Djengis Con V - Planlægning m.m.

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9178
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Stony »

Jonezy wrote:Jeg er førstegangs Djengis Con'er og jeg ved ikke hvad 'plejer' er..... :oops:
En af de nyankomne ofrer sin førstfødte, som bliver stegt hel over et udvalg af årgangs-spil i flammer.

Enten det eller nogle runde mexikanske brød, som vi slynger om noget hakket oksekød eller bønnetamtam og med masser af grønt til. Jeg har ikke helt bestemt mig endnu.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9178
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Stony »

Jeg har tilføjet opgavelisten, og skrevet dem på jeg spottede havde ønsker. Men jeg har med garanti misset nogle stykker, så kig gerne efter og marker, hvis der er noget du gerne vil skrives på. Forsøg dog venligst at tage følgende hensyn:

Hvis du efterfølgende skal deltage i et spil med en masse deltagere, og du har brug for at få gennemgået reglerne (eller det er dig der skal forklare dem), så lad venligst være med at vælge en opgave lige præcis dér. :)

Jeg har med hård hånd løst Aratars dobbelbooking i modul 3 og fjernet ham fra Nations, og givet hans plads til Nissi. Hvis HC/Arater synes det er urimeligt, må I gerne give ham en krammer.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Myde »

Jeg kommer direkte fra arbejde fredag så jeg vil gerne på til at hjælpe med at gøre middag klar fredag
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Robert »

Skriv mig på til madlavning fredag.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Jens_Hoppe »

Så snupper jeg gerne den sidste "plads" til madlavning fredag.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by akwlinka »

Jeg vil gerne på morgenmad søndag morgen.
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by digter »

Jeg vil gerne gøre frokost klar om lørdagen
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Helle »

Stony wrote:
Jonezy wrote:Jeg er førstegangs Djengis Con'er og jeg ved ikke hvad 'plejer' er..... :oops:
En af de nyankomne ofrer sin førstfødte, som bliver stegt hel over et udvalg af årgangs-spil i flammer.

Enten det eller nogle runde mexikanske brød, som vi slynger om noget hakket oksekød eller bønnetamtam og med masser af grønt til. Jeg har ikke helt bestemt mig endnu.
For 3 år siden på Djengis var pizzeriaet lukket ... Ak og ve. Det var den gang, man ikke nødvendigvis havde fælles aftensmad.
Steen handlede tortillas, oksekød og grøntsager og der var nogen, der hastede i køkkenet. Det har været menuen siden.... :D . Og der er kommet fælles aftensmad også.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Goblen »

Børnene og jeg tager morgenmadstjansen lørdag morgen :-)

(Brian, Sofie, Asbørn og Joakim).

/Brian
solsikke
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 23
Joined: Mon Sep 23, 2013 3:41 pm

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by solsikke »

Jeg vil gerne på afrydning og opvask efter aftensmad lørdag.
Sanne
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by zutcorp »

Sæt mig på Caverna lørdag formiddag, samt klargøring til frokost lørdag middag (hvis det ellers er kompatibelt.)

Og slet gerne den ledige Nations plads igen om søndagen. Det tager åbenbart for længe med 5.

/zutcorp
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Bugge »

Modul 4: (lørdag aften)
Merchant of Venus : Jens Hoppe, digter, larkin, Robert
Merchant of Venus : Bostrup, jondifool, Bugge, Foppwin


Med hensyn til Merchant of Venus har jeg jo anskaffet den nye 2nd. Ed. fra FFG (som jeg tager med), hvor der er to sæt regler. Det ene sæt er de 'klassiske' AH regler ved designer Richard Hamblen, mens det andet sæt er et 're-design' ved FFG.

Så er spørgsmålet jo, hvilket sæt regler i forventer vi spiller efter. Jeg har højst tid til at læse et sæt på forhånd, og selv det kan blive lidt sammenpresset, når jeg kigger på min uge.

Og det leder os til spørgsmålet, om der er nogen af deltagerne, som er så godt inde i det ene sæt af reglerne, at den/de kan forklare regler for os andre 7?

Mvh,
Søren
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Jens_Hoppe »

Bugge wrote:Så er spørgsmålet jo, hvilket sæt regler i forventer vi spiller efter. Jeg har højst tid til at læse et sæt på forhånd, og selv det kan blive lidt sammenpresset, når jeg kigger på min uge.
Som jeg nævnte tidligere, bliver det spil jeg introducerer til spillet med "Classic" reglerne.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Mikkel »

Helle wrote:
Stony wrote:
Jonezy wrote:Jeg er førstegangs Djengis Con'er og jeg ved ikke hvad 'plejer' er..... :oops:
En af de nyankomne ofrer sin førstfødte, som bliver stegt hel over et udvalg af årgangs-spil i flammer.

Enten det eller nogle runde mexikanske brød, som vi slynger om noget hakket oksekød eller bønnetamtam og med masser af grønt til. Jeg har ikke helt bestemt mig endnu.
For 3 år siden på Djengis var pizzeriaet lukket ... Ak og ve. Det var den gang, man ikke nødvendigvis havde fælles aftensmad.
Steen handlede tortillas, oksekød og grøntsager og der var nogen, der hastede i køkkenet. Det har været menuen siden.... :D . Og der er kommet fælles aftensmad også.
Nu skal jeg desværre ikke med i år, men jeg var med til at lave aftensmaden lige præcis den sagnomspundne fredag eftermiddag på Djengis Con for 3 år siden (Mener at Jens Hoppe var i køkkenet også, med er sikker på Helle var der).
Men det er virkelig en hyggelig og sjov måde at komme i snak med andre deltagere på, da der for mange deltagere er en masse nye ansigter!
Kan kun anbefale køkkentjansen :)
Image
User avatar
Klaus Yde
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:49 pm
Location: Haslev

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Klaus Yde »

Sæt Thea og mig på til frokost søndag.

Hvad med drikkevarer? Tager vi selv med? Er der salg af øl/vand/rødvin/singele malt whisky eller :mrgreen:

Klaus
Post Reply