Greenland

Her finder du officielle regelændringer, varianter, scenarier, FAQ, videoer med regelgennemgange, strategiartikler og meget andet til udvalgte spil
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Greenland

Post by Frouvne »

Selvom Greenland er et af de lettere tilgængelige Phil Eklund-spil, kan det godt kræve sin mand at gnave sig igennem og ikke mindst forstå regelsættet. Som altid er det en god idé at tage udgangspunkt i hans Living Rules: Greenland Living Rules. Inden man kaster sig over dem, vil jeg dog anbefale, at man får et lille overblik over spillet via Philipp Klarmann's tutorial: Tutorial. Hvis man gerne vil læse reglerne på dansk, er de oversat af Kattenhøj: Danske regler. Bemærk dog at de danske regler ikke er opdateret med Living Rules.

Spillet har solo-regler, men da det er af den type, hvor man skal styre flere folk, tiltaler de ikke mig. Der findes et solo-scenarie på BGG af brugeren Timo Aho (NoppaGames), som jeg endnu ikke har prøvet, men som ser rigtig interessant ud: Frozen Valhalla - A Single-Player Adventure for Greenland.


CARD ERRATA on Card 50: remove “D Card Only” from Peepeelee’s special ability
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Greenland

Post by Frouvne »

CARD ERRATA on Card 50: remove “D Card Only” from Peepeelee’s special ability
Kilde:

http://boardgamegeek.com/article/17234923#17234923
frouvne, administrator

Image
Post Reply