Det nye Dragon Age

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Post Reply
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Det nye Dragon Age

Post by Sir William »

Fik det nye Dragon Age: Inquisity i julegave.

Kender ikke så meget til det, min computer kan godt klare minimum requirement men ikke recommended.

Dog nysgerrig efter om nogen som har spillet det, er det godt, hårdt for computeren og hvad kan det sammenlignes med?
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Det nye Dragon Age

Post by Robert »

Jeg er i gang med det første Dragon Age: Origins. Det er ren D&D i stil med Neverwinter Nights etc. Bedre udviklet storyline og kontakt med NPC'er end i Skyrim, mindre fleksibilitet i karakterudviklingen (i form af skills).
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Det nye Dragon Age

Post by Stony »

Jeg har også for nylig fået kastet mig over det. Nu er det ved at være længe siden at jeg spillede forgængerne, så det bliver feedback ud fra hvad jeg kan huske.

Dragon Age spillene er en spilserie jeg har haft en del fornøjelse af. Jeg kunne dog bedst lide den første, men kan endnu ikke sammenligne den med denne. Det taktiske overblik, hvor du vælger de enkelte personers handlinger tiltaler mig. I denne version er det blevet lidt mere action-præget, hvor du selv aktivt styrer en enkelt person, men stadig har mulighed for at give taktiske ordrer til de øvrige. Jeg synes dog ikke altid de er lige gode til at udføre det jeg beder dem om. Eksempelvis har jeg flere gange - uden held - forsøgt at få en "inaktiv" spiller til at genoplive en falden kammerat. (Jeg ved endnu ikke om det er en fejl i spillet. Hvis jeg giver dem en ordre om noget de kan gøre her-og-nu, så gør de det. Men eksempelvis Revival er en handling, hvor du skal blive ved med at udføre den i et stykke tid, og det ser næsten ud som om de kun aktiverer evnen et øjeblik, og så dropper det for at kæmpe videre.)

Jeg er ikke nået så langt, så det er begrænset hvor meget feedback jeg kan give.
Sidst spillet:
Image
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Det nye Dragon Age

Post by 40crew »

Sir William wrote:Fik det nye Dragon Age: Inquisity i julegave.

Kender ikke så meget til det, min computer kan godt klare minimum requirement men ikke recommended.

Dog nysgerrig efter om nogen som har spillet det, er det godt, hårdt for computeren og hvad kan det sammenlignes med?
Har desværre ikke fået spillet det i lang tid efterhånden, men nåede godt 10-15 timer ind i spillet inden alt muligt kom i vejen.

Min computer klarer minimum, og har efterhånden en del år på bagen. Men spillet er skide flot, og det kører ret godt. Frostbyte enginen det bygger på, er efterhånden blevet ret god :-)

Spillet minder om andre af Biowares titler som fx Mass Effect. Der er moralske spørgsmål der kan ændre på historien og den måde folk interagerer med dig på. Der er masser af loot som i andre RPG'er og historien virker god.

Du kan pause combat og sætte dine followers ordrer, ligesom i gamle RPG'er såsom Baldurs Gate.
Image
Post Reply