Den Officielle Kurer Tråd

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
Post Reply
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Den Officielle Kurer Tråd

Post by Bugge »

Efter en føler (tjek den her: viewtopic.php?f=46&t=6602), som hovedsageligt var positiv, er det tid til at 'søsætte' den Officielle Kurer Tråd :D

Følgende har pr. 23-03-2014 været så venlige, at melde sig som potentielle kurerer,

Bruger / Rute / Frekvens:

- Eik / Sorø (bopæl) - København - Rønnede (over Ringsted-Haslev eller Næstved) / jævnligt
- Eik / Sorø (bopæl) - Randers, Rudkøbing, Thisted, Tovstrup Mark / Et par gange om året
- frederikk71 / København - Bramming/Varde / 4-6 gange om året
- Goblen / Svebølle - Herlev - Herning / Månedligt
- Gunness / Tårnby (Ørestaden) - Østerbro / Dagligt
- Kentholomew / Randers - Århus el. Ålborg / 5-6 gange årligt henholdsvis 2-3 gange årligt
- Larsine / Sorø - Ringsted / Dagligt
- Sir William / Skævinge - Kalundborg / Dagligt
- thomassvan / Ørestaden - Sydsjælland (Præstø) / Ugentligt
Last edited by Bugge on Sat May 10, 2014 6:50 pm, edited 8 times in total.
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Den 'Officielle' Kurer Tråd

Post by Bugge »

Her på den første post, vil jeg administrere dem som melder sig som officielle kurerer. Jeg bor i København, men er til møde i Aarhus en gang om måneden typerne :wink:

Det er selvfølgelig helt uforpligtende at melde sig, og det skal ikke være et besvær for dem der melder sig, men den ene tjeneste plejer at være den anden værd.

Hvis det lykkes at få ideen op at køre, vil jeg nok rette denne første post til, så den minder lidt om forhandlerlisten. Ikke så meget snak, kun en praktisk liste med potentielle kurerer og deres 'ruter'. Efterhånden som folk melder sig og jeg bliver klogere, kommer jeg til at strukturere den logisk.

Men ideen går ikke kun på regulere Kurerer, men også på Ad Hoc Kurerer. I tråden skal det være muligt at søge efter en kurer fra f.eks. Aalborg til København eller omvendt. Jeg var f.eks. i Aalborg i oktober til Dansk Fjernvarmes årsmøde. Jeg kunne godt have slæbt noget med den ene eller den anden vej efter nærmere aftale.

Med andre ord kan man også kunne melde sig som Ad Hoc kurer. Jeg skal til Aalborg i næste måned, er der nogen der skal have noget med? Ja, det kan være lidt besværligt at være Kurer, men måneden efter, er det måske en selv der kan gøre brug af en kurer og så er det 'scratch my back...'.

Den sidste og helt klare pointe er, at de fleste af os har rigeligt med spil, som vi gerne vil spille i forvejen. Skulle vi vente 1-2-3 måneder før det lykkes at finde en Kurer, så er det ikke en katastrofe. Hvis vi er åbne, flinke og tålmodige skal det nok gå.

Og så kan det sætte lidt mere gang i slaget, øh, jeg mener salget herinde. Tit er det Pest Danmark, som gør en god pris til en dårlig pris, og så falder handelen igennem. Med Kurer 'systemet', kan sælger få 30kr mere for sit spil og køber sparer 30kr.

Håber i tager godt imod ideen.

Mvh,
Søren
Last edited by Bugge on Sun Mar 23, 2014 10:15 am, edited 2 times in total.
User avatar
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 226
Joined: Tue May 08, 2012 11:29 am
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
Location: Præstø

Re: Den 'Officielle' Kurer Tråd

Post by thomassvan »

Jeg kører mellem Ørestaden og Sydsjælland (Præstø) en gang om ugen.
Kentholomew
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 65
Joined: Thu Mar 03, 2011 9:56 pm
Favoritspil: Descent og lignende RPG/D&D-spil
Location: Randers

Re: Den 'Officielle' Kurer Tråd

Post by Kentholomew »

Kurér-ideen er super. Jeg er desværre ikke selv pendler mellem fx 2 større byer, men vil dog rigtig gerne bakke op om initiativet. Jeg bor i Randers og kommer til Århus ca. 5-6 gange om året og Ålborg 2-3 gange om året. Jeg kunne jo give besked hér på tråden når jeg engang skal afsted.

vh Kenneth
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Den 'Officielle' Kurer Tråd

Post by Goblen »

En gang om måneden kører jeg fra Svebølle til Herning og hjem igen.

Da jeg arbejder i Herlev kan jeg både hente og bringe spil i det område. Ellers kører jeg tit i Kbh. og omegn (kørende sælger).

Melder mig under fanerne til at hjælpe :)
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Den 'Officielle' Kurer Tråd

Post by Bugge »

Var der ikke flere, som er med på ideen?

Mvh,
Søren
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Den 'Officielle' Kurer Tråd

Post by Goblen »

Skal til Herning torsdag morgen. Skriv hvis I har brug for en tranporter (føler mig lidt som Jason Statham lige nu i min Aygo).
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Den 'Officielle' Kurer Tråd

Post by Gunness »

Jeg kører dagligt mellem Tårnby (tæt på Ørestad) og Østerbro.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Asger
Posts: 9
Joined: Mon Dec 23, 2013 12:13 pm
Favoritspil: Agricola, Ticket to Ride,
Location: Odense
Contact:

Re: Den 'Officielle' Kurer Tråd

Post by Asger »

Jeg pendler i tog mellem Odense (bopæl) og Aarhus (arbejde) dagligt.
Senest spillede spil:
Image
Min BoardGameGeek-profil.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Den 'Officielle' Kurer Tråd

Post by Larsine »

Du kan da godt skrive mig på for Sorø-Ringsted dagligt :-)
User avatar
Sheisserick
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 43
Joined: Sat Nov 02, 2013 7:26 pm
Location: Nordjylland
Contact:

Re: Den 'Officielle' Kurer Tråd

Post by Sheisserick »

Min normale kurér, har ikke haft sin normale vante gang på Sjælland her på det sidste, så derfor vil jeg lige gøre et forsøg her, så handlen kan blive gennemført.

Jeg har et spil liggende hos Bugge i Søborg, som søger fragt til det nordjyske. Gerne til Brønderslev området.
Der er et tilskud på 50.- i benzin, til hvem der kan tage det med.

Altså:
Fra Søborg ---> Brønderslev. 50 kr

Mvh
Kim
Rub me for good luck
Eik
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 16
Joined: Thu Sep 30, 2010 9:51 am
Favoritspil: Dominion
Carcasonne
Magic the gathering
Location: Sorø

Re: Den 'Officielle' Kurer Tråd

Post by Eik »

Med base i Sorø kører jeg jævnligt til København, Kalundborg, Rønnede(over Ringsted-Haslev eller Næstved).
Et par gange om året kører jeg til Randers, Rudkøbing, Thisted, Tovstrup Mark.
frederikk71
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 26
Joined: Tue Oct 01, 2013 1:53 pm

Re: Den 'Officielle' Kurer Tråd

Post by frederikk71 »

Jeg kører fra Kbh til Bramming/Varde (og retur selvfølgelig) 4-6 gange om året. Er med statsbanen, så kan ikke have flere 100 kilo med, men mindre kan vel også gøre det :-) Næste tur er til maj

Vh
Frederik
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Den 'Officielle' Kurer Tråd

Post by Bugge »

Hej Forum,

Har renset den første post for al unødvendig snak, og flyttet det til den anden post, så man kan konsentrere sig om hvilke potentielle kurerer der er, og hvad der regelmæssige ruter er :D

Og jeg har stadig reserveret 1830 hos Bacon i Odense. Er der nogen herinde, der skal fra Odense til København, og vil slæbe spillet med, så hører jeg gerne fra dig. Måske kan det blive samlet op på vej til Djengis Con, hvis man skal igennem H.C.'s by (hint-hint).

Og som sagt vil også gerne købe et spil i Aalborg, men reserverer det ikke før jeg har en kurer på plads.

På forhånd tak,
Søren
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Den Officielle Kurer Tråd

Post by Sir William »

Hmmm, mente da jeg havde meldt ind :shock:

Kører dagligt mellem Skævinge og Kalundborg
Post Reply