Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Stony »

Det lader til at Lerbjerg kan godtages...?

Fordele og ulemper:

Det ligger længere væk for de fleste
Offentlig transport er ikke lige til. Nærmeste busstop ligger 3 km derfra. Stationen er 5 km derfra.
Prisen er en lille smule høj. Vi skal op på fuld belægning, for at prisen pr. person næsten er uforandret ift. Høveltehytten.

Når det er sagt, så bliver sovefasciliteterne væsentligt opgraderet.
Stadig en dejlig opdeling med spil i den ene ende og soveværelser i den anden.
To køkkener. Så det ene kan bruges som reelt køkken, og det andet til kiosken og alle drikkevarerne.
Masser af spilleplads og flere egnede lokaler.

Hvis det skal være her, tænker jeg at vi nok snart skal rykke. Der er kun to weekender tilbage i April/Maj som er ledige. 10-12. April samt 8-10. Maj.

Lerbjergcentret going once.....
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Helle »

Maj lyder godt ... Weekenden ligger midt mellem et par helligdags weekender, så ikke i skoleferie og ikke i april ... Og vejret er sikkert godt lige de dage ...

Men hvis nogen føler stærkt for april, så går det såmænd også for os!
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by akwlinka »

Maj
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Stony »

Going twice...

Hvis der ikke kommer indvendinger, så bliver bestillingen lagt ind på maj næste år.
Sidst spillet:
Image
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by jondifool »

Maj er fint for mig-
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Helle »

Ulempe ved et 'langt ude' sted kan være, at vi ikke kan få mad udefra.
Men med et industrikøkken, kan vi på 1 time trylle mad frem, hvis det er forberedt i forvejen, og der er en, der har opskrift og styr på køkken ... Så det er bare en lille udfordring ...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Stony »

Jeg tror det bør være muligt at lokke nogen til at levere, når man er oppe på eksempelvis 50-60 kuverter. Men ja, det er selvfølgelig noget der skal tages højde for, ligesom det næppe er muligt at foretage alle indkøb på forhånd i en enkelt personbil, så der skal også laves lidt planlægning der. Men det må vi tage et skridt ad gangen. Første sæson skal der utvivlsomt indkasseres nogle lærepenge.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Stony »

Hmmm. Jeg prøve lige at søge på hvad der var af muligheder, og de muligheder der er ligger i en noget anden prisklasse...

Nogen der kender en kokke-elev, der gerne vil tjene en skilling ved at køre ud og lave mad til 50-60 mennesker...? :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Helle »

Stony wrote:Hmmm. Jeg prøve lige at søge på hvad der var af muligheder, og de muligheder der er ligger i en noget anden prisklasse...

Nogen der kender en kokke-elev, der gerne vil tjene en skilling ved at køre ud og lave mad til 50-60 mennesker...? :)
Altså jeg går gerne i køkkenet en time og kan have noget forberedt hjemmefra.
Med et hold aktive hjælpere, kan vi gøre som de tidligere år, hvis vi ikke kan bestille udefra.
Det eneste er, at jeg så pine død, er nødt til at blive hentet hjemme :D .

Alternativt er der polarhytten, hvor der så kan være et loft på 55 så alle kan sove i rum.
Nogle vil måske stadig vælge telt, hjemme eller lignende ...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Helle »

Alternativt ... Med et køkkenhold 16.30-18.15 på 8 mand fredag, kunne man flytte tortilla menuen til lørdag, men snitte og koge fredag ... Så ville maden bare skulle varmes lørdag.

Så skal vi selvfølgelig bryde vanen og finde på noget andet fredag ...
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Sir William »

Måske lidt sent, men er det ikke lidt "risikabelt" at vælge en hytte, hvor antallet af deltagere næsten skal fordobles i forhold til i år, for at det løber rundt.

Men maj måned lyder fint for mig og med bedre køkken faciliteter, skulle det være nemt at lave det selv. Men ellers er det jo ikke længere væk end at vi selv kan hente.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Helle »

Sir William wrote:Måske lidt sent, men er det ikke lidt "risikabelt" at vælge en hytte, hvor antallet af deltagere næsten skal fordobles i forhold til i år, for at det løber rundt.

Men maj måned lyder fint for mig og med bedre køkken faciliteter, skulle det være nemt at lave det selv. Men ellers er det jo ikke længere væk end at vi selv kan hente.
Vi var 37 i år .. Hvis man regner med 50 deltagere, så er det 13 mere.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Sir William »

Helle wrote:
Sir William wrote:Måske lidt sent, men er det ikke lidt "risikabelt" at vælge en hytte, hvor antallet af deltagere næsten skal fordobles i forhold til i år, for at det løber rundt.

Men maj måned lyder fint for mig og med bedre køkken faciliteter, skulle det være nemt at lave det selv. Men ellers er det jo ikke længere væk end at vi selv kan hente.
Vi var 37 i år .. Hvis man regner med 50 deltagere, så er det 13 mere.
Men 37 var vel ikke smertegrænsen for at det løb rundt i år? Bare hvis vi skal ramme 50 personer for at det løber rundt, men jo er da overbevist om at vi bliver 50. Forventer da at deltage, så er vi jo 38. :P
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by chr88 »

Jeg tænker, at 50-60 måske er for optimistisk? I år var vi vist 37, og der var én på venteliste (og selv med alle afbuddene var vi kun oppe på 45, så interessen berettiger måske ikke til en meget større hytte?). De andre år har vi endda været færre, så spørgsmålet er, om det overhovedet er realistisk, at vi bliver så mange flere? Der er sikkert mange, der gerne VIL, men ikke KAN.
Jeg synes selv, at hytten i år var fin, men ja HVIS vi bliver 50+, så er den selvsagt for lille. Spørgsmålet er bare, om vi bliver det. Med et bord eller to ekstra i den nuværende hytte, tror jeg godt, at man kunne være 40 personer der. Oh well - uanset hvor det bliver, kommer jeg! :D
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Helle »

Der er jo flere parametre at skrue på ... Hjemmelavet mad fremfor købe, luksusting, pris for deltagelse mm. Vi kan lave mad for 30,- pr. Næse, så bliver deltagelsen mindre, så er der jo den mulighed. Men i bund og grund tænker jeg, at Steen har styr på den del.

Der var en del nye i år, og mange 'gamle' som ikke deltog.
Jeg har heller ikke forsøgt at sælge ideen i min spilgruppe endnu ... Hvis man ved, at man kan få plads og ikke får et frafald på ventelisten, så vil det måske også blive prioriteret ... ?

Vi er også sikre deltagere .. Næsten uanset hvad :D
Post Reply