Djengis Con V - Planlægning m.m.

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Stony »

Klaus Yde wrote:Sæt Thea og mig på til frokost søndag.

Hvad med drikkevarer? Tager vi selv med? Er der salg af øl/vand/rødvin/singele malt whisky eller :mrgreen:

Klaus
Ja, der har jeg nok ikke været skarp nok, da det jo bare bliver "som det plejer", og det er der så nogen der ikke ved hvad dækker over.

Man er velkommen til at medbringe lige præcis det man måtte ønske. Det kan godt være det bliver en udfordring at finde en plads til det i køleskabet til det hele.

Jeg plejer at være på udsalgs-jagt i ugerne op til, og det er ingen undtagelse i år. Jeg har skaffet sodavand hjem, som kan købes for 3 kroner stykket. (Faxe kondi, Nikoline Appelsin, Coca Cola, Pepsi.) Jeg har også købt øl som kan købes for 4 kroner stykket. (Tuborg Classic, Royal Classic, Royal Export.) Jeg har købt nogle poser slik, der kan købes for en 5'er. Det vil være muligt at købe frugt (æble/banan) og prisen afhænger af dagsprisen der hvor de bliver købt. Og der vil sikkert også blive lidt chips og/eller chokolade.

Det hele kører med at man krydser af når man tager et eller andet, og så afregner vi inden man tager hjem. (Jeg foretrækker HELT KLART at man afregner inden man kører hjem. Jeg er gerne fri for at skulle tjekke op på hvorvidt 20 forskellige personer har fået overført tyve-tredive kroner for deres respektive køb.)

I kraft af at vi er så mange tilmeldte i år, så er økonomien ret fornuftig, og det kan ikke udelukkes at der måske bliver lidt ekstra free-for-all godter til kaffen. Jeg holder øjnene åbne.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Larsine »

Stony wrote:Det hele kører med at man krydser af når man tager et eller andet, og så afregner vi inden man tager hjem. (Jeg foretrækker HELT KLART at man afregner inden man kører hjem. Jeg er gerne fri for at skulle tjekke op på hvorvidt 20 forskellige personer har fået overført tyve-tredive kroner for deres respektive køb.)
Er der mulighed for at betale med Mobilepay, Swipe eller andre former for her-og-nu-elektronisk betaling?
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Bugge »

Jens_Hoppe wrote:
Bugge wrote:Så er spørgsmålet jo, hvilket sæt regler i forventer vi spiller efter. Jeg har højst tid til at læse et sæt på forhånd, og selv det kan blive lidt sammenpresset, når jeg kigger på min uge.
Som jeg nævnte tidligere, bliver det spil jeg introducerer til spillet med "Classic" reglerne.
Super Jens :D Det havde jeg overset i mængden af posts. Jeg skimmer 'Classic' reglerne igennem.

S
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Sir William »

Klaus Yde wrote:Sæt Thea og mig på til frokost søndag.

Hvad med drikkevarer? Tager vi selv med? Er der salg af øl/vand/rødvin/singele malt whisky eller :mrgreen:

Klaus
Single Malt whisky plejer ikke at være fornægtet, giver en mere afslappet stemning når man spiller. Da jeg blev introduceret til Glen More og Mansion of Madness, nød vi alle lidt whisky. Gav lige præcis den rette stemning.

Lidt ligesom lakridspiber til når man spiller Togspil, Rom til f.eks. Cuba og des lige.

Så det plejer at blive vel modtaget sådanne initiativer 8)
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Myde »

Praktisk spørgsmål Steen; du skrev tidligere at der senest ville være adgang til hytten kl 17, og at os der laver aftensmad fredag skal være der senest kl 17 - men kommer der et mere præcist tidspunkt for hvornår der er adgang fra?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Stony »

Officielt har vi hytten fra kl 16.00

"Senest 17" er min målsætning for hvornår jeg senest er ankommet og har låst op. I år sigter jeg dog efter at lande ca. Kl. 16.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Stony »

Larsine wrote:Er der mulighed for at betale med Mobilepay, Swipe eller andre former for her-og-nu-elektronisk betaling?
Umiddelbart har jeg ingen af delene, men det kan være jeg kan nå at få kigget på det inden weekenden.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Maibritt
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 220
Joined: Fri Nov 30, 2007 1:34 am
Location: Amager

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Maibritt »

Jacob og jeg vil gerne sættes på oprydning efter aftensmad fredag
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Helle »

Maibritt wrote:Jacob og jeg vil gerne sættes på oprydning efter aftensmad fredag

SÅ skal vi gøre rigtigt mange gryder beskidte ....
User avatar
Nissi
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 215
Joined: Mon Apr 08, 2013 9:15 pm
Favoritspil: Terra Mystica og Sid Meier's Civilization
Location: Bogense

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Nissi »

Jeg vil gerne sættes på til klargøring af frokost lørdag. Det vil passe fint med det når jeg er færdig med Cast Away.
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Bostrup »

Jeg kan godt rydde af efter frokost lørdag, og jeg vil stadig gerne spille Motorsportspiel fredag.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Larsine »

Stony wrote:
Larsine wrote:Er der mulighed for at betale med Mobilepay, Swipe eller andre former for her-og-nu-elektronisk betaling?
Umiddelbart har jeg ingen af delene, men det kan være jeg kan nå at få kigget på det inden weekenden.
Hvis du har et betalingskort (Dankort, visa, mastercard eller lignende) og en bankkonto, tager det ca. 3 minutter at downloade og opsætte mobilepay.

Og det er gratis, sikkert og nemt. Kan kun anbefales, og jeg er hverken kunde, aktionær eller på anden måde forbundet med Danske Bank.
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Foppwin »

Afrydning efter frokost lørdag til mig.
Danny

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Stony »

Så fik jeg kigget på Mobilepay, så nu er det også en mulighed.

Mit nummer for dem der måtte få behov for at fremfinde det: 26713971
Sidst spillet:
Image
User avatar
Klaus Yde
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:49 pm
Location: Haslev

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Klaus Yde »

@Steen

Vil du tage mig af Game of Thrones i modul 4. Jeg har nu set to videoer og læst reglerne og er kun blevet forvirret i højere grad :shock:. Og det vil være synd for de andre at have en sådan novice med.

I stedet vil jeg bede dig om at oprette PowerGrid (6) i stedet i modul 4 i håb om at det kunne samle et bord?

@Alle

Så overvejede jeg om der var interesse for et modul 3.5 med Concordia. Har lige fået spillet ind af døren i dag og det skal prøvespilles i aften. Ser umiddelbart meget spændende ud med gode materialer, forståelige regler og med megen taktik/strategi. Link: https://www.youtube.com/watch?v=I2bncw0QXWI

Klaus Yde
Post Reply