IKEA stopper produktionen af EXPEDIT

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

IKEA stopper produktionen af EXPEDIT

Post by BlueSwan »

Jeps. IKEA stopper produktionen af de elskede EXPEDIT reoler, der grundet deres store rum og særligt store dybde er super til brætspil. Jeg havde selv tænkt på at få en 5x5, så hvis du skal have en skal du være hurtigt ude. Det siges godt nok at IKEA vil lancere en model der ligner EXPEDIT meget, men lad os nu se.

Indtil videre har jeg lavet en Hitler reacts video omkring det: http://meemsy.com/v/15209
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
zfire
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Wed Jul 17, 2013 11:39 am
Location: Vejle
Has thanked: 44 times
Been thanked: 71 times

Re: IKEA stopper produktionen af EXPEDIT

Post by zfire »

Opfølgeren skulle eftersigende være Kallax som i følge rygterne har samme indre dimensioner på hylderne, men tyndere vægge. Rygterne siger også at den ikke kommer i en 5x5 version som expedit kan findes i.
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: IKEA stopper produktionen af EXPEDIT

Post by Jens_Hoppe »

Dybden af hylderne er god i EXPEDIT, men jeg kan ikke lide de små rum med fast størrelse (potentiale for for meget spild hvis dybden af X spilæsker placeret stående ikke lige passer med bredden af et rum i reolen, og for meget spild i højden hvis man skal have placeret små æsker i et rum) og har derfor aldrig benyttet den slags reol.

Mine kriterier for spilreoler fra Ikea er

- 40 cm dybe hylder,
- "lange" hylder, og
- mulighed for at sætte låger på reolen.

:shock:
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: IKEA stopper produktionen af EXPEDIT

Post by Mik »

Jeg bryder mig ikke om lange hylder. Mine IKEA reoler er 40-80cm brede (et enkelt fag til TV-skærmen er 120) og de brede hylder buer nedad efter mange års brug. De kan naturligvis heller ikke fåes mere, og jeg kan ikke huske hvad de hed. Men de har både skuffer og trædøre i kirsebærtræ, glasdøre og indbygget ovenlys samt matsorte hylder og sidestykker, så de ser pænt elegante ud.

IKEA skifter altid ud i sortimentet (bortset fra Billy, tilsyneladende), men der kommer så noget andet i stedet.

Personligt savner jeg en afløse for mine to glasborde. De er ekstremt brugbare fordi understellet kan drejes til to højder: sofabord/spisebord. Så når vi er mange, eller spiller pladskrævende spil, kan jeg sætte sofabordet sammen med spisebordet. Desværre er plastikfødderne begyndt at rådne væk, og da man jo ikke lige kan købe erstatninger venter jeg spændt på at høre hvem af jer der først køber en 3D-printer som kan hjælpe mig!
Image
Post Reply