Essen 2007

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Essen 2007

Post by Stony »

Andrea wrote:Men hvad har du af planer mht. afrejse- og hjemkomstdatoer?
Umiddelbart ved jeg ikke om alle tager derned og hjem i samlet trop...? Nogle vil måske i bil, mens andre vil flyve eller-hvad-ved-jeg. Det er alt sammen noget man kan finde ud af hen ad vejen. Selv regner jeg med at tage derned om onsdagen, så jeg kan overnatte på hotellet, og være på pletten fra torsdag morgen. Og så vil jeg nok - ligesom i år - tage på messen igen søndag, men holde tidsnok til at jeg kan smutte hjem, og lande i min seng i Danmark uden at det bliver på den forkerte side af midnat.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Essen 2007

Post by Andrea »

Stony wrote: Umiddelbart ved jeg ikke om alle tager derned og hjem i samlet trop...? Nogle vil måske i bil, mens andre vil flyve eller-hvad-ved-jeg. Det er alt sammen noget man kan finde ud af hen ad vejen. Selv regner jeg med at tage derned om onsdagen, så jeg kan overnatte på hotellet, og være på pletten fra torsdag morgen. Og så vil jeg nok - ligesom i år - tage på messen igen søndag, men holde tidsnok til at jeg kan smutte hjem, og lande i min seng i Danmark uden at det bliver på den forkerte side af midnat.
Ok. Jeg ser nemlig en klar fordel i noget fælles transport af en art. I hvert fald hvis man planlægger at shoppe lidt dernede, for det er jo begrænset, hvad man kan slæbe med i tog og/eller fly.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Essen 2007

Post by Stony »

Andrea wrote:Ok. Jeg ser nemlig en klar fordel i noget fælles transport af en art. I hvert fald hvis man planlægger at shoppe lidt dernede, for det er jo begrænset, hvad man kan slæbe med i tog og/eller fly.
Enig. Men vores behov er forskellige. Nogle vil ABSOLUT ikke trille frem og tilbage over landjorden, men har til gengæld heller ikke det store behov for indkøb. Så de tager flyveren, og medbringer en enkelt ekstra kuffert. Andre er død og pine nødt til at køre derned selv i en stor lastbil, for at have en chance for at få det hele med hjem.

Jeg kan forestille mig at Marcussen - såfremt han skal have en stand dernede - allerede vil derned om tirsdagen, så han har hele onsdagen til at sætte standen op osv... Men vil måske gerne rejse hjem sammen med alle de øvrige, som er blevet dernede til messens afslutning. Andre igen vil kun derned i weekenden, da de ikke ønsker at bruge feriedage på det.

Vi er nødt til at finde ud af hvor meget folk vil, før vi kan finde ud af hvem der reelt ønsker at tage derned og hvornår de ønsker at gøre det.
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Post by Marcussen »

Jeps - vi skal derned to mand, og skal være der tids nok til at sætte stand op. Ved så ikke lige hvornår det bliver? Vi får fragtede spillene til Essen vil jeg gætte på, så de sal ikke med i bilen :D
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14584
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 630 times
Contact:

Post by Frouvne »

Så skal vi måske til at overveje Essen 2007 lidt mere alvorligt. Vil vi have gode og billige hoteller er det nok ved at være på tide. Jeg ved, at nogle faktisk booker hotel flere år i forvejen, men mindre kan vel også gøre det...

Jeg tror, at det hotel de fleste danskere tjekker ind på hedder Jung. Her plejer f.eks. Martin Wallace også at holde til. Hotellet ligger efter sigende fem minutters gang fra udstillingshallerne.

Husker jeg hotelnavnet korrekt, må det være det, der kan findes via nedenstående link:

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... halia.html

Udover en hoben danskere at spille med, skulled er også være gode lokaler at spille i, hvilket er et stort plus.

Til gengæld kan det godt være, at man skal nærlæse nogle af de anmeldelser hotellet får...
stayed there for two nights for a business trip. i made the mother of all mistakes and made my choice by judging from website photos... staff is friendly, but couldn't help the fact that this hotel is a entirely run-down and worn-out place stuck in the early eighties. room was tiny, walls dirty with nails poking out (which obviously used to hold a painting, that wasn't there anymore, just left a nice "shadow" on the wall), wimpy hangers for clothes, a wire dangling out of the tv (i rather didn't touch it). breakfast was ok, but nothing more than that! i've stayed in way better hotels with less stars for less money in more elaborate places that essen/germany is (barcelona, nyc etc). i just can't understand how arosa (this hotel belongs to the chain) can afford to run this place under their label. won't help the reputation, if you ask me.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg har også rettet en høflig henvedelse til Mik Svellov via BGG, og modtaget omtrent de samme oplysninger som du lige har skrevet. Jung tiltaler mig umiddelbart, da der er en del andre danskere, som man kan spille med om aftenen, men anmeldelsen lyder ikke for god. Og billigt er hotellet heller ikke. Det ligger i hvert fald over hvad vi gav i 2006. Men prisniveauet stiger åbenbart generelt, jo tættere på messe-centeret man kommer.

Spørgsmålet er så om folk her fra forummet tager afsted talstærke nok, til at man er en spilgruppe uanset hvilket hotel man vælger...? Det giver jo noget større valgfrihed. Bare hotellet har nogle lokaler der egner sig til en gang brætspil, og på det punkt kan man nok få nogle anbefalinger fra Essen-veteranerne på BGG.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Jeg lavede lige en hurtig søgning på google, men kunne ikke finde et tidspunkt. Hvornår er Essen?

Og hvor mange penge taler vi om? 8)
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

I denne tråd:
viewtopic.php?t=597

finder du dels billeder fra sidste års messe, og ligeledes et sådan-cirka overslag på hvad det kostede.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Tja, vores hotel fra sidste år var vel heller ikke noget at skrive hjem om, når vi taler om luksus. Mit værelse så i hvert fald lidt "gammelt" ud.

Med det mener jeg, at jeg ikke læser noget i den viste anmeldelse af Jung, som direkte får mig til at være nervøs for at skulle bo der. Jeg forventer ikke luksus, men er der bare nogenlunde komfort & renlighed, er det fint.

At så mange folk vender tilbage til hotellet år efter år siger mig at det ikke kan være helt slemt. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14584
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 630 times
Contact:

Post by Frouvne »

qute wrote:Jeg lavede lige en hurtig søgning på google, men kunne ikke finde et tidspunkt. Hvornår er Essen?

Og hvor mange penge taler vi om? 8)
Jeg har plottet perioden 18.-21. oktober 2007 ind i min kalender.

Et økonomisk overslag har jeg ikke foretaget mig... :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:Jeg har plottet perioden 18.-21. oktober 2007 ind i min kalender.
Det er også hvad Mik skriver på denne side:

http://www.brettboard.dk/essen/info.htm
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg har oprettet en tråd, mht til indledende manøvre til en Essen 2007 tur.

viewtopic.php?p=7392
Post Reply