avatar
Pejk
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Fri Jul 18, 2014 11:44 pm
Favoritspil: X-Wing, Hansa Teutonica og Euphoria.
Location: Espergærde

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Pejk »

Jeg er stadigvæk klar og skulle mene at mit playdek brugernavn er: Commander1
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Bugge »

Hejsa,

Ønsker ikke selv at være med i ligaen. Har for mange gode spil, men jeg har også fået købt Twilight Struggle og jeg søger efter en, der har lyst og tage forbi mig i Bagsværd og give mig nogle tæv i spillet, så jeg kan lære det, kan jeg :?

Mvh,
Søren
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Kanzler »

Jeg er også klar.
Jeg tænker at vi kører en turnering hvor vi, som Frouvne foreslår, spiller en gang mod hver af de andre. Det tager nok en rum tid før det er sket. Når alle har spillet mod alle tager man f.eks. de 4 bedste placerede som kan spille en semifinale og en finale. Så har vi en mester:-)

Spørgsmålet er så om man skal lade playdeck bestemme side fra spil til spil USSR/USA eller om det skal forsøges at gøres lige.
Desuden om der skal være optional cards og om US skal starte med ekstra influence. Bør afklares inden vi begynder :D
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Frouvne »

Bugge wrote:Hejsa,

Ønsker ikke selv at være med i ligaen. Har for mange gode spil, men jeg har også fået købt Twilight Struggle og jeg søger efter en, der har lyst og tage forbi mig i Bagsværd og give mig nogle tæv i spillet, så jeg kan lære det, kan jeg :?

Mvh,
Søren
Hvis du har lyst til at kigge forbi Hellerup en hverdagsaften, når den lille er blevet puttet, kan vi nok finde ud af noget.
frouvne, administrator

Image
Post Reply