10 stk. spil skal indkøbes - men hvilke?

Kommentarer, spørgsmål, strategier og husregler.
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: 10 stk. spil skal indkøbes - men hvilke?

Post by Foppwin »

Jeg har oplevet mange forskellige børn, og deres måde, at spille brætspil er så mangfoldig, at det kan være svært at finde det rette brætspil til en flok. Når jeg har spillet et brætspil med mine børn og derefter introducerer det til andre børn, får jeg tit en overraskelse. Børn der spiller brætspil med deres forældre kan hurtigere fange reglerne, og kan derfor nemmere overskue regler, end børn der er nybegyndere.

Start med noget let, hurtigt og sjovt.
Husk at for nogen er det nogle helt nye mekanismer, som kan være svære at fange i første forsøg.
Der kan være dårligere tabere - som måske vil finde mere glæde i samarbejdsspil.
Vælg en bred vifte, så det ikke bare bliver 10 spil af samme slags.
Brætspil skal spilles fordi det er SJOVT - har man det ikke sjovt, så på med et nyt.

Jeg vil tillade mig, at reklamere for mit eget site. Spilgalleriet.dk. Som netop har børn i alderen 3 til 12 som målgruppe. Du kan måske finde inspiration der.
Danny

Image
User avatar
Nissi
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 215
Joined: Mon Apr 08, 2013 9:15 pm
Favoritspil: Terra Mystica og Sid Meier's Civilization
Location: Bogense

Re: 10 stk. spil skal indkøbes - men hvilke?

Post by Nissi »

Mikkel wrote:Er der en Ticket to Ride version I vil anbefale? Jeg har aldrig selv spillet det.
Jeg vil mene at Europaudgaven er den mest egnede til den aldersgruppe. Og så bare spille den med simplere regler. F.eks. uden tunneller og togstationer. Jeg tror at børnene har nemmere ved at forholde sig til noget, som de trods alt har hørt om før (Berlin, Paris, Rom, Barcelona osv.). Når de samme børn så har prøvet det nogle gange kan man altid overveje om man skal indføre tunneller og togstationer.
Post Reply