Kønsspecifikke præferencer i.f.t. spilvalg

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14623
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 655 times
Contact:

Re: Kønsspecifikke præferencer i.f.t. spilvalg

Post by Frouvne »

Mik wrote:
Frouvne wrote:
jondifool wrote:Social interaktion kunne meget vel være et relevant kriterie. Min fornemmelse er, at der er tendenser i retning af, at når mænd/drenge mødes, mødes de omkring noget, hvorimod kvinder mødes for den sociale interaktion.
Du har ret. Kvinder mødes for at tale børn omkring en kop kaffe, medens mænd jo mødes nede på bænken omkring noget så vigtigt som en bajer!
Så kommer der nok også lige nogle socialklasser i spil; jeg tror ikke at mændene til de kvinder der mødes over en latté på den lokale café er dem, der hænger ud på bænken nede på hjørnet. Det kan godt være, at mændene drikker en øl, men så er det imens de ser superliga-kampen, ordner motorcykler eller spiller Playstation. Og så er der naturligvis tale om generaliseringer, men her må det naturligvis være tendenserne og ikke hvad den enkelte gør, der har vores interesse.
frouvne, administrator

Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Kønsspecifikke præferencer i.f.t. spilvalg

Post by digter »

Er man ikke en mand, hvis man spiller xbox? :D
Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Kønsspecifikke præferencer i.f.t. spilvalg

Post by Stunke »

Hvis du er noedt til at spoerge kender du svaret allerede... ;)
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Kønsspecifikke præferencer i.f.t. spilvalg

Post by Mik »

Frouvne wrote:Så kommer der nok også lige nogle socialklasser i spil; jeg tror ikke at mændene til de kvinder der mødes over en latté på den lokale café er dem, der hænger ud på bænken nede på hjørnet. Det kan godt være, at mændene drikker en øl, men så er det imens de ser superliga-kampen, ordner motorcykler eller spiller Playstation. Og så er der naturligvis tale om generaliseringer, men her må det naturligvis være tendenserne og ikke hvad den enkelte gør, der har vores interesse.
Mht. tendenser er der vist ingen tvivl om at SPORT kommer ind som nummer 1. Så er spørgsmålet blot om TV-kiggerne er i flertal. Hvis de er det, er det såmænd nok flest mænd. Hvis vi taler udøvere, eller blot dem der går ud og kigger med, så tænker jeg at der generelt er flere mænd og kvinder på cafeer og værtshuse end på lægterne. Og selv om der spilles lidt på enkelte cafeer og værtshuse, so er det mit indtryk at de fleste nøjes med at tale sladder i al almindelighed end specifikke emner.
Image
Post Reply