Er der snart plads til flere spil-arrangementer...?

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Er der snart plads til flere spil-arrangementer...?

Post by Stony »

Jeg (og mine søskende) skal i år stå for noget familie-komsammen, og i den forbindelse er jeg blevet bekendt med "Naturhytten", som ligger lidt udenfor Tune.

Straks da jeg så den, fik jeg en idé om, at det kunne da være en piv-hyggelig lokation for noget spil-komsammen.

Jeg tænker et arrangement med fokus på hele familien. Også de små. Frokost er noget man selv medbringer. Start ved en 10-tiden og afslutning ved en 17-tiden, så folk kan nå hjem til aftensmaden.

Lokationen er valgt for at gøre det muligt at være udendørs. Eventuelt med passende udendørs spil som Kroket, Krolf, Kongespillet, Mölky osv... Skulle vejret vise sig fra den værste side, er det muligt at trække indendørs, om end det med 40 personer nok vil blive lidt trangt.

Prismæssig er den rimelig. Den koster 155 kr. i timen.

Man kan være op til 40 personer. Så prisen vil kunne holdes på 30 kr. pr. person. Sætter man den evt. til 40, så løber det også rundt selv om vi ikke helt bliver 40, og skulle der blive fuldt hus, er der lidt luft i budgettet til at købe noget kage.

De fleste vil nok tage dertil i bil, men det kan lade sig gøre med offentlig transport. Det er noget med tog til Roskilde, og så bus 600S, og så må man gå den sidste kilometer.

Kunne det give mening at afholde sådan et sommer-arrangement? Hvem kunne være interesseret? Hvornår bør det i så fald ligge?
Sidst spillet:
Image
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Er der snart plads til flere spil-arrangementer...?

Post by zutcorp »

Jeg er frisk, og tager familien med (4 ialt). Og for vores skyld nok hellere Juni end August
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Er der snart plads til flere spil-arrangementer...?

Post by netsapiens »

Hvis det passer med at jeg har mine børn kunne jeg også lokkes til at komme :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Er der snart plads til flere spil-arrangementer...?

Post by Goblen »

Er jeg tilgængelig på dagen kommer jeg (og ungerne).

Vi har ferie i uge 28, men mon ikke vi kan deltage andre dage henover sommeren :-)

/Brian
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Er der snart plads til flere spil-arrangementer...?

Post by Stony »

Jeg tænkte en weekend i Juli eller August, hvor sandsynligheden for godt vejr alt andet lige nok er bedst.

(Og man SKAL ikke nødvendigvis medbringe børn. Det skal bare være en mulighed. Man må godt deltage selv om man slet ikke har nogen. :P )
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Er der snart plads til flere spil-arrangementer...?

Post by Larsine »

Weekenden d. 14-16 august var jo alligevel afsat til brætspil, men nu bliver det jo ikke til noget, så mon ikke man godt kunne deltage.

Jeg er i hvert fald positivt stemt for det, men kan ikke love at familien er med på det.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Er der snart plads til flere spil-arrangementer...?

Post by Stony »

Larsine wrote:Weekenden d. 14-16 august var jo alligevel afsat til brætspil, men nu bliver det jo ikke til noget, så mon ikke man godt kunne deltage.
Den var lidt indforstået for dem der ikke lige er på gæstelisten til Rubicon, men godt forslag såfremt der er stemning for det og hytten faktisk er ledig.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Er der snart plads til flere spil-arrangementer...?

Post by Helle »

Stony wrote:
Larsine wrote:Weekenden d. 14-16 august var jo alligevel afsat til brætspil, men nu bliver det jo ikke til noget, så mon ikke man godt kunne deltage.
Den var lidt indforstået for dem der ikke lige er på gæstelisten til Rubicon, men godt forslag såfremt der er stemning for det og hytten faktisk er ledig.
Det lyder da som en hyggelig ide. Hos os er der brug for nogenlunde ro den første weekend efter skolerne er startet op, så den weekend vil et heldagsarrangementer ikke have den store tiltrækningskraft, men en anden dag kunne det være superhyggeligt.
Kunne overveje at lokke lidt bredere familie med...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Er der snart plads til flere spil-arrangementer...?

Post by Stony »

Helle wrote:Kunne overveje at lokke lidt bredere familie med...
Vil det ikke være diskrimination kun at invitere de overvægtige? 8)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Er der snart plads til flere spil-arrangementer...?

Post by Helle »

Stony wrote:
Helle wrote:Kunne overveje at lokke lidt bredere familie med...
Vil det ikke være diskrimination kun at invitere de overvægtige? 8)
Jo, men de har måske mere brug for aktiviteten....?
Post Reply