Brætspilsminder fra barndommen

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Brætspilsminder fra barndommen

Post by Frouvne »

De spil jeg spillede som barn var ganske trivielle. I sommerferierne blev der altid spillet Yatzee, 31 og Rummy. Rummy har stadig en særlig plads i mit hjerte, da min mormor altid ville spille det og jeg derfor har spillet i hundredevis af spil med hende. Familien spillede Matador og da vi blev lidt ældre spillede min bror og jeg Finans. Det er da også med min bror, jeg har de fleste brætspilsminder. Vi spillede Stratego og en variant af dette, der hed Batalje. Endvidere havde vi et spil, der hed Jolle VM og et spil om 6 Dages løb og et andet om 10-kamp står også klart i min hukommelse omend jeg ikke kan huske de rigtige titler på spillene. Da vi var meget unge spillede min bror og jeg spil som Mikado og Memory. Særligt førstnævnte kunne vi nok godt have brugt en over-dommer til. Da vi blev ældre fik min bror et Subbuteo, der blev spillet en del. Jeg kan dog ikke forestille mig, vi har spillet med det fulde regelsæt.
frouvne, administrator

Image
Post Reply