Consim Spillesøndag 6 juli 2014 kl. 11:00-18:00

User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Consim Spillesøndag 6 juli 2014 kl. 11:00-18:00

Post by Mik »

Jeg tager et par sæt med.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Consim Spillesøndag 6 juli 2014 kl. 11:00-18:00

Post by Larsine »

Mik wrote:Det er jo helt sikkert IKKE den nye 20 års jubilæumsudgave med 10 ekstra kort og historikken bag spillet af designeren Wolfgang Kramer og udgiveren Joe Nikisch, som jeg har - ifølge BGG's oplysninger 8)
Hvad gør de 10 ekstra kort? Er der andre ændringer?
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1471
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 278 times
Been thanked: 174 times

Re: Consim Spillesøndag 6 juli 2014 kl. 11:00-18:00

Post by Jonezy »

Det tyder på, at det kan lade sig gøre for mig at kigge forbi Valby imorgen! :)

Jeg tager nok lidt spil med og det bliver nok Citrus og Tournay, men ellers er jeg frisk på det meste. Gad dog vildt godt at prøve Robinson Crusoe, hvis der er nogen som har spillet og har lyst til at lære mig det.

Vi ses.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Consim Spillesøndag 6 juli 2014 kl. 11:00-18:00

Post by Mik »

Larsine wrote:Hvad gør de 10 ekstra kort? Er der andre ændringer?
Der er yderligere to varianter inkluderet i reglerne.

De 10 joker-kort har numrene "0.0" til "0.9": Hver spiller får et tilfældigt af disse kort udover hans normale hånd af 10 kort. De er naturligvis lavere end alle andre kort, og vil derfor kunne starte en ny række, men de kan også lægges til en hvilken som helst række, hvor kortets værdi lægges til det forrige korts værdi i denne række. Så i virkeligheden optager kortet en plads i rækken uden at forhøje værdien i rækken væsentligt, Så hvis kort "14" optager den 4 plads er der lige akkurat plads til kort "15" inden rækken fjernes. Men hvis en spiller lægger et joker-kort på plads 5, så skal spilleren som lægger "15" jo nu tage hele rækken rækken op!

Der kan i øvrigt aldrig lægges to joker-kort ved siden af hinanden.
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Consim Spillesøndag 6 juli 2014 kl. 11:00-18:00

Post by Bugge »

Det ser desværre (igen hulk :cry: ) sort ud med min deltagelse.

Der er for mange pligter med deadline, som jeg ikke kan slippe uden om.

September er også helt sikkert yt, da jeg er i Berlin, og jeg risikerer at min niece, holder sin fødselsdag d.2/8 i Nordsjælland, og det gør det svært at nå august mødet :cry: :cry: :cry: .

Men oktober der kan ikke gå noget galt. not :shock:

S
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Consim Spillesøndag 6 juli 2014 kl. 11:00-18:00

Post by Mik »

Jonezy wrote:Jeg tager nok lidt spil med og det bliver nok Citrus og Tournay, men ellers er jeg frisk på det meste. Gad dog vildt godt at prøve Robinson Crusoe, hvis der er nogen som har spillet og har lyst til at lære mig det.
Tournay har jævnligt været med i Consim siden det udkom i 2011. Det er faktisk mit favoritspil fra Spiel '11.
Mht. Robinson Crusoe har jeg ingen planer om selv at bringe det med i morgen. Men hvis du ikke på det prøvet med andre, vil jeg da gerne tage det med til augustmødet, eller en anden gang.
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1471
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 278 times
Been thanked: 174 times

Re: Consim Spillesøndag 6 juli 2014 kl. 11:00-18:00

Post by Jonezy »

Mik wrote:Tournay har jævnligt været med i Consim siden det udkom i 2011. Det er faktisk mit favoritspil fra Spiel '11. Mht. Robinson Crusoe har jeg ingen planer om selv at bringe det med i morgen. Men hvis du ikke på det prøvet med andre, vil jeg da gerne tage det med til augustmødet, eller en anden gang.
Det lyder godt med Robinson Crusoe Mik. Det må vi finde ud af, men augustmødet bliver dog nok desværre ikke til noget for mit vedkommende....

Nu er jeg jo generelt ikke helt med på brætspils beatet, så jeg er først selv lige begyndt at spille Tournay og jeg synes, at det er vildt godt. Desuden fungerer det godt med 2 og 3, hvis der skulle opstå nogle huller imorgen. Jeg gider også vildt godt at spiller 'broder' spillet Troyes, hvis der er nogen som har det og vil have det på bordet.
Image
User avatar
peskjens
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 274
Joined: Fri Oct 27, 2006 8:47 am
Location: Birkerød

Re: Consim Spillesøndag 6 juli 2014 kl. 11:00-18:00

Post by peskjens »

Jonezy wrote:Det tyder på, at det kan lade sig gøre for mig at kigge forbi Valby imorgen! :)

Jeg tager nok lidt spil med og det bliver nok Citrus og Tournay, men ellers er jeg frisk på det meste. Gad dog vildt godt at prøve Robinson Crusoe, hvis der er nogen som har spillet og har lyst til at lære mig det.

Vi ses.
Kan måske tilbyde dig at være med i et spil tirsdag. Har det interesse? Vi kan lige tage den i morgen.
User avatar
peskjens
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 274
Joined: Fri Oct 27, 2006 8:47 am
Location: Birkerød

Re: Consim Spillesøndag 6 juli 2014 kl. 11:00-18:00

Post by peskjens »

Mik! Hvad med Nauticus? Er det noget, der kan komme på bordet i morgen?
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Consim Spillesøndag 6 juli 2014 kl. 11:00-18:00

Post by Mik »

peskjens wrote:Mik! Hvad med Nauticus? Er det noget, der kan komme på bordet i morgen?
Troede faktisk at det stod på min liste - det gør det så nu.
Og når nu du ikke får spillet Constantinopolis, kan der jo blive tid til noget andet.
I øvrigt spillede vi Constantinopolis fire gange i 2010, hvorefter det blev lagt på hylden - så det må jeg nok hellere sætte til salg...
Image
Affenberg
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Tue Jan 10, 2012 1:36 am
Location: 2400 København NV

Re: Consim Spillesøndag 6 juli 2014 kl. 11:00-18:00

Post by Affenberg »

Jonezy wrote:Det tyder på, at det kan lade sig gøre for mig at kigge forbi Valby imorgen! :)

Jeg tager nok lidt spil med og det bliver nok Citrus og Tournay, men ellers er jeg frisk på det meste. Gad dog vildt godt at prøve Robinson Crusoe, hvis der er nogen som har spillet og har lyst til at lære mig det.

Vi ses.
Jeg vil vildt gerne tage mit eksemplar af Robinson Crusoe med i morgen og introducere spillet for dig Jon! :D
Jeg har kun spillet det solo indtil videre, så det kunne være sjovt at prøve at spille det med flere. :)

Og jeg vil også vildt gerne prøve Citrus og Tournay, for dem har jeg ikke prøvet endnu. :)
User avatar
peskjens
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 274
Joined: Fri Oct 27, 2006 8:47 am
Location: Birkerød

Re: Consim Spillesøndag 6 juli 2014 kl. 11:00-18:00

Post by peskjens »

Mik wrote:
peskjens wrote:Mik! Hvad med Nauticus? Er det noget, der kan komme på bordet i morgen?
Troede faktisk at det stod på min liste - det gør det så nu.
Jo. du har ret. Du nævnte det tidligere.
Mik wrote:Og når nu du ikke får spillet Constantinopolis, kan der jo blive tid til noget andet.
I øvrigt spillede vi Constantinopolis fire gange i 2010, hvorefter det blev lagt på hylden - så det må jeg nok hellere sætte til salg...
Ah - mon det er til en god pris? :)
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1471
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 278 times
Been thanked: 174 times

Re: Consim Spillesøndag 6 juli 2014 kl. 11:00-18:00

Post by Jonezy »

Affenberg wrote:
Jonezy wrote:Det tyder på, at det kan lade sig gøre for mig at kigge forbi Valby imorgen! :)

Jeg tager nok lidt spil med og det bliver nok Citrus og Tournay, men ellers er jeg frisk på det meste. Gad dog vildt godt at prøve Robinson Crusoe, hvis der er nogen som har spillet og har lyst til at lære mig det.

Vi ses.
Jeg vil vildt gerne tage mit eksemplar af Robinson Crusoe med i morgen og introducere spillet for dig Jon! :D
Jeg har kun spillet det solo indtil videre, så det kunne være sjovt at prøve at spille det med flere. :)

Og jeg vil også vildt gerne prøve Citrus og Tournay, for dem har jeg ikke prøvet endnu. :)
Det er en aftale Jesper! Jeg prøver at skimme lidt regler til Robinson iaften. Vi ses imorgen!
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Consim Spillesøndag 6 juli 2014 kl. 11:00-18:00

Post by Mik »

peskjens wrote:
Mik wrote:Og når nu du ikke får spillet Constantinopolis, kan der jo blive tid til noget andet.
I øvrigt spillede vi Constantinopolis fire gange i 2010, hvorefter det blev lagt på hylden - så det må jeg nok hellere sætte til salg...
Ah - mon det er til en god pris? :)
I betragtning af at jeg ikke har rørt det i 3 år, så kan vi sikkert finde en god pris (250kr). Men ikke til i morgen, da spillet ligger i mit "salgsdepot" (= biblioteket)
Image
User avatar
peskjens
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 274
Joined: Fri Oct 27, 2006 8:47 am
Location: Birkerød

Re: Consim Spillesøndag 6 juli 2014 kl. 11:00-18:00

Post by peskjens »

Mik wrote:
peskjens wrote:
Mik wrote:Og når nu du ikke får spillet Constantinopolis, kan der jo blive tid til noget andet.
I øvrigt spillede vi Constantinopolis fire gange i 2010, hvorefter det blev lagt på hylden - så det må jeg nok hellere sætte til salg...
Ah - mon det er til en god pris? :)
I betragtning af at jeg ikke har rørt det i 3 år, så kan vi sikkert finde en god pris (250kr). Men ikke til i morgen, da spillet ligger i mit "salgsdepot" (= biblioteket)
Helt fint :) . Vi ses i morgen.
Post Reply