Custom cards

Her findes og udveksles links og opskrifter på spil, man selv kan lave.
Post Reply
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Custom cards

Post by Foppwin »

Mine piger er nu kommet i den alder hvor der er mange spil som passer til deres alder, men kortene er på engelsk, og når de ikke kan forstå kortene, så gider de ikke spillet.

F.eks. Står de af på Mice and Mystic. På boardgamegeek kunne man downloade de blanke templates til spillet, så man selv kan skrive teksten. Her tænkte jeg at det kunne være lækkert, at printe dem ud på ordenlige kort. Findes der billige danske eller udenlandske tjenester kan der printe dem ud?
Danny

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Custom cards

Post by Gunness »

Det ved jeg ikke - men jeg har selv brugt løsningen med for- og bagside med et alm. spillekort imellem, og så i et gennemsigtigt sleeve. Det fungerer upåklageligt.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Custom cards

Post by Mik »

Der findes en print-mulighed i østen, som hedder noget med "cows" (der nok en eller her i forummet som husker det fulde navn). Selv bruger jeg enten Avery visitkort som jeg selv kan printe ud, eller også bruger almindelig fotopapir som jeg kommer i kortlommer.

Begge dele fungerer udmærket.
Image
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Custom cards

Post by 40crew »

Image
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Custom cards

Post by Foppwin »

Jeg har kigget lidt på Artscow, men her er der tale om lang leveringstid, og kampen med at holde sig under MOMS grænsen.

Bilka kan lave spillekort for 80 kr, men jeg vil gerne være fri for kortspil symbolerne.

Det kan være at jeg ender op med at lave mine egne kort, men ville lige undersøge markedet først.
Danny

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Custom cards

Post by Gunness »

Artscow har næsten altid nogle rabatter (man kan bl.a. finde her: https://www.artscow.com/promote/fcfs.aspx), og en længere periode kunne man stort set altid få et sæt kort ned i $8,99 inkl. forsendelse, dvs. langt under bagatelgrænsen. Noget andet er så, at det virker en smule langhåret at justere grafikken, så kortene kommer til at se ordentlige ud - jeg har kun erfaringer med at printe færdiglavede decks.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Custom cards

Post by Robert »

Jeg har aldrig haft problemer med leveringstid på artscow (ca 1 uge). Og deres tilbud gør det ret enkelt at holde sig under momsgrænsen.
Men ulempen er at man skal uploade et antal grafikfiler og selv lægge dem ind på kortene. Hvis ikke man bare bestiller blanke kort.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Custom cards

Post by Helle »

Robert wrote:Jeg har aldrig haft problemer med leveringstid på artscow (ca 1 uge). Og deres tilbud gør det ret enkelt at holde sig under momsgrænsen.
Men ulempen er at man skal uploade et antal grafikfiler og selv lægge dem ind på kortene. Hvis ikke man bare bestiller blanke kort.
Hvis man skal bestille blanke kort er der også den tyske spielmateriel.de
mtdj
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 46
Joined: Thu Feb 26, 2015 11:49 pm
Favoritspil: Mage Knight
Arkham Horror 2nd ed.
High Society
Location: Kastrup

Re: Custom cards

Post by mtdj »

Eftersom det er mere end 1 år siden, der sidst er blevet postet i denne tråd, er der så nogen, som i mellemtiden har fundet et sted, hvor man kan printe sine kort, uden man lige så godt kan købe et andet spil for de samme penge?
Mine spil
Tlf: 40 52 34 56
/Tonny
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Custom cards

Post by Mik »

Jeg printer som regel selv mine egne kort.
Ved at lægge dem i kortlommer kan man bruge almindeligt printerpapir, selv om jeg som regel bruger en bedre kvalitet - f.eks. fotopapir.

Til mindre kort (f.eks Settlers- eller Talisman-størrelse) der bruger jeg et gratis Avery-program som kan printe ud på visitkort. Det har jeg blandt andet brugt til at printe option-kort ud til RoboRally. De er lavet for mere end 10 år siden, men de holder ganske godt.
Image
User avatar
Fod
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 116
Joined: Mon Jul 11, 2011 10:42 pm
Favoritspil: Tash-Kalar
Location: København
Contact:

Re: Custom cards

Post by Fod »

Til Mads Brynnums kortspil 'Fallout: Rise of the Tribes' fik vi lavet kortene hos http://www.favoritfoto.dk/kortspil.html

Man skal bare lægge sine egne billeder ind i deres design-software, oven på det almindelige kortdesign. Og så virker det.

Deres størrelser er lidt mærkelige, men det kan man jo arbejde med.

Ganske fin kvalitet, om end det er mere "prototype" end "end product".
- Nick
Image
Post Reply