Brætspilsdag på Skævinge bibliotek den 16. august

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Brætspilsdag på Skævinge bibliotek den 16. august

Post by Sir William »

Har fået en aftale i stand med Hillerød Hovedbibliotek om, at der den 16. august fra 10 - 16 skal afvikles en brætspilsdag på Skævinge bibliotek.

Det er lidt mindre end hovedbiblioteket, men der er nogle andre fordele ved at holde det.

Har lavet følgende teaser, som skal lægges på Hovedbibliotekets hjemmeside

"Er du til hygge med et lille twist eller har du bare lyst til at spille brætspil, så kom til Skævinge lørdag den 16. august 2014 kl.10 - 16.
Her vil du blive introduceret til et væld af nye brætspil, både nogle kendte og nogle mindre kendte.

Fælles for dem alle er, at de vil være udfordrende, sjove og bidrage til nogle hyggelige timer med andre som synes det er sjovt at spille brætspil.

Brætspil er mere end bare de klassiske familiespil som Monopoly og Bezzerwisser, og henvender sig til alle uanset alder.

I forbindelse med arrangementer, vil du blive introduceret til et væld af spil og der vil vi nogen som hurtigt vil kunne sætte dig ind i reglerne, så spillet kommer i fokus.

Håber vi ses"

Er der noget I synes skulle udelades eller noget der skulle tilføjes?

Hvis der er nogle der har lyst til, at komme forbi denne dag enten for at spille eller hjælpe med at introducere spil, så sig endelig til. Biblioteket har ikke selv nogle spil, kun spil som Skak, Settlers of Catan Europa og Monopoly, så jeg medbringer mine egne spil.

Har jo ingen anelse om, hvor mange der kommer men tror på at det nok skal blive sjovt.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Brætspilsdag på Skævinge bibliotek den 16. august

Post by Mikkel »

Sir William wrote:Har fået en aftale i stand med Hillerød Hovedbibliotek om, at der den 16. august fra 10 - 18 skal afvikles en brætspilsdag på Skævinge bibliotek.

Det er lidt mindre end hovedbiblioteket, men der er nogle andre fordele ved at holde det.

Har lavet følgende teaser, som skal lægges på Hovedbibliotekets hjemmeside

"Er du til hygge med et lille twist eller har du bare lyst til at spille brætspil, så kom til Skævinge lørdag den 16. august 2014 kl.10 - 18.
Her vil du blive introduceret til et væld af nye brætspil, både nogle kendte og nogle mindre kendte.

Fælles for dem alle er, at de vil være udfordrende, sjove og bidrage til nogle hyggelige timer med andre som synes det er sjovt at spille brætspil.

Brætspil er mere end bare de klassiske familiespil som Monopoly og Bezzerwisser, og henvender sig til alle uanset alder.

I forbindelse med arrangementer, vil du blive introduceret til et væld af spil og der vil vi nogen som hurtigt vil kunne sætte dig ind i reglerne, så spillet kommer i fokus.

Håber vi ses"

Er der noget I synes skulle udelades eller noget der skulle tilføjes?

Hvis der er nogle der har lyst til, at komme forbi denne dag enten for at spille eller hjælpe med at introducere spil, så sig endelig til.

Har jo ingen anelse om, hvor mange der kommer men tror på at det nok skal blive sjovt.
Hej Claus

Jeg går selv on nørkler lidt med ideen her på det bibliotek hvor jeg arbejder - så jeg nasser nok lidt gode ideer fra tråden her :D

Jeg vil prøve at se om jeg kan få udgangstilladelse den lørdag og give en hånd med.

Man kunne måske i teaseren skrive titlerne nogle af de spil der kan spilles og en lille tilføjelse som (blot eksempler til inspiration):
King Of Tokyo: Indtag rollen som et kæmpemonster og kæmp og ødelæg alt på din vej for vinde!
For Sale!: Køb og sælg ejendomme - køb billigt og sælg dyrt for nå til tops!

og måske skrive at "du er også velkommen til at medbringe dine egne spil"?

Det var lige de første tanker der strejfede mig.
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Brætspilsdag på Skævinge bibliotek den 16. august

Post by BlueSwan »

Jeg vil sige at det er en stor udfordring at gennemføre.

Sidste år lavede jeg på gymnasiets "bevægelsesdag" et brætspilslokale hvor jeg havde medbragt spil som Ticket To Ride, King Of Tokyo, Dominion, For Sale og Settlers Of Catan. Det blev en begrænset succes, men jeg var selvfølgelig også hæmmet af at eleverne var tvangsindlagt til at deltage. Når det er folk der frivilligt dukker op er chancen for at det bliver en bragende succes selvfølgelig langt større.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Brætspilsdag på Skævinge bibliotek den 16. august

Post by Sir William »

BlueSwan wrote:Jeg vil sige at det er en stor udfordring at gennemføre.

Sidste år lavede jeg på gymnasiets "bevægelsesdag" et brætspilslokale hvor jeg havde medbragt spil som Ticket To Ride, King Of Tokyo, Dominion, For Sale og Settlers Of Catan. Det blev en begrænset succes, men jeg var selvfølgelig også hæmmet af at eleverne var tvangsindlagt til at deltage. Når det er folk der frivilligt dukker op er chancen for at det bliver en bragende succes selvfølgelig langt større.
Kommer du ikke også på denne dag, Kasper?

Jo flere vi kommer, jo sjovere. Og kommer der ikke andre, så kan vi jo få spillet nogle spil 8)

Fremadrettet vil fordelen med Skævinge bibliotek være, at det er et sted hvor der er åbent fra kl. 7 - 22/23 hver dag. Så det kan bruges til reelle brætspilsarrangementer når det passer.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Brætspilsdag på Skævinge bibliotek den 16. august

Post by Robert »

Jeg kommer.
Har du fået biblioteket til at skaffe nogle spil? I givet fald hvilke?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Brætspilsdag på Skævinge bibliotek den 16. august

Post by Myde »

Jeg kan desværre ikke komme, har billetter til en rundvisning i Da Vinci udstillingen i det gamle akvarium, men lyder super hyggeligt! Håber I får en rigtig god dag.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Brætspilsdag på Skævinge bibliotek den 16. august

Post by Sir William »

Robert wrote:Jeg kommer.
Har du fået biblioteket til at skaffe nogle spil? I givet fald hvilke?
Nej, bibliotektet har spurgt om jeg ikke vil medbringe nogle spil. Dette har jeg sagt ok til, det er jo min ide. Har også nogle forskellige spil, jeg kan bruge.

Hvis det så bliver en succes, kan det jo være de vælger at investere i nogle spil.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Brætspilsdag på Skævinge bibliotek den 16. august

Post by Robert »

OK, jeg kan også tage nogle med. Lad os koordinere det når vi ses.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Brætspilsdag på Skævinge bibliotek den 16. august

Post by Mikkel »

Hej Claus.

Jeg har fået udgangstilladelse - og kan også komme forbi omkring kl 11 hvis det passer?
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Brætspilsdag på Skævinge bibliotek den 16. august

Post by Sir William »

Mikkel wrote:Hej Claus.

Jeg har fået udgangstilladelse - og kan også komme forbi omkring kl 11 hvis det passer?
Hej Mikkel,

Det vil være super.

Jeg er der selv fra kl. 9, mere for at sætte op med mere. Regner med at tage et stort blandet udvalg med, mere for at folk kan se forskellige genre og muligheder.

Biblioteket har lovet at sørge for borde, snacks og drikke til dem der kommer.

Spred gerne arrangementet, hvis I kender nogen fra Nordsjælland!!
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Brætspilsdag på Skævinge bibliotek den 16. august

Post by Mikkel »

Sir William wrote:
Mikkel wrote:Hej Claus.

Jeg har fået udgangstilladelse - og kan også komme forbi omkring kl 11 hvis det passer?
Hej Mikkel,

Det vil være super.

Jeg er der selv fra kl. 9, mere for at sætte op med mere. Regner med at tage et stort blandet udvalg med, mere for at folk kan se forskellige genre og muligheder.

Biblioteket har lovet at sørge for borde, snacks og drikke til dem der kommer.

Spred gerne arrangementet, hvis I kender nogen fra Nordsjælland!!
Fint!
Jeg tænkte selv på at medbringe Kingsburg (uden udvidelse) og Dominion.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Brætspilsdag på Skævinge bibliotek den 16. august

Post by Sir William »

Ikke ligefrem det største fremmøde vi oplevede i lørdags, men det er også svært at konkurrere mod både byfest og godt vejr især når biblioteket ikke havde fået reklameret synderligt for arrangementet.

Biblioteket havde dog sørget for god forplejning til Robert, Mikkel og mig, så vi havde det godt mens vi fik spillet en hel masse spil :P

Men de var på ingen måde skræmt af, at der ikke kom nogen, så de vil meget gerne forsøge igen gerne i efteråret evt. i efterårsferien.

Der var dog 2 drenge der blev trukket hen til os, da vi havde sat King of Tokyo op og de var også meget nysgerrige, da vi spillede Forbidden Desert. Så.... der er potentialle.

Tak for hjælpen Mikkel og Robert.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Brætspilsdag på Skævinge bibliotek den 16. august

Post by Mikkel »

Sir William wrote:Ikke ligefrem det største fremmøde vi oplevede i lørdags, men det er også svært at konkurrere mod både byfest og godt vejr især når biblioteket ikke havde fået reklameret synderligt for arrangementet.

Biblioteket havde dog sørget for god forplejning til Robert, Mikkel og mig, så vi havde det godt mens vi fik spillet en hel masse spil :P

Men de var på ingen måde skræmt af, at der ikke kom nogen, så de vil meget gerne forsøge igen gerne i efteråret evt. i efterårsferien.

Der var dog 2 drenge der blev trukket hen til os, da vi havde sat King of Tokyo op og de var også meget nysgerrige, da vi spillede Forbidden Desert. Så.... der er potentialle.

Tak for hjælpen Mikkel og Robert.
Det er mig der takker - så fik jeg alligevel spillet lidt spil den uge :)
Image
Post Reply