MRF Tabletop i Ringsted

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
Post Reply
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

MRF Tabletop i Ringsted

Post by Michael_Olsen »

Som en underafdeling af MRF (Midtsjællands Rollespils Forening), er vi et nyt udvalg som vil tage sig af bordrollespil, kortspil, figurkrigsspil, og brætspil.

Vi er så heldige at vi har fået et kælderlokale i Ringsted Kulturhus (Søgade, lige i centrum), og vi har, som udgangspunkt, adgang til hele kulturhuset hver onsdag (der vil være et par onsdage her i opstartsfasen hvor vi kun har kælderlokalet).

Som ansvarlig for brætspilsdelen vil jeg gerne opfordre alle interesserede til at kigge forbi https://www.facebook.com/groups/MrfTabletop/ og lure lidt hvad det hele er for noget. Der er også en tråd hvis formål er at give mig et overblik over hvilke typer brætspil det kan forventes vi får på bordet.

Jeg tror godt jeg allerede tør love det bliver relativt bredt. Jeg ved, jeg håber at starte en Descent kampagne, der er nogle som mest er til mikrospil (og jeg tænker at lave en mini-/mikrospils aften ind imellem), og så videre og så videre.

Som udgangspunkt spiller vi om onsdagen, men der er også mulighed for at lave arrangementer på andre dage, for eksempel i week-enden.
Generelt set er det bedst at planlægge (via linket ovenfor) hvad man spiller inden, så man ikke går forgæves. På sigt håber jeg vi bliver så mange at man bare kan troppe op om onsdagen og håbe det bedste.

Har man nogle spørgsmål er man meget velkommen til at bruge vores side, eller spørge mig direkte (i denne tråd eller med en privat besked). Jeg vil måske være i stand til at svare ; - )

Jeg håber dette kan have interesse for nogle; vi vil meget gerne skabe en stærk spillekultur i Ringsted og omegn, og vi håber så mange som muligt vil være med.

Det skal lige nævnes at i 2014 er det gratis, men fra nytår vil det kræve medlemsskab i MRF (vist nok 250,- per år).

Slutteligt vil jeg lige sige at alle er velkomne, uanset om du har spillet indie brætspil siden 80'erne, eller om du mest drømmer om at spille Landmandsspillet igen, lige som da du var barn. Og uanset hvor du bor (vi har allerede folk fra Nyborg, Vordingborg og vist nok Holbæk) er du velkommen.
Der vil dog være en aldersgrænse, som ikke er besluttet endnu. Et bud kunne være 12 år.


Michael Olsen
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: MRF Tabletop i Ringsted

Post by Larsine »

Godt initiativ... men hvorfor om onsdagen, den dag spiller jeg jo i forvejen med min egen gruppe hjemme hos mig.

Jeg glæder mig dog over at der sker noget brætspilsrelateret på Midtsjælland, og vil meget gerne komme hvis I laver arrangementer på andre dage.

Mht. aldersgrænser, så kan jeg simpelthen ikke forstå at det er relevant. Der er jo ingen forældre der bare kører forbi og dropper deres 8-årige pode af, og forventer at så tager I jer af dem. Men på den anden side hvorfor kan jeg så ikke tage min (hypotetiske) 8-årige datter, som elsker at spille, og sagtens kan spille lige op med voksne mænd i Small World, med, når nu jeg skal op og spille alligevel?

Mine egne døtre (som nu er 15, 18 og 21) har været med på Viking-Con, Spilfestival, Consim og RubiCon, så mange år at vi har glemt hvornår de startede, og det har aldrig været et problem. De elsker at spille, vinder helt klart deres del af de spil de spiller med i, og der er aldrig blevet taget hensyn til at de spillede med i et spil.

Som brætspiller gider man jo ikke tage et barn med der ikke er interesseret i at være der, idet de jo alligevel vil hænge i mors skørter eller fars bukser hele tiden.

Aldersgrænser for hvornår man kan spille, har altid været vejledende, idet det jo meget mere kommer an på hvad man har lyst til, og hvilke evner man har.

Drop de kunstige aldersgrænser og lad det regulere sig selv. Det virker, stol på mig.
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: MRF Tabletop i Ringsted

Post by Michael_Olsen »

Larsine wrote:Mht. aldersgrænser, så kan jeg simpelthen ikke forstå at det er relevant. Der er jo ingen forældre der bare kører forbi og dropper deres 8-årige pode af, og forventer at så tager I jer af dem.
Det er jeg faktisk ikke så sikker på.
Larsine wrote:Men på den anden side hvorfor kan jeg så ikke tage min (hypotetiske) 8-årige datter, som elsker at spille, og sagtens kan spille lige op med voksne mænd i Small World, med, når nu jeg skal op og spille alligevel?
Det er en god pointe, og absolut noget jeg vil nævne når vi når til at snakke om alder (forhåbenligt inden for den næste uge). Vi er stadig ikke helt sikker på hvordan vi vil håndtere det her (og mange andre ting), og det er på nuværende tidspunkt kun 9 dage siden der har været et første introduktionsmøde, så jeg håber folk vil have en smule tålmodighed med hele projektet.

(Det værende sagt havde vi en hyggelig spilledag i onsdags, så vi er som sådan i gang).

Tak for dit input.
Image
User avatar
peskjens
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 274
Joined: Fri Oct 27, 2006 8:47 am
Location: Birkerød

Re: MRF Tabletop i Ringsted

Post by peskjens »

Godt initiativ, Michael, og held og lykke med det. Kigger forbi, når du en lørdag eller søndag laver den introduktion til COIN-serien, som du har talt om :wink:
Post Reply