FFG bliver en del af Asmodee Group!

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

FFG bliver en del af Asmodee Group!

Post by netsapiens »

http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ?eidn=5212

Holy shit, en gigant de er efterhånden.
Distribution på verdensplan og tre af de største producenter i verden, under ét tag!

Edit: Når jeg siger gigant, så er her lige tallene bagved: Inden de købte Days of Wonder (og nu FFG), havde Asmodee en omsætning på lige over 66M EUR i første halvår 2014. Det er en næsten tre-dobling på 5 år, og en 13% stigning i forhold til samme periode sidste år. Firmaet er stiftet i 1995 og er altså vækstet fra nul til ca. 120M EUR / år; på 20 år.
De ejer FFG, Space Cowboys, Days of Wonder, Esdevium og er tæt i seng med Ystari, Repos og Matagot.
(kilde: http://www.eurazeo.com/wp-content/uploa ... online.pdf)

Personlig kommentar: Når Asmodee beslutter sig for at de nok selv skal tage sig af distribution i hele Europa, og de nok selv skal oversætte til de sprog de synes der skal oversættes til, så Gud nåde og trøste de lokale distributører, for de får ikke et ben til jorden.
FFG er allerede begyndt at håndhæve distributionsaftaler i Canada og og USA, og forhindrer kryds-salg over grænserne. Og Esdevium har allerede i dag langt bedre adgang til Asmodees produkter end eks. Bergsala-Enigma.
Det kommer ikke til at betyde noget NU, men på den lange bane tror jeg ikke det her er godt for andre end mass-market og Asmodée selv.
De vil pisse sammen med de store hunde, Hasbro og Mattel, og det betyder at deres fokus rykker til Mass-market.

I hørte det her først, og nu kan jeg om et par år sige: "se hvad jeg sagde!" :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: FFG bliver en del af Asmodee Group!

Post by Frouvne »

Jeg har sympati og forståelse for, at man kan være for små og at man for at kunne rationalisere eller for ikke at blive presset for meget af de store spillere, må gå sammen. Der er desværre ofte en stor pris at betale, da det ofte går ud over mangfoldigheden, som du også er inde på, Claus. Jeg tillader mig derfor også at melde mig under de kritiske faner. Alt i alt kan jeg ikke forestille mig, at der for os kommer mere positivt end negativt ud af det. Jeg kender slet ikke nok til markedet, men min vurdering er, at man læser markedet forkert, hvis man tror man i første omgang skal konkurrere direkte med Hasbro og Mattel. Indenfor Asmodee Group er der i mine øjne masser af kvalitet og så skal man føre kampen på den banehalvdel og håber at forbrugerne får øje på og vælger at fokusere på det aspekt.
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: FFG bliver en del af Asmodee Group!

Post by netsapiens »

Frouvne wrote:Jeg har sympati og forståelse for, at man kan være for små og at man for at kunne rationalisere eller for ikke at blive presset for meget af de store spillere, må gå sammen. Der er desværre ofte en stor pris at betale, da det ofte går ud over mangfoldigheden, som du også er inde på, Claus. Jeg tillader mig derfor også at melde mig under de kritiske faner. Alt i alt kan jeg ikke forestille mig, at der for os kommer mere positivt end negativt ud af det. Jeg kender slet ikke nok til markedet, men min vurdering er, at man læser markedet forkert, hvis man tror man i første omgang skal konkurrere direkte med Hasbro og Mattel. Indenfor Asmodee Group er der i mine øjne masser af kvalitet og så skal man føre kampen på den banehalvdel og håber at forbrugerne får øje på og vælger at fokusere på det aspekt.
Det tror jeg nu også de gør Allan. Jeg tror ikke de vil konkurrere direkte med Hasbro. Asmodee producerer trods de pæne tal kun en brøkdel af hvad Hasbro gør, og kun på ganske perifære af deres markeder.
Det som jeg tror der kommer til at ske, er at de bliver store nok til at fokusere på de spil som kan bringes ind i mass-market og øge antallet af solgte enheder på verdensplan. Men jo mere fokus der ligger der, jo mindre fokus er der på niche-titler.
De skal ikke konkurrere med Monopoly rent salgsmæssigt, men de vil begynde at æde sig ind på hyldeplads i Toys'r'Us, Walmart og lignende, med de titler som de selv rapporterer som deres fokusområde. Spil som Splendor, Ticket to Ride, Jaipur, 7 Wonders og Dixit kommer til at få langt flere ressourcer end Nations, Claustrophobia og Eclipse.

Sagt på en anden måde: De leder efter den næste Ticket to Ride, som kan sælge 3-5 millioner eksemplarer, og de er klar til at håndtere størstedelen af supply-chain når det sker, for at maksimere deres profit. Og det er en god plan, bare ikke for os der gerne ser Eclipse mere udbredt :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Michael - Gunzone
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 101
Joined: Fri Jul 09, 2010 11:56 am

Re: FFG bliver en del af Asmodee Group!

Post by Michael - Gunzone »

netsapiens wrote:http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ?eidn=5212

Personlig kommentar: Når Asmodee beslutter sig for at de nok selv skal tage sig af distribution i hele Europa, og de nok selv skal oversætte til de sprog de synes der skal oversættes til, så Gud nåde og trøste de lokale distributører, for de får ikke et ben til jorden.
FFG er allerede begyndt at håndhæve distributionsaftaler i Canada og og USA, og forhindrer kryds-salg over grænserne. Og Esdevium har allerede i dag langt bedre adgang til Asmodees produkter end eks. Bergsala-Enigma.
Det kommer ikke til at betyde noget NU, men på den lange bane tror jeg ikke det her er godt for andre end mass-market og Asmodée selv.
De vil pisse sammen med de store hunde, Hasbro og Mattel, og det betyder at deres fokus rykker til Mass-market.

I hørte det her først, og nu kan jeg om et par år sige: "se hvad jeg sagde!" :)
Tror ikke det har så meget at sige, ham der ejer Fantasy Flight Games har en bror, som er ansat hos Bergsala-Enigma. :wink:
Besøg Gunzone.dk og find de bedste priser herinde: http://www.Gunzone.dk

Handler du hos Gunzone.dk er du med til, at kæmpe for bedre priser og større udvalg i brætspil.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: FFG bliver en del af Asmodee Group!

Post by netsapiens »

Michael - Gunzone wrote:
netsapiens wrote:http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ?eidn=5212

Personlig kommentar: Når Asmodee beslutter sig for at de nok selv skal tage sig af distribution i hele Europa, og de nok selv skal oversætte til de sprog de synes der skal oversættes til, så Gud nåde og trøste de lokale distributører, for de får ikke et ben til jorden.
FFG er allerede begyndt at håndhæve distributionsaftaler i Canada og og USA, og forhindrer kryds-salg over grænserne. Og Esdevium har allerede i dag langt bedre adgang til Asmodees produkter end eks. Bergsala-Enigma.
Det kommer ikke til at betyde noget NU, men på den lange bane tror jeg ikke det her er godt for andre end mass-market og Asmodée selv.
De vil pisse sammen med de store hunde, Hasbro og Mattel, og det betyder at deres fokus rykker til Mass-market.

I hørte det her først, og nu kan jeg om et par år sige: "se hvad jeg sagde!" :)
Tror ikke det har så meget at sige, ham der ejer Fantasy Flight Games har en bror, som er ansat hos Bergsala-Enigma. :wink:
... ham der EJEDE Fantasy Flight Games ...
og hvis du tror det betyder noget for en virksomhed med en årsomsætning på lige i nabolaget af en milliard danske pesetas....
jeg vælger at læse dit indlæg som ironisk, alternativet er for trist :wink:
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Post Reply