Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Helle »

Stony wrote:400 og det vil jeg forvente forbliver nogenlunde uændret.

I kraft af at der var fuldt belagt i år, havde vi en mere solid økonomi, hvilket gav luft til nogle af de lidt sjovere ting så som Cognac og Baileys samt konditorkage til kaffen. Hvis vi opgraderer til en større hytte, vil der - i hvert fald de første par år - være en øget risiko for at vi ikke får besat alle pladserne, og det giver en højere omkostning pr. næse som skal sættes til side til leje af hytte, og dermed færre penge til de øvrige ting. Men jeg tænker at det bør være muligt at holde det i samme leje. Skulle vi mod forventning få fuld belægning i en spejderhytte med plads til 60 personer, er det ikke utænkeligt at vi kan skære lidt af prisen pr. næse. Jeg tænker dog selv, at det er rart med lidt ekstra luft i budgettet, som så også fungerer som ekstra økonomisk sikkerhed, såfremt der er nogle stykker der i sidste øjeblik må falde fra, uden at der er nogen der kan nå at springe ind og fylde de tomme pladser.
Tjekkede du i øvrigt Polarhytten.dk, som ligger i samme område som Høvelte - så man ikke risikerer, at nogen smutter pga. transport.
Der står dog ikke om prisen er med rengøring og forbrug :-)
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Larsine »

Ang. de nye tiltag:

Mad udefra: Helt klart en fordel, da jeg de forrige år har set nogle tilbringe meget tid i køkkenet. Hvis der virkelig er nogen som heller vil tilbringe 2+ timer i køkkenet for at vi kan spare kr. 50,- pr. person, så synes jeg de skal melde sig frivilligt. Personligt vil jeg gerne betale mig fra det så jeg kan få tid til at spille.

Cognac & Baileys: Ikke noget jeg selv bruger, så derfor ser jeg det som lidt spildt. Hvis man gerne vil have dette, er det vel noget som man selv kan medbringe. Hvis vi skal have cognac og baileys, hvorfor skal vi så ikke have Gin & Tonic, Rom og Cola eller Bloody Mary?

Konditorkage: De smagte da meget godt, men der var jo ikke ligefrem kager man spiste meget af. Personlig smagte jeg alle tre, og det blev så ved det. En hjemmebagt æblekage og/eller drømmekage er altså heller ikke værst, og den kunne jeg sikkert have spist adskillige stykker af. Det er til gengæld noget som jeg godt gad at levere, da den jo kan bages i forvejen, og dermed ikke tager tid fra mine spil.
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by zutcorp »

Enig med Lars. Ikke så vigtigt med 50,- fra eller til, men vigtigt at tiden bruges så meget på spil som muligt. Jeg vil hellere undvære alkoholer og dyre kager :-)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Helle »

zutcorp wrote:Enig med Lars. Ikke så vigtigt med 50,- fra eller til, men vigtigt at tiden bruges så meget på spil som muligt. Jeg vil hellere undvære alkoholer og dyre kager :-)
Måske vi skulle lokke Andrea med ...?
Så kunne hun måske bage kage til os ... suk!
(Helle drømmer om Andreas gode kager)
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Goblen »

Det er fedt med alle de forslag synes jeg. Vi skal samtidig huske at Steen sidder med det alene hvert år, og jeg synes fandme at han gør det godt. Det er en enorm indsats han gør hvert år for at vi andre kan hygge os med noget vi elsker - nemlig brætspil.

Så Steen - godt arbejde :-) Alle os der deltog fra "klan Goblen" som det blev udtrykt i en anden tråd kommer meget gerne igen, også i dens nuværende form og lokalitet, eller på ny lokation. Vi er der.

/Brian
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Stony »

Mht til Cognac, Baileys og konditorkage, så var de der kun fordi der var ekstraordinært luft i budgettet. Så snart den situation måtte ændre sig, bliver det også det første der forsvinder.

Jeg er så lidt ærgelig over hvis der bliver rynket på næsen af nogle af tingene, fordi nogle ville foretrække noget andet. Det blev kun købt fordi der var luft i budgettet, og man så kunne kræse lidt for deltagerne. Hvis det skal gøres til et problem, at det ikke er alle der er lige begejstrede for lige det der er valgt, så kan man fortsætte herfra og til dommedag uden nogensinde at komme i mål. For hvor stopper man? Når der også står Gin & Tonic, Rom & Cola, Whiskey, Vodka, Bloody Mary, Long Island Ice Tea, Små grå og Snaps...? Selv der vil der sikkert være folk der rynker på næse over udvalget. Og skulle det lykkes at komme i mål, så rykker "problemerne" sandsynligvis bare videre til kaffe- og te-mærker, brød, vegetariske alternativer til maden, gluten- eller sukkerfri alternativer til samtlige fødevarer, eller kageudvalget for selv om der skulle være hjemmelavet drømmekage, skal der nok være nogen der ikke er begejstrede for kager med så meget sukker på... You name it.

Alle indkøb bliver lavet i et forsøg på at tilfredsstille det brede publikum. Der vil _ALTID_ være nogen der - hvis de selv måtte vælge - ville foretrække noget andet. Hvis det bliver et problem, at disse ekstraordinære luksus-indkøb ikke behager alle, er jeg mest tilbøjelig til bare at stryge dem. For kun der vil det blive ens for alle.
Sidst spillet:
Image
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by zutcorp »

Steen, jeg tror nu bare det var en ytring af præferencer, og ikke ment som kritik. Kan egentlig godt se bl.a. min kommentar kan læses sådan, men det var bestemt ikke sådan ment.

Jeg er fuld tilhænger af dem der "gør noget" også skal have hånd og halsret over hvad der så gøres, og kunne aldrig finde på at kritisere hvad frivillig arbejdskraft kunne finde på at bestemme. Selvom det lød sådan.

Anyways, Glæder mig allerede til næste år, og er egentlig helt ligeglad om prisen skulle blive lidt højere, for at vi kan få bedre forhold - eller om vi bliver i Høvelte - bare jeg må komme med :-)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Stony »

Helle wrote:Tjekkede du i øvrigt Polarhytten.dk, som ligger i samme område som Høvelte - så man ikke risikerer, at nogen smutter pga. transport.
Polarhytten er forlængst strøget fra listen af kandidater. Kig engang på plantegningen... En del af sovepladserne er på en hems lige over spillesalen. Det harmonerer pænt dårligt med folks frihed til selv at vælge hvor længe de vil spille.
Last edited by Stony on Wed Apr 16, 2014 3:13 pm, edited 1 time in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Stony »

zutcorp wrote:Steen, jeg tror nu bare det var en ytring af præferencer, og ikke ment som kritik. Kan egentlig godt se bl.a. min kommentar kan læses sådan, men det var bestemt ikke sådan ment.

Jeg er fuld tilhænger af dem der "gør noget" også skal have hånd og halsret over hvad der så gøres, og kunne aldrig finde på at kritisere hvad frivillig arbejdskraft kunne finde på at bestemme. Selvom det lød sådan.

Anyways, Glæder mig allerede til næste år, og er egentlig helt ligeglad om prisen skulle blive lidt højere, for at vi kan få bedre forhold - eller om vi bliver i Høvelte - bare jeg må komme med :-)
Det er jeg med på. Jeg vælger bare at pande debatten i jorden og samtidig redegøre hvorfor.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Helle »

Stony wrote:
Helle wrote:Tjekkede du i øvrigt Polarhytten.dk, som ligger i samme område som Høvelte - så man ikke risikerer, at nogen smutter pga. transport.
Polarhytten er forlængst strøget fra listen af kandidater. Kig engang på plantegningen... En del af sovepladserne er på en hems lige over spillesalen. Det harmonerer pænt dårligt med folks frihed til selv at vælge hvor længe de vil spille.
Ok, jeg tænkte bare, at hvis der var 50 pladser i soveværelser, så ville det alligevel være en mulighed.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Stony »

Jeg har været en tur igennem de mest oplagte kandidater til en ny lokation for næste års Djengis Con.

Jeg har taget udgangspunkt i hyttefortegnelsen.dk hvor man kan søge på spejderhytter, og helt på forkant frasorterer dem der ikke ønsker at udleje privat osv... Jeg har fokuseret på hytter med plads til 50+ personer.

Jeg har allerede - af forskellige årsager - frasorteret en del muligheder. Det kunne være fordi de er for dyre eller fordi planløsningen er helt håbløs, eller fællesarealerne ikke ser ud til at egne sig til brætspil for 50-60 mennesker. Her lister jeg kun dem jeg selv ser som enten oplagte kandidater, eller som måske-en-mulighed.

Folk må meget gerne komme med indspark for eller imod de enkelte kandidater. Personligt hælder jeg nok mest til en af de fire første, men vil ikke udelukke de tre sidste.

Navn / Kapacitet / Pris

Lerbjergcenteret / 66 / 8600 incl. slutrengøring excl. forbrug
I skrivende stund nok min top-kandidat. Ikke lige til højrebenet at komme helt til døren med det offentlige, men Hvalsø station ligger kun 5 km. derfra. Hvis folk kan komme til stationen, er det nok muligt at aftale at jeg kigger forbi med bilen.

Pedersborg / 60 / 9250 incl. slutrengøring excl. forbrug
Samlet set ser pakken fornuftig ud. Der er desværre ikke billeder af hvordan det er indrettet, men pris og kapacitet hænger rimeligvis sammen og det ligger geografik ikke helt umuligt. Jeg har endnu ikke undersøgt muligheden for offentlig transport.

Egerup / 64 / 6050 excl. slutrengøring excl. forbrug
Umiddelbart en god pris. Jeg har endnu ikke undersøgt muligheden for offentlig transport.

Brommecentret / 57 / 6050 excl. slutrengøring excl. forbrug
Ligeledes stærk på prisen. En lille ulempe at 10 af sovepladserne er på en hems lige ud til et spilleområde, men hytten har to oplagte spilleområder, og man kan dekrere at eksempelvis efter kl. 23 eller 24 bliver det lille spilområde lukket, så folk kan få lov til at gå til ro.

Klintehytten/ 75 / 7200 incl. slutrengøring excl. forbrug
Beliggenhed og hyttens sammensætning gør at den ikke er super oplagt, men jeg er modtagelig overfor argumenter for det modsatte...

Høvestrand / 60 / 8200 excl. slutrengøring incl. forbrug
Den ligger desværre lidt langt væk. Og ud fra billederne kan det muligvis knibe lidt med spilleplads.

Klinteborg / 98 / 7400 excl. slutrengøring excl forbrug
Prisen ser stærk ud ift. kapaciteten. Den ligger desværre ligeså afsides som Høvestrand.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Helle »

Super med konkrete bud.
Petersborg har kun et opholdsrum, hvilket betyder at man ikke kan trække ud, hvis man spiller enten stille eller larme spil. Hvis akustikken er bare lidt skæv, kan det blive rigtigt uudholdeligt en hel weekend med 50 mennesker.

Det samme gælder for Klintehytten ... Som i øvrigt rummer mange andre gode ture!

Jeg vil klart være fortaler for et sted, hvor der kan spilles i flere rum.

Lerbjergcentret ser pænt, ordentligt, hyggeligt og praktisk ud. Solidt køkken også.
Jeg kender Egerup ... Pejsestuen er mindre end Lerbjerg, og det største opholdsrum er på første salen på Egerup. Så af de to ser Lerbjergcentret ud til at tage føringen. Egerup er træls at komme til med offentlig transport, men det kan gøres.

Høve strand ser nu også hyggelig ud ... Udover de to grupperum er der også spisestuen, så spilleplads tror jeg nu nok, der skulle kunne blive, men det ser ud til, at det er i en særskilt bygning ... Hvilket virker lidt underligt ... Og måske ikke så praktisk, at man skal spise i et andet hus, når vi tuller rundt på sutsko.

Kan ikke lige se rigtige billeder fra Klinteborg, men det ser ud til, at der er egne værelser og god plads ... Men 100 mennesker ... Der er måske ikke lige der, vi er nået til endnu. Men det kunne såmænd også være fint.
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by akwlinka »

Lerbjerg ser rigtig fornuftigt ud, og tilmed tættere på Fyn og Jylland.
Image
Carlei
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 463
Joined: Mon Mar 04, 2013 3:27 pm
Location: Taastrup
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Carlei »

Jeg synes også Lerbjerg ser bedst ud!
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by jondifool »

Nu kender jeg området med klinteborg og lejrskolen ved Høvestrand. Og der er en tredie mulighed, Sejerborg. http://www.sejerborg.dk/udlejning.htm prisen er lidt flexibel baseret på hvor mange af de 4 annekser man låner. Og der er plads til at vokse i størrelse. At få prisen af vide kræver at man ringer og snakker med dem. Det har jeg gjort, da jeg både har været til bryllop og på rustur der. Og det vil som udgangspunkt koste omkring 10000 , hvis vi kommer 60-70 stykker. (55 pr overnatning pr person, 2800 for faciliteterne og noget til rengøring ), tilgengæld er der plads til mange flere og det er først i sidste øjeblik man ligger sig fast på hvor mange pladser man skal bruge. Der er plads til 140


Men det er som sagt nok for langt væk og vi er nok heller ikke store nok endnu.

Nb afstandsmæssigt har lejrskolen ved høve strand og Sejerborg den store fordel at der går en hurtigbus fra høje tåstrup til døren på 1 time og 15 minutter, bus 555 movia. (ligesom busserne fra Asnæs station går til døren. ) Det kan klinteborg ikke leve op til
Image
Post Reply