Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Stony »

Tak for input Lars.

Hvis vi skal holde fast i at lægge næste års DC i Maj, kan det være vi skal sigte efter et enkelt år med mellemlanding i Brommecenteret...? Jeg tænker at Pedersborg - i lyset af at vi måske kun lige kravler over 40 deltagere - bliver for dyr. Pedersborg ville være et mere reelt alternativ, hvis jeg kunne være nogenlunde sikker på 50+ deltagere.

På sigt er det stadig Lerbjerg jeg ser som nr. 1 på ønskelisten, men det kan til næste år kun lade sige gøre, hvis vi rykker til marts.

Jeg er med på at det vil kræve en ekstra indsats omkring transport til og fra hytten. Servicen i Brommecenteret må vi tage som en del af oplevelsen. :)

Skal jeg høre Brommecenteret mht en weekend i Maj?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Helle »

Om det bliver Lerbjerg i marts eller Bromme i maj betyder ikke så meget. Jeg tror, at de fleste vil komme hvis de kan uanset hytte og transport. Transport vil være noget gejl næsten uanset, hvilken hytte der vælges, så om det bliver lidt bedre eller værre gør næppe nogen forskel.

Jeg tror stadig, at det er vigtigt, at der er mere end et fællesrum at spille i, især hvis akustikken er mindre god. Men det har begge hytter i spil pt. Så det er godt.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Sir William »

Om det bliver marts eller maj, er også lige fedt for mig. Bare det ikke er weekenden med Palmesøndag.

Kan se, at vi selv skal gøre rent i Bromme, så må alle give en ekstra hånd inden vi smutter.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Robert »

Jeg foretrækker godt nok maj, men der er en klar fordel i at være samme sted næste år som året efter - det giver en del erfaringer som man kan tage med til næste arrangement.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Helle »

Robert wrote:Jeg foretrækker godt nok maj, men der er en klar fordel i at være samme sted næste år som året efter - det giver en del erfaringer som man kan tage med til næste arrangement.
Præcis, og derfor er det sådan lidt ... Fordele og ulemper. Men gengangerne kender Steens grundlæggende koncept, så derfor vil det være nemmere at flytte til en ny hytte end at starte op fra bunden af. Der vil så være nogle hyttespecifikke ting, som antal borde, støj, kendskab til maskinerne, som skal læres igen, ved flere hytteskift ... Men det grundlæggende er på plads.

Slutrengøring er selvfølgelig et minus ... Hvis den ikke kan tilkøbes.
Men så må vi jo tage det med :D
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Frouvne »

Robert wrote:Jeg foretrækker godt nok maj, men der er en klar fordel i at være samme sted næste år som året efter - det giver en del erfaringer som man kan tage med til næste arrangement.
Er det blot en mellemstation, syntes jeg også det er værd at overveje om ikke fordelene ved på forhånd at kende Høvelte er så store, at de opvejer den ulempe at man så må vente endnu et år med at udvide.

Ligegyldigt om det er den ene eller den anden løsning der bliver valgt, tror jeg nu nok, at vi skal få nogle hyggelige dage...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Larsine »

Endnu et lille input, så vidt jeg læser det er Brommecentret incl. forbrug: http://www.brommecentret.dk/udlejning.html

Men når jeg har set Lerbjerg siden igennem, vil jeg helt klart foretrække denne. Masser af plads inkl. 3 deciderede spille rum, mange borde, stort køkken, reel service da stedt også bruges til fester.

Forbrug på Lerbjergcentret anslås til ca. kr. 1.000,-, men der er mulighed for at tænde op i pejsen, og brænde er inklusiv så vidt jeg kan læse.

Min personlige holdning, er at Lerbjergcentret er adskillige grader bedre end Brommecentret, og for det flytter jeg gerne til marts.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Stony »

Så jeg hører folk sige, at marts måned "det rigtige sted" eller maj måned i Høvelte er de to eneste valgmuligheder der er i spil...?

Jeg vender retur så snart jeg hører fra damen der tager hånd om kundehenvendelser vedr. Lerbjerg, og jeg derved har fået et billede af hvornår vi reelt vil kunne sætte os på hytten. Derefter vil jeg bedre kunne sige om jeg sigter efter det ene eller det andet.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Helle »

Jeg tænker, at vi sagtens kan mellemlande i en mellemhytte, fordi folk kender dit koncept, men at det selvfølgelig er bedst, hvis den perfekte hytte bare var der og var ledig i første hug, men sådan fungerer verden jo bare ikke altid.

Det kunne være Egerup eller Bromme i maj. Egerup er der kompromis på transport, Bromme på rengøring og komfort, som jeg lige hører Lars.

... Eller Høvelte, hvor der er størrelsen ...
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by digter »

Hvis vi kan samle 60+ personer og få Lerbjerghytten i marts, så synes jeg personligt det er helt vildt fedt. Selvom det måske godt kan gå hen og blive lidt koldt? Alternativt synes jeg vi skal vente et år og så "nøjes" med Høvelte en gang til.

Med så mange mennesker, så bliver DC selvfølgelig også noget helt andet og det kommer nok også til kræve en lidt anden forberedelse (Jeg tænker fx. på planlægningstråden, som vel næppe ville fungere med så mange mennesker?), men det er selvfølgelig en helt anden diskussion. Jeg går ud fra at Stony allerede har tænkt over de nye udfordringer med så mange deltagere?
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Stony »

Hun har vist svært ved at bestemme sig, den gode dame der administrerer Lerbjergcentret. Jeg fik tidligere en besked om at vi enten skulle tilbage til marts eller frem til september, for at finde ledige weekender. Så bad jeg om en liste over de konkrete weekender hytten var ledig, nu da de endnu ikke havde fået opdateret kalenderen på hjemmesiden. På den liste stod d. 10-12 april som ledig, så den har jeg bedt om at få så vidt det er muligt.

Så et (forsigtigt) kryds ud for den dato næste år.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Helle »

Stony wrote:Hun har vist svært ved at bestemme sig, den gode dame der administrerer Lerbjergcentret. Jeg fik tidligere en besked om at vi enten skulle tilbage til marts eller frem til september, for at finde ledige weekender. Så bad jeg om en liste over de konkrete weekender hytten var ledig, nu da de endnu ikke havde fået opdateret kalenderen på hjemmesiden. På den liste stod d. 10-12 april som ledig, så den har jeg bedt om at få så vidt det er muligt.

Så et (forsigtigt) kryds ud for den dato næste år.
Det må være alle de gode tanker og ønsker, som vi sender mod Lerbjergcentret.
Eller Karma måske....
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Stony »

Så modtog jeg en email bekræftelse på datoen. Så snart jeg modtager den skriftlige kontrakt, laver jeg en tråd for næste års Djengis Con.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Larsine »

Stony wrote:Så modtog jeg en email bekræftelse på datoen. Så snart jeg modtager den skriftlige kontrakt, laver jeg en tråd for næste års Djengis Con.
Jubii, glæder mig allerede helt vildt :-)
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 310 times
Been thanked: 185 times

Re: Djengis Con - Opsamlingstråd - Glemte ting m.m.

Post by Jonezy »

Larsine wrote:
Stony wrote:Så modtog jeg en email bekræftelse på datoen. Så snart jeg modtager den skriftlige kontrakt, laver jeg en tråd for næste års Djengis Con.
Jubii, glæder mig allerede helt vildt :-)
Det er vi vist mange der gør...:)
Image
Post Reply