Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Sir William »

Det optimale må næsten være, at finde en større hytte til samme pris som Høvelte?

Men er stemningen for en større hytte til flere penge, må der eventuelt skæres på andre poster det første år, bare for sikre økonomien. Jeg skal nok undlade at blive skræmt af en merpris, men tænker mere dem som kommer flere.

Så længe det ikke ligger i noget skoleferie, så dukker jeg op.
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by chr88 »

True. Hvis vi kan finde 60, så prisen ikke bliver voldsomt meget dyrere end for Høvelte Spejderhytte, så er det bestemt tiltalende! :) Men bliver prisen fordoblet, fordi vi igen kun er ca. 40 mand, så er det måske ikke så fedt. Jeg tror dog, at jeg ville kunne lokke to nye fra dette forum med, så hvis alle bare lobbyer, så skal vi nok blive 50+! ;)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Stony »

Sir William wrote:Måske lidt sent, men er det ikke lidt "risikabelt" at vælge en hytte, hvor antallet af deltagere næsten skal fordobles i forhold til i år, for at det løber rundt.
Vi _skal_ ikke fordoble. Jeg skrev at vi skal have fuld belægning, for at pris for hytten er den samme, og underforstået at vi dermed har råd til den samme luksus. Mindre kan sagtens gøre det. Til at starte med kan vi spare på luksus-indkøbene. Folk overlever nok at der ikke er konditorkage, Cognac & Baileys. Dertil tog jeg nogle friheder på indkøbene, hvor vi tillod os at købe nogle af varer økologiske. Endelig kan vi fravælge buffet udefra, og sluge den kamel, at nogen må tage en tørn i køkkenet. Dertil tænker jeg at lave en pris-trappe, så hvis vi kun er XX tilmeldte bliver det een pris. Hvis vi bliver lidt flere, kan prisen sænkes lidt osv... Så bliver der også lidt "kickstarter" over det. :)
Så det skal nok løbe rundt.
chr88 wrote:Jeg tænker, at 50-60 måske er for optimistisk?
Måske. Men jeg tænker at så snart der er venteliste på en 5 stykker, så gider folk ikke skrive sig op. Og når man kommer tæt på, og folk på ventelisten ender med at få plads, så begynder der at komme folk udefra og springe til. Hvis der helt på forkant er en del flere ledige pladser, så tror jeg vi automatisk oplever en højere tilgang før tilmeldingerne flader ud. Vi rammer næppe loftet, men jeg tror ikke 50 er utænkeligt.
Sidst spillet:
Image
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by chr88 »

Stony wrote:
Sir William wrote:Måske lidt sent, men er det ikke lidt "risikabelt" at vælge en hytte, hvor antallet af deltagere næsten skal fordobles i forhold til i år, for at det løber rundt.
Vi _skal_ ikke fordoble. Jeg skrev at vi skal have fuld belægning, for at pris for hytten er den samme, og underforstået at vi dermed har råd til den samme luksus. Mindre kan sagtens gøre det. Til at starte med kan vi spare på luksus-indkøbene. Folk overlever nok at der ikke er konditorkage, Cognac & Baileys. Dertil tog jeg nogle friheder på indkøbene, hvor vi tillod os at købe nogle af varer økologiske. Endelig kan vi fravælge buffet udefra, og sluge den kamel, at nogen må tage en tørn i køkkenet. Dertil tænker jeg at lave en pris-trappe, så hvis vi kun er XX tilmeldte bliver det een pris. Hvis vi bliver lidt flere, kan prisen sænkes lidt osv... Så bliver der også lidt "kickstarter" over det. :)
Så det skal nok løbe rundt.
chr88 wrote:Jeg tænker, at 50-60 måske er for optimistisk?
Måske. Men jeg tænker at så snart der er venteliste på en 5 stykker, så gider folk ikke skrive sig op. Og når man kommer tæt på, og folk på ventelisten ender med at få plads, så begynder der at komme folk udefra og springe til. Hvis der helt på forkant er en del flere ledige pladser, så tror jeg vi automatisk oplever en højere tilgang før tilmeldingerne flader ud. Vi rammer næppe loftet, men jeg tror ikke 50 er utænkeligt.
Det lyder som nogle gode overvejelser. Det vil heller ikke gøre noget for mig, om vi sparer på "luksusvarerne". Rygtet om, hvor fedt DC er, spredes desuden også, og eftersom vi hvert år har været flere og flere, så er det vel ikke utænkeligt. Og hvis larsines familie kommer med i år, er vi jo allerede fyldt op... ;) Hvis det ikke ender så godt næste år ift. pris/personer, kan man jo altid lære af erfaringerne og evt. gå tilbage til Høvelte. Go for it! :)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Stony »

GONE!

Så er der sendt en forespørgsel til Lerbjergcentret på d. 8-10 Maj 2015.

Prismæssigt forestiller jeg mig cirka følgende model. Prisen forbliver uændret. Såfremt vi ikke bliver så mange som man kunne håbe, så bliver det en vi-laver-selv-aftensmad-lørdag model, som alt andet lige er noget billigere end at bestille udefra. Kommer vi i nærheden af de 60 deltagere, så kan buffet'en igen komme i spil uden at prisen behøver at blive ændret. Den model vil give en vis buffer/stødpude ift. at få dækket hyttelejen uanset hvor mange/få vi bliver. Det forudsætter naturligvis at vi ikke bliver færre end i år. :)
Sidst spillet:
Image
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by zutcorp »

Jeg tror også sagtens vi kan blive flere. Agter i hvert fald at lobbye i min spille gruppe.

Eneste der er galt med maj, er at der så er endnu længere til!
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Myde »

Uanset hvad glæder jeg mig hvertfald til næste DC :)
Carlei
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 463
Joined: Mon Mar 04, 2013 3:27 pm
Location: Taastrup
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Carlei »

Glæder mig også allerede til næste gang, og skal nok også lave lidt lobbyarbejde, hvis det kniber med antal deltagere!
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Stony »

Pis! Lerbjergcentrets kalender var ikke helt up-to-date. Det er ikke muligt at få det i April eller Maj.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Helle »

Egerup ....
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Stony »

Tja. Den er lidt billigere, men den ligger jo fanden i vold.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Stony »

...eller et år mere i Høvelte...

Efter beslutning om Lerbjerg er truffet, føles alle de andre muligheder som lappeløsninger...
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Helle »

Stony wrote:...eller et år mere i Høvelte...

Efter beslutning om Lerbjerg er truffet, føles alle de andre muligheder som lappeløsninger...
Klart også en mulighed ... Du kan booke Lerbjerghytten til 2016 ....
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Stony »

Jeg har skrevet og spurgt til om Lerbjerg er ledig den sidste weekend i marts. Så må vi evt. vende den her i forum, hvorvidt det kan bruges, såfremt det skulle vise sig at være en mulighed.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Frouvne »

Stony wrote:...eller et år mere i Høvelte...

Efter beslutning om Lerbjerg er truffet, føles alle de andre muligheder som lappeløsninger...
Ja, jeg tror ikke du skal glemme, at du har et arrangement, der alt andet lige fungerer under de eksisterende rammer!

En løsning kunne f.eks. også være at tage endnu et år i Høvelte på nogenlunde de samme betingelser som i år men uden luksus og dermed opspare en økonomisk buffer til de efterfølgende år. Så kunne man gå på jagt efter en ny hytte, hvor man regnede med at køre med et tilsvarende underskud det første år. Fordelen ville være, at man ikke fra år til år fordoblede deltagerantallet. Dermed kunne man forsøge at beholde den fine balance der indtil nu har været mellem en fast kerne og et friskt pust af nytilkomne. Kernen betyder udover gensynsglæden at man også i gruppen af deltager opsamler erfaringer fra år til år. Jeg syntes godt man har kunnet mærke at folk føler sig hjemmevante i gruppen og hytten og dermed er hurtigere til selv at tage initiativ, når der er noget der mangler eller noget der skal gøres.
frouvne, administrator

Image
Post Reply