Brætspil for børn, unge og voksene i Ølstykke og omegn.

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Brætspil for børn, unge og voksene i Ølstykke og omegn.

Post by Foppwin »

Til forældre/børn i ølstykke området, så faldt jeg over dette arrangement. Jeg kender ikke DUI, men har tænkt mig at deltage.

Link til facebook event
Danny

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Brætspil for børn i Ølstykke og omegn.

Post by Sir William »

Foppwin wrote:Til forældre/børn i ølstykke området, så faldt jeg over dette arrangement. Jeg kender ikke DUI, men har tænkt mig at deltage.

Link til facebook event
Så kan jeg belyse hvad DUI er eller har været (Var selv aktiv som barn).

Det kan nemmeste sammenlignes med spejdere, men hvor spejdere hovedsageligt havde en kristen baggrund så er DUI måske lidt mere politisk da den er skabt af arbejdsbevægelsen.. Eller sagt på en anden måde, det er en organisation for børn, hvor man er kreative, har det sjovt og stifter bekendtskaber.

F.eks. delte vi lokaler med de grønne spejdere (1970erne og 80erne), hvor den eneste forskel var, at de havde kniv og det havde vi ikke. Vi lavede mange kreative ting, var sociale og dyrkede sport uden for. Var også på "landslejr" sammen med andre afdelinger, hvor vi sov i telt.

Som jeg erindrer det - trods alt 30 år siden jeg var aktiv - så glædede jeg mig hver gang vi skulle af sted. :D

Min mor har f.eks. stadig kontakt til sine venner fra sin tid i DUI (og hun bliver 70 år i år).

En del af vores nuværende ministre har faktisk en fortid fra DUI.
Post Reply